Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GÅRDAGENS CIRKELTRÄNING – AXLAR & MAGE

IMG_9042.JPGIMG_9041.JPGIMG_9034.JPG

De flesta hotellrum brukar vara riktigt kassa och sunkiga men här på Aloha Hill är gymmet helt nybyggt och fräscht och har helt ok utrustning. Igår var vi där och körde ett pass. Jag körde ett pulshöjande pass med axlar och mage som såg ut så här:

English: Yesterday I did a great shoulder and ab workout in the hotel gym. Here´s my workout:

Gårdagens träningspass: // Yesterdays workot:

12 min cross trainer as a warm-up

Circuit workout: 10 lateral shoulder raises + 10 shoulder press + 10 front shoulder raises + 200 jumps with skipping rope X 4

Superset: 15 crunch + 15 jack knife X 3

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
15kommentarer
  • Hej Ida!
    Jag har alltid haft en tjock mage, måste fått den när jag var liten för åt extremt mycket onyttigt då och mest kolhydrater.. när jag började gymnasiet blev jag nyttigare och slutade äta godis och snacks så ofta (åt frukt istället), efter gymnasiet fick jag något slags sockerberoende.. började äta en massa godis och sockerrika produkter istället för mat och det fortsatte i ca 2 år, jag åt verkligen minimalt med mat.. (glömde nästan hur mat smakar), åt typ ett ägg om dagen och resten choklad och godis. efter den perioden har magen verkligen blivit knas, jag är jätte smal på övriga kroppen men magen är alltid som en stor uppblåst ballong, går alltid och håller in magen, orkar inte ha jeans och sånt som sitter åt, så har nästan alltid mjuka leggins och någon stor stickad tröja.. känner mig extremt obekväm såhär, kan inte ens slappna av inför min pojkvän 🙁 jag orkar verkligen inte ha det såhär längre! jag har ändrat min kost ganska rejält sen 2 år tillbaka och äter mat, knappt inga kolhydrater isf mest från frukt och bröd, springer några gånger i veckan, äter kakor/godis ibland men aldrig snabbmat. slutade med socker helt några månader och gick bara ner några kilon men magen gav sig inte, tänkte prova nu och göra som du, och äta glutenfritt ett tag och se om det hjälper.. hjälpte det för dig? var det svårt i början? blev din mage bättre av det? jag skulle börjat i måndags, men har redan fuskat både igår och idag 🙁 klarar mig hemma, det är jobbet som blir en riktig utmaning då det alltid finns godsaker tillgängliga, måste bara låta bli det.
    Du är verkligen en så bra förebild Ida det är därför jag frågar dig, jag älskar verkligen din blogg.. En stor kram till dig tjejen och ta hand om dig!

    Sanna 2014-10-07 21:44:32
    Svara
    • Svar på Sannas kommentar.

      Hej Sanna och tack för din kommentar vad glad jag blir! 🙂
      Jag förstår och det låter som du har problem med matsmältningen och som att du äter något som du inte tål/är överkänslig mot. För mig blev det mycket bättre när jag slutade med mjölk och gluten men man måste ha tålamod. Dock är jag inte helt bra än och det för att jag ätit andra saker jag varit överkänslig mot. Nu har jag gjort ett stort allergi test och vet exakt och jag har många överkänsligheten jag måste sluta med tyvärr för att få ordning.En sak som har hjälpt mig är Cellenzym som jag atr till varje måltid för att hjälpa nedbrytning av mat –> http://www.vitamera.se/ref/idawarg/cellenzym-19.html och Lactovitalis som är goda magbakterier –> http://www.vitamera.se/ref/idawarg/lactovitalis-27.html

      Kramis

      idawarg 2014-10-07 23:18:51
      Svara
  • Åh mina glada gubbar kom inte med på förra kommentaren ju 🙁 var en positiv kommentar iaf 😀

    Linn stensson 2014-10-07 21:24:36
    Svara
  • Hej! Jag är en 14årig tjej som älskar att träna. Men jag vill variera min träning så jag inte börjar tröttna på det. Möjligheterna är dock inte så stora eftersom ingen av mina föräldrar tränar på gym de tiderna som passar mig. Så jag går själv ut och kör tre pass varje vecka som oftast består av intervaller och löpning (självklart veckans utmaning av Ida Warg också!!), mer än det vet jag inte vad jag kan göra själv. Jag är ganska tränad och springer milen runt 45-50 minuter och känner att jag vill träna på andra sätt för att bli bättre löpare och bättre inom träning. Har du tips på hur en veckas träning kan se ut för att jag ska kunna variera mig som jag vill?
    Tack för en bra blogg med bra träningstips!

    Nellie 2014-10-07 19:34:25
    Svara
    • Svar på Nellies kommentar.

      Hej fina du och tack för din kommentar! Underbart att ha dig med på utmaningen varje vecka 🙂 Jag tycker du ska varva med styrketräning och testa något av alla mina pass jag har på youtube. De kan du köra både hemma och på gymmet 🙂 du hittar dem här –> http://youtube.com/idawarg

      Kramis

      idawarg 2014-10-07 23:13:20
      Svara
  • vilken rumpa du fått

    Linn stensson 2014-10-07 17:59:36
    Svara
  • Hej Ida! Undrar om du äter något omega 3 och isf vilket rekomenderar du? 🙂

    Julia 2014-10-07 17:13:20
    Svara
  • Haha rolig bild!

    Jag försöker vara nyttig och sockerfri nu efter en väldigt onyttig höst. Dock blir det väldigt svårt när man ska äta ute. Jag kan inte alltid välja ställe… Så i morgon ska vi äta på thai house wok och jag undrar…. Är det nyttigt?? Hur ska jag göra? De förstår inte mycket svenska så jag kan inte direkt förklara vad som inte får finnas i. Jag vet knappt vad som finns i! Jag brukar ta pad thai… Antar att det inte är så nyttigt?

    Du är min fitnessförebild 😛 råd?

    Edith 2014-10-07 15:52:18
    Svara
    • Svar på Ediths kommentar.

      Hej fina du och tack för kommentaren 🙂 <3 Jag älskar thai house och äter där en gång i veckan. Jag tar alltid en wook med cashew och kyckling och tar extra grönsaker. Då kan du skippa riset 🙂 Kramis

      idawarg 2014-10-07 17:36:51
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Tack för tipset! Trodde de va massa ”skit” i woken också men om du äter den så borde de va lugnt. Min sambo står just nu å rullar dina chokladbollar. Vi har blivit helt warg-hypade båda två här hemma xD

        Edith 2014-10-07 19:22:29
        Svara
  • Hej Ida! Jag har precis börjat äta mjölk&glutenfritt och hoppas att det ska få min mage att må lite bättre! Men det är så att jag har vassleprotein hemma och jag känner att jag vill använda upp det innan jag köper ett mjölkfritt protein. Är det så att jag ”förstör” magen igen om jag tar en skopa protein per dag, eller kan magen fortfarande bli bättre om jag utesluter allt mjölkprotein förutom proteinpulvret? Och en fråga till, jag saknar flingor otroligt mycket, tänkte göra egen glutenfri musli, men så hittade jag Renee Voltaires bovetecrunch, vet du om den är glutenfri? Tacksam för svar! 🙂

    Anonym 2014-10-07 14:35:20
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Hej och tack för din kommentar! Det beror helt på hur du känner dig av vassle? Är du väldigt känslig så kan det påverka men är du inte så känslig så kanske det inte påverkar alls. Du måste nog känna dig fram. Jag vet inte om det är gluten i just den men vet att jag kollat på hennes musli/granola och att den då innehöll gluten. Alltid bättre att göra sin egen 🙂 Jag har ett grymt recept på granola testa det. Du hittar det på min app som du kan ladda ner gratis här –> http://getmikz.com/wargpower/

      idawarg 2014-10-07 17:35:25
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Foodjunkie
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger