Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR BÖRJAR JAG TRÄNA OCH HUR HÅLLER JAG MOTIVATIONEN UPPE?

IMG_9246.JPG

Att träna tillsammans med vänner är också ett bra motivationstips.

svar på kommentar

Hej ida! Jag har en fråga till dig! 2012 så blev jag sjuk med panikångest och deprisson. Jag fick börja ta tabletter som gjorde att jag över en höst bara gick upp 10 kg. Sen har det forsatt sä. Jag vill verkligen verkligen börja träna igen och förlora alla extra kilo inte bara för att se bra ut utan också för att mina läkare säger att jag behöver det. Jag vet att jag kan för jag var ganska fit osv innan. Men jag har jättesvårt att börja igen och det är ännj svårar när man är själv. Jag vet lixom inte vart jag ska börja. Jag vill så sjukt gärna bara ha en riktigt kickstart eller någon som kan hjälpa mlg.
Så ja undrar vad är dina bästa tips och hur gör man för att lyckas och hålla motivationen uppe. För nu hatar jag verkligen mig själv. Skulle var jätte snältr om du svarade på detta. Kram!

SVAR: Hej fina du och tack för din kommentar! Vad tråkigt att höra dig säga så hemska ord om dig själv. Du är en fantastisk människa och jag tycker du först och främst ska börja påminna dig själv om det varje dag.

Att komma igång och träna är toppen och jag tycker att du ska börja med att trappa upp. Starta med 2 pass i veckan och öka sedan vecka för vecka med intensitet och även antal pass. Kosten har också en viktig del i det hela och där gäller det att trappa ner. Uteslut socker, snabba kolhydrater och halvfabrikat och försök att äta så ren mat som möjligt. Det är en jättebra början.

För att hålla motivationen uppe tycker jag verkligen att du ska sätta upp mål. Det behöver inte vara superstora mål utan det räcker med tex 10 armhävningar från tårna, springa 5km utan att stanna, lyfta ett visst kg i knäböj osv. Skriv ner dina mål och prata gärna om dem med andra så de blir verkliga. Sedan är planering alltid bra. Skriv varje vecka in i din kalender var och vad du ska träna och planera in det som vilket annat möte som helst.

Lycka till! Kram Ida

English: Question answer. Use google translate. 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
1kommentarer
  • Hej Ida!
    Först och främst, tack för en bra blogg! Jag har tränat på gym sedan i Februari i år, maskiner tills i August då jag helt släppte dem och gick över till CxWorx-och Kettlebellspass och fortsatte även med min löpning. Jag tröttnade helt enkelt på maskiner och vill egentligen träna med de fria vikterna. Men jag är jätterädd för att börja med det pga skaderisken. På mitt gym erbjuder de bara en gratis genomgång på maskinerna och inte de fria vikterna. Man kan ha en pt men det kostar 600kr/gång. Hur började du med fria vikter? Jag har aldrig rört de fria vikterna men är ju hyfsat tränad men ska jag verkligen oroa mig? Är det värt att ha en pt som visar mig 1-2 gånger eller ska jag göra det ensam?

    Marinda 2014-10-19 21:33:13
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Paulina Forsberg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Emma Danielsson
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman