Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

OMSLAGSPLÅTNING FÖR KURERA

IMG_0405.JPGIMG_0409.JPGIMG_0408.JPGIMG_0411.JPGPlåtade för tidningen Kurera hela förmiddagen. Kommer bli omslag, övningar och intervju i januarinumret så håll utkik 🙂 Riktigt trevligt gäng och ser verkligen fram emot att se resultatet 🙂

Efter plåtnigen drog jag dräkt till gymmet och körde ett benpass. Puh det var tungt men så skönt. Jag kommer under en period dra ner på min egen träning av flera anledningar så gäller att ta vara på de tillfällen jag ska träna på. (Vill ni veta varför så gå in på min app i Mikz och läs. Ladda ner den gratis HÄR.) Benpasset var riktigt bra och kommer skriva mer om det imorgon i bloggen så håll utkik.

English: Was shooting for the magazine Kurera all morning. It will be a cover, my favorite exercises and an intervju in the january issue. Really nice people to work with and I can’t wait to see the result! After shooting I went to the gym for a leg and butt workout. It was really heavy but so nice! I will write more about the workout in my blog tomorrow 🙂

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
39kommentarer
  • Hej.
    Jag är något sen men tittade i kurera tidningen idag och jag bara älskar träningstightsen som du även har på sista bilden, vart kommer dom ifrån? Mvh

    Jessica 2015-03-12 18:57:43
    Svara
  • Gud så fräsch du ser ut !! 🙂

    Fröken.A 2014-11-13 12:33:21 http://www.meningsfylleri.blogg.se
    Svara
  • Hej
    tycker det är lite tråkigt att du inte kan berätta i bloggen. troligtvis är jag en av väldigt få som inte använder appar och mobilen som internet. du säger ju att den är gratis så du förlorar ju inget på att även säga det i bloggen. en liten tanke bara. fina bilder.

    Elli 2014-11-13 09:16:34
    Svara
    • Svar på Ellis kommentar.

      Jag väljer att hålla mitt privata utanför bloggen då jag bara vill ha träning och kost här. I appen skrver jag personliga inlägg om min träning och hur jag jobbar. Du får börja använda mobilen istället 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-11-13 10:37:02
      Svara
  • Du är en sån fin inspiration för mig. Blir så motiverad på vardagen genom din energi. STORT tack!! Jag har kommenterat här förut, men tänkte fråga två frågor 🙂 1. Jag har gått ner mycket i vikt (10 kg ca) och vill nu gå upp i vikt fast i muskler. Ska jag äta mer och träna mer, eller äta i min egna takt? 2. Är det bra för mig då att äta bönpasta (äter idag quinoa), även fast jag äter gluten/mjökfritt. Tycker om dig så mycket. Puss och kram <3

    Hanna 2014-11-13 06:19:48
    Svara
    • Svar på Hannas kommentar.

      Hej fina du och tack snälla! 🙂 <3
      1. För att bygga muskler behövs tyngre styrketräning och mycket bra mat. Det här är en fråga jag ej kan svara på utan att veta allt om dig. det absolut bästa är att du tar hjälp av en duktig PT som kan skräddarsy ett kostschema och träning till dig efter din kropp och mål.
      2. Bönpasta är toppenbra och väldigt proteinrikt så kör på det.
      Stor kram på dig <3

      idawarg 2014-11-13 10:35:31
      Svara
  • Hej Ida! Jag har tvp frågor angående träning. Följer alla dina övningar så bra! Jag har alltid tränat regelbundet och varit fit liksom. Men jag får nästan alltid ont i huvudet efter att jag sprungit på rullband på gymmet. Jag dricker mängder med vatten tar inte ut mig extremt heller. Varför händer detta? Sen undrar jag även, du som tränar mycket och ofta. Hur gör du med ditt hår? Man ska ju inte tvätta det för ofta men vill ju inte ha svettigt hår heller… Tvättar du håret utan schampo och så eller låter du det vara? 😛
    Sorry för sista wierdofrågan men undrar verkligen!
    Kram!

    Maria 2014-11-12 23:15:23
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Hej! Oj det vet jag faktiskt inte. Testa sök upp närmsta sjukgymnast och fråga om huvudvärken. Jag duschar håret 1-2gånger i veckan och använder torrschampo 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-11-13 10:31:18
      Svara
  • Hej Ida! Jag är 15 år och har utvecklat mitt intresse för träning och framförallt för bra mat. Jag mår så himla bra av att äta bra, nyttigt och inte en massa onödiga kalorier, inte så mycket kött (bara fisk och kyckling) och bara en relativt ren ”diet” men jag har ett problem, många av mina vänner tycker att det är helt onödigt, de ifrågasätter varför jag inte köper en chokladboll efter lunch och varför jag inte äter rött kött. Jag undrar hur du gör när du kommer hem till personer. Berättar du i förskott att du inte äter vissa saker eller äter du det som bjuds? Anses det oförskämt? Jag mår inte alls bra av en massa vita macke och oboy en vanlig skoldag, jag vill ha gröt, bananpannkakor eller något utan onödiga saker! Vad har du för tips för att kunna förklara för mina vänner. Tack för en grym blogg!

    Hannah 2014-11-12 22:53:53
    Svara
  • åå vart kan man köpa tröjan med hög krage någonstans? 😀 så himla fin!

    Elinore 2014-11-12 22:51:55 http://elinorejarlehag.com/
    Svara
  • Hej!
    Är det viktigt att äta något direkt (max 30 minuter) efter man tränat? Läser mycket om det, vissa säger att det är JÄTTEviktigt medan andra inte gör det alls. Senast läste jag det på arlas mjölkförpackning om jag inte minns helt fel, så känner därför att jag måste fråga och hoppas på ett svar! Tack på förhand

    Elvira 2014-11-12 22:37:16
    Svara
  • hej!
    Har en fråga ang träning, kost o alkohol. Vet ju egentligen att alkohol inte gärna ska kombineras med träning. Men, vin o god mat samt träning är mina två största intressen. Jag tränar ca 5-6 pass per vecka, både löpning (då mellan 10-13km) o intervallpass såsom grit, pump, spinning etc. Dricker vin ca 3ggr/v i snitt.

    Hur tror du att mina träningsresultat skulle påverkas om jag tex testade en vit månad?

    Kram

    Isabelle 2014-11-12 22:33:17
    Svara
    • Svar på Isabelles kommentar.

      Hej! Alkohol och träning är ingen bra kombi och har man mål med träningen så skulle jag utesluta alkohol helt. Har man inga mål så kan ett gals vin i veckan vara ok. Men alkohol är ett gift och när det kommer in i kroppen är det enda kroppen bryr sig om att få ut alkoholen och förbränning och återhämtning av ex. träning stannar av. Så har du mål med träningen skulle jag undvika alkohol. Kram Ida

      idawarg 2014-11-13 10:03:13
      Svara
  • Jaha jag trodde du körde träningsschemat som du bloggade om … jag kör dom och fyyy så ont i benen jag har fortfarande! 🙂

    D. DeMarkey 2014-11-12 21:44:04 http://demarkey.se
    Svara
    • Svar på D. DeMarkeys kommentar.

      Haha underbart! Nej just nu kör jag efter ett annat schema som jag påbörjade för 3v sedan så måste hålla mig till det 🙂 Kör hårt med veckans utmaning! Kramis

      idawarg 2014-11-13 10:00:59
      Svara
  • hej,

    vet du några mysiga men också nyttiga frukostställen här i sthlm gärna nära tcentralen? 😀 kram

    elvira 2014-11-12 21:25:03
    Svara
    • Svar på elviras kommentar.

      Jag gillar buffé bäst och den absolut mysigaste hittar du på Hotel Diplomat på Strandvägen. Gillar även Sturebadet eller Scandic Grand Central. Kram

      idawarg 2014-11-13 10:00:07
      Svara
  • Gud va snygg outfit på första bilden! Vart är de ifrån? 😀 kram

    Rebecca 2014-11-12 21:18:50
    Svara
  • Fina kläderna var! Var är dem ifrån? 🙂

    Rebecca 2014-11-12 21:18:34
    Svara
  • Önskar typ att jag såg ut som dig och ha den där bra kroppen. Kan inte du bli min pt och hjälpa mig, skulle betyda allt!

    Jasmine 2014-11-12 20:25:06
    Svara
  • Hej Ida!! Tack för en grym blogg <3.

    På din information på Mikz-appen skriver du att du är entreprenör, personlig tränare och har ditt eget varumärke. Jag är väldigt intresserad av alla dessa tre kategorier och jag undrar lite hur det helt enkelt fungerar. Entreprenör är ju typ en "uppfinnare" och väldigt kreativ och jag undrar vad det är lite mer exakt vad du håller på med inom det området och lite om ditt varumärke och hur du arbetar osv. Lite luddig fråga kanske, men frågan är helt enkelt hur du kombinerar alla dessa tre med varandra i din vardag och hur en vanlig jobbdag för dig ser ut! Jobbar du hemifrån? Kontor? Är "ute"? Haha, förlåt om jag verkar helt lost och jag hoppas du förstår på ett ungefär vad jag undrar över… Kram på dig!

    saga 2014-11-12 20:07:22 http://sgeorgsson.blogg.se/
    Svara
    • Svar på sagas kommentar.

      Hej Saga och tack för din kommentar. Svarar på den i ett inlägg då flera undrar samma 🙂 Kram

      idawarg 2014-11-13 09:57:42
      Svara
  • ååh va roligt! 🙂

    Frida 2014-11-12 19:52:00 http://www.nattstad.se/fridahelin
    Svara
  • Hej Ida! Hvor kommer det grå sæt fra? 🙂 knus

    Sofie 2014-11-12 19:19:46
    Svara
  • woooow how beautiful you loook *.* and i looove the set you wear in the first 3 pictures. where is it from please? <3

    Anna-Belle 2014-11-12 19:19:45
    Svara
  • Jag har 2 frågor. Vad ska man äta för något efter träningen? Bara protein och kolhydrater? Jag har hört att fett ska ha en negativ effekt direkt efter träning? Ge gärna exempel som inte kräver kyl. Jag gillar tyvärr inte proteindrunkar så det är inget alternativ.

    Jag ser att du ofta ärer torkade tranbär i sallader. Jag har sett att många märken innehåller mycket tillsatt socker i torkad frukt. Var köper su sina tranbär? Sulfat som bevarar färgen är det ett konserveringsmedel som innehåller socker? Hittar ofta det Phi innehållsförteckningen på torkad frukt.

    Din blogg är grym o du är en stor inspiration! Kram

    Lovisa 2014-11-12 19:10:32
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      Hej Lovisa! Jag tror jag svarade på din fråga under ett annat inlägg men kör här igen 🙂 Jag anser att man inte behöver vara så hetsig med återhämtningsmål och man inte tränar på elitnivå och ska köra ett passa samma dag ellertidigt dagen efter. Men vill man äte något direkt efter träningen innan man kommit hem och lagar riktig mat så kan man ta något proteinrikt. Kokt ägg, kyckling, kalkon, naturella nötter kan vara bra att ta med + en näve torkade bär/frukt.

      ja tyvärr stämmer det att de stoppar socker i dem. Senast köpte jag ICAs egna och de innehåller inte så mycket socker men jag äter det i min sallad var 4e dag så lite socker på tranbären spelar inte så stor roll för mig då. Behöver lite extra energi 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-11-13 09:18:05
      Svara
  • Vad roligt för dig! 🙂
    Jag undrar om du har några före och efter bilder att visa upp på din egen utveckling. Det hade varit roligt att se!

    POOS 2014-11-12 18:47:59 http://www.fames.se/POOS
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Vanja Wikström
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger