Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

DE HÄR KOSTTILLSKOTTEN TAR JAG VARJE DAG

Många av er vill veta exakt vad för kosttillskott jag tar varje dag och här kommer en liten lista…

English: You want to know what supplements I take daily and here´s a list…holistic

1-4: Innan frukost // Before breakfast: 1st multivitamin, 1st multimineral, 5st chlorella, 2st Lactovitalis.

5-7: I min frukost smoothie // In my breakfast smoothie: 2 scoops Inflamino protein, 1,5tsk Glutamin, 2 cl Aloevera juice.

8: Kväll // Evening: 2st Magnesium.

9: Till alla måltider // Before every meal: 2st Cellenzym.

VARFÖR? Många kanske tycker att det här är mycket tillskott och jag vill säga att det här tar jag för att jag ska må bra och ha så mycket energi som möjligt. Multimineral och multivitamin för att få i sig alla viktiga mineraler och vitaminer man behöver. Jag rekommenderar att ta en multivariant och inte självmedecinera med enskilda vitaminer/mineraler då det kan ge obalans. Chlorella för hjälp att rensa ut gift och tungmetaller. Lactovitalis för en god maghälsa då den tillför goda magbakterier (perfekt att ta med om man åker utomlands). Inflamino och glutamin för att tillföra proteiner, mineraler och vitaminer som läker tarmar och ger en lugn mage. Aloevera juice för att den är grym och bra på alla sätt (sprutar den även i ansiktet innan läggdags). Magnesium för att jag liksom de flesta människor har brist på det. Tar det 30 min innan läggdags och jag sover bättre då den har en avslappnande effekt. Cellenzym till varje måltid för att slippa uppblåst mage då den hjälper nedbrytning.

WHY? Yo might think this is to much supplements but this is what I need to feel energized and to feel good. Multimuíneral and Multivitamin to get all important minerals and vitamins. I recommend to use multi and not self-medicate with individual vitamins/minerals because it can make unbalance. Chlorella for help to clean out toxic and heavy metals. Lactovitalis for a good digestive health. Inflamino and Glutamin for protein and to get a calm stomach. Aloe vera juice just because it´s good for everything and very healing. Magnesium to nearly everyone is deficient in it. Take it 30 min before bedtime and I sleep so much better with it because it ahas a relaxing effect. Cellenzym to every meal to get rid of bloated stomach. 

(Inlägg i samarbete med Holistic)

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
23kommentarer
  • Måste bara tipsa dig Therese. Ser att du liksom jag har svårt att svälja tabletter. Jag köpte medcoat på apoteket, och det fungerar kanon!! 🙂
    /Sandra

    Sandra 2014-10-01 20:55:32
    Svara
  • Hej Ida! Jag har en fråga angående Cellenzymen. Är kapslarna stora? Jag har nämligen väldigt svårt att svälja tabletter rent generellt. Undviker det till största mån då jag helt enkelt inte kan svälja dom. Sitter väl i huvudet antar jag. Jag vill verkligen testa Cellenzymen då min mage är uppsvälld nästan konstant.
    Tack för en härlig blogg!

    /Therese

    Therese 2014-09-29 19:54:27
    Svara
    • Svar på Thereses kommentar.

      Hej! nej de är jättesmå. Tycker du det är svårt att svälja kan du alltid öppna dem då det är kapslar 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-10-01 21:06:17
      Svara
  • Hej, svara gärna på frågorna på hur man får hjälp med att hitta balans med kosttillskott. Är en djungel! Kan man få hjälp av en näringsterapeut? Eller har du andra tips.

    Jenny 2014-09-27 21:20:20
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har nu varit sjuk i en vecka vilket gjort att jag blivit väldigt träningssugen. Jag har planerat lite lätt vad jag vill göra när jag får komma tillbaka till träningen men jag har 3 stora funderingar.
    1. Jag vill börja med kosttillskott men vet verkligen inte vart jag ska börja. När jag läser om det du tar och hur bra det funkar för dig så vill jag verkligen börja själv. Dock vet jag inte om det skulle passa min kropp, och hur vet man det? Vad anser du är mest väsentligt? Jag vill hålla mig frisk, vill att min mage och andra inre organ ska må bra samt få resultat inom träningen i form av bla styrka. Finns det andra sätt än tillskotten som man kan ”göra” så man får ut liknande ”resultat” så man inte börjar med allt samtidigt? Lite vägledning hade varit väldigt bra.
    2. Nu när jag börjar träna vill jag självklart få ut så mycket som möjligt. Jag tänkte ta tag i min träning och kost på riktigt och träna bort det sista fettet som jag även hört är det svåraste. Jag dansar 4 dagar i veckan men det verkar inte vara tillräckligt. Hur tycker du att jag ska tänka med kosten och träningen? Jag går i skolan och äter i matsalen samt att det är långa dagar så vet inte hur jag ska tänka där.. Och vad är viktigast att fokusera på med träningen om jag vill utvecklas samt bli kvitt det sista fettet? Kondition eller styrka? Och i vilka former?
    3. Jag skulle verkligen vilja utveckla min styrka främst i mage, rumpa och spänst. Rumpa är främst ytligt och jag vet verkligen inte hur jag ska träna, provat olika ”challenges” och liknande men det verkar inte funka.. Min mage vill jag ska vara stark för hållning osv samt att det är så snyggt med en vältränad mage. Särskilt sidmagmusklerna men vet inte heller där hur jag ska göra.. Och spänsten vet jag inte ens vart jag ska börja eller sluta… Jag har inget gymkort då jag inte vet om det är värt att jag har det då jag inte ens vet vad jag ska träna eller om det jag vill och ska träna kräver ett gym… Hur tycker du jag ska resonera och hur ska jag träna för att nå det jag vill på bästa sätt?

    Detta blev jättelångt vilket inte alls var tänkt men vet inte vart jag ska vända mig utan att det kostar multum och det känns som de blåser än på pengar för att de vill att man ska köpa massor av dem.. Du är en sån inspiration Ida. Jag uppskattar verkligen din blogg och kollar in flera gånger om dagen. Hela din inställning till hälsa är så inspirerande och att du svarar och alltid finns där för dina läsare är så himla fint. Jag är verkligen så tacksam. Du verkar verkligen vara en riktigt fin och vettig människa. Så tack på förhand och hoppas att du fortsätter såhär. Du är min idol. Kram 🙂

    Nathalie 2014-09-26 00:48:46
    Svara
  • Hej Ida! Jag undrar över magnesium, hur vet man att man har brist på det? Jag har en hel del problem med att mina vader kramper under nätter och funderar över om det kan bero på magnesiumbrist.
    Kram!

    Astrid 2014-09-24 15:59:10
    Svara
    • Svar på Astrids kommentar.

      Det kan absolut bero på magnesiumbrist. De flesta har det och testa ta magnesiumtillskott innan läggdags. Ett bra tecken på om du tar för mycket är om avföringen blir lös. Då vet du att du tagit för mycket. Kram Ida

      idawarg 2014-10-01 21:03:43
      Svara
  • Följd fråga på ditt senaste svar: du säger att du fått hjälp av ett proffs med vad du har för brister. Hur får man tag i ett sånt proffs?? Jag är ofta trött och ofta sjuk så jag tror att jag har brist på något. Sen vill jag gärna veta om jag har kvicksilver i kroppen :O

    sofia 2014-09-24 15:47:26
    Svara
    • Svar på sofias kommentar.

      Jag har flera obalanser och att få tag på ett proffs är inte det lättaste. Jag går hos en naturläkare upp i Norrland som hjälper mig. Sedan kan man ta reda på mycket genom hårmineralanalys, hormonanalys mm. Kvicksilvret kan du se i hårmineralanalysen och den beställer du genom nätet 🙂

      idawarg 2014-10-01 21:02:28
      Svara
  • Jag är bara nyfiken hur du tänker runt de här kosttillskotten, finns det inte en chans att du får i dig för mycket av alla ”bra ämnen” så det utvecklas till något dåligt? (tänker mig cancer och andra sjukdomar som växer fram av överdriven användning av diverse kost, D-vitaminer m.m). Jag menar, du verkar ju ha en väldigt nyttig livsstil i övrigt, är tillexempel chlorella nödvändigt om du äter till störst del ekologiskt? 🙂

    isabella 2014-09-24 09:38:30
    Svara
    • Svar på isabellas kommentar.

      Du har en mycket bra poäng och det är därför jag rekommenderar multivitamin och multimineral. Självmedecinerar man som tex tar endast d-vitami finns det risk att man slår ut en annan vitamin och det blir obalans. Men multipreparaten är noga balanserade. Själv tar jag enskilda vitaminer och mineraler men det är för att jag har kollat exakt vad jag har brist/för mycket av och fått hjälp av ett proffs att sätta ihop min egen kur men vill ej skriva ut vilka vitaminer mineraler jag tar eftersom det endast gäller mig. Så vet man inte säkert vilka brister man har är ett multitillskott det bästa. Chlorella är ett av de livsmedel jag fått i mitt tillskottsschema då jag har kvicksilver i kroppen som behöver ut. 🙂

      idawarg 2014-09-24 10:01:15
      Svara
  • Bästa PWO som finns är Pre-Workout Higenamine från www.bantningspiller.org ÄLSKAR MIN NYA KROPP. Puss & kram Maria.

    Maria 2014-09-23 22:30:39 http://www.bantningspiller.org/
    Svara
  • Hej ida! Undrar om du har några bra tips på styrke övningar som fokuserar mest på rumpan och mindre på låren? 🙂

    Jessi 2014-09-23 22:22:19
    Svara
    • Svar på Jessis kommentar.

      Wargens buttkiller är grym och du hittar den på min youtubekanal http://youtube.com/idawarg 🙂

      idawarg 2014-09-24 09:55:31
      Svara
  • Bästa Ida!
    Kommer du köra ett till bootcamp i år?
    Jag vill så gärna vara med!!!
    Stor kram och grattis till bästa välmående-bloggen!

    Matilda 2014-09-23 22:16:18
    Svara
    • Svar på Matildas kommentar.

      Hej fina Matilda och tack snälla <3 Jag sitter just nu och kollar på om jag ska köra igång ett till Boot Camp i slutet av okt när jag kommer tillbaka från Marbella. Kommer snart gå ut med en intresseanmälan så håll utkik 🙂 Kramis

      idawarg 2014-09-24 09:54:44
      Svara
  • Hej! Du är en bra förebild Ida! Fortsätt med det! Men jag har en liten fråga, jag vill få min rumpa BREDARE men samt bara lite lite längre ner, finns det någon övning?

    Anonym 2014-09-23 21:46:03
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Hej och tack snälla 🙂 Squats squats squats 🙂 Haha nej men tyngre benträning i kombination med mycket bra mat kommer göra din rumpa fylligare och större. Längre ner förstår jag inte riktigt vad du menar? Men tyngre benträning gör susen för den lilla rumpan. 🙂 Kramis

      idawarg 2014-09-24 09:52:55
      Svara
  • Jag har en liten fundering.. ska man stretcha om man har träningsvärk eller ska man låta musklerna vara? Har du nå tips på hur man får bort träningsvärken? Ska man hålla igång med typ löpning eller ska man bara låta en vara och försvinna av sig själv?
    Tack för en toppen blogg och alla härliga tips!
    Kram

    Sandra 2014-09-23 20:32:30
    Svara
    • Svar på Sandras kommentar.

      Du kan absolut stretcha för att få igång blodcirkulationen men träningsvärken kommer inte försvinna tyvärr. Jag själv föredrar att ta en lättare löprunda de gånger jag har mycket träningsvärk. Det är smärtsamt de första minutrarna men sedan så skönt. Annars så kan jag rekommendera att testa magnesiumspray som många crossfit utövare använder sig av just mot träningsvärk. Den har en avslappnande effekt på musklerna. Jag ska själv testa den nästa gång jag har träningsvärk 🙂 Du hittar den här –> http://www.vitamera.se/ref/idawarg/magnesiumspray-236.html
      Kram Ida

      idawarg 2014-09-24 09:51:11
      Svara
  • Jag funderar verkligen på att köpa Cellenzym, min mage blir uppblåst ganska ofta och jag mår ganska dåligt av det så funderar på att testa ett tag och se om det blir bättre för mig 🙂
    www.healthymaja.devote.se

    Maja 2014-09-23 18:48:22 http://www.healthymaja.devote.se
    Svara
    • Svar på Majas kommentar.

      Ja men då tycker jag verkligen att du ska testa Cellenzym. Jag vet många som blir hjälpt av den. Kram Ida

      idawarg 2014-09-24 09:47:46
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand