Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

BÄSTA RUMPÖVNINGEN

janni-deler-glute-workoutDSC_2321-900x600janni-deler-glute-workoutDSC_2322-900x600En av mina absoluta favoritövningar för rumpan är höftlyft med skivstång. Hittar jag inte kontakten med rumpan i knäböj brukar jag köra denna innan för att aktivera rumpmusklerna så jag lättare hittar dem i mina knäböj.

English: One of my favorite exercises for the butt is hip extension with barbell. If I do not find contact with the butt in my squats I use to do this exercise before to activate the butt adnd then it will be easier to find my butt muscles in squat.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Hej! För mig brukar den ta lite mer i baksida lår än i rumpan. Har du något tips?:)

    Elin 2014-10-25 10:39:28
    Svara
  • Grym övning för rumpan! Jag skulle också vilja veta lite mer om soja då jag har hört mycket bra och dåligt om det, så du skulle gärna få skriva vad du tycker om soja och just soja mjölk 🙂 Din blogg är grym!
    www.healthymaja.devote.se

    Maja 2014-10-24 14:46:14 http://www.healthymaja.devote.se
    Svara
    • Svar på Majas kommentar.

      Soja är ofta GMO odlat och inte så bra för miljön. Svensk ekologisk soja är bra och om man äter/dricker det någon gång ibland är helt ok men i stora mängder ska man undvika. Kram Ida

      idawarg 2014-10-24 15:04:15
      Svara
  • Hej Ida! Läser din blogg varje dag och får alltid nya bra tips och mycket motivation! Riktig grym blogg. Nu till min fråga, skulle du kunna skriva lite om soja? Framförallt soja mjölk. Har precis börjat gilla soja mjölk, men har läst att det kanske inte är så bra? Eller är det okej att dricka det ibland? Vad är det som är onyttigt/farligt med det. Jätte tacksam för svar, kram!

    Elli 2014-10-24 13:12:32
    Svara
    • Svar på Ellis kommentar.

      Köp ekologisk, Det är absolut ok att äta ibland. Variera gärna med mandel, ris, kokos eller quinoamjölk 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-10-24 15:02:44
      Svara
  • är det inte lättare att köra hip thrusts i leg curl?

    S 2014-10-24 12:45:55
    Svara
  • Hej Ida!

    Jag var med i marbella första veckan, och vi gjorde en magövning, man skulle ligga på rygg, spänna bålen och göra ”häl-tå-häl-tå” om du förstår vilken jag menar? Jag har tränat på den då jag inte alls kunde hålla kvar buktrycket men nu går det hur bra som helst! Ville bara att du skulle veta. Den veckan har hjälpt mig jättemycket!
    Ha det bra, kram Ida. 🙂

    Ida Benneborg 2014-10-24 12:16:33
    Svara
    • Svar på Ida Benneborgs kommentar.

      Hej Ida och vad kul att höra! Wohoo det är ju grymt ju!
      Fortsätt jobba på den så kommer din mage bli grymt stark. Bästa magövningen 🙂
      Kramis

      idawarg 2014-10-24 14:58:33
      Svara
  • aa den brukar jag också göra! 😀

    Sandra 2014-10-24 12:10:05 http://nattstad.se/sandoraa
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Susanne Barnekow