Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VARFÖR FÖRSVINNER INTE CELLULITERNA?

svar på kommentar

Hej ida!
Jag har sedan oktober förra året tränat regelbundet. Jag har blandat kondition och styrka. I april det här året kollade jag på min kropp och insåg att jag tränat och tränat men inget har hänt! Jag har en väldigt smal överkropp och en större underkropp med lite kraftigare vader och lite utav en ridbyxlår-rumpa. Men mitt största “problem” som alltid varit mitt syfte i träningen är att bli av med dessa j*vla celluliter. I april slutade jag helt med godis/chips/läsk enda fram till juni då jag åkte till rhodos i 2 veckor.
Känslan av att vara nyttig och träna var oslagbar och jag kände mig snyggare än någonsin. MEN! Sedan såg jag bikinibilder från resan och insåg att det inte syntes någon skillnad på min kropp och definitivt hade inte en enda cellulit försvunnit.
Jag är så trött på att aldrig aldrig aldrig se resultat. Allt jag stoppar i mig verkar sätta sig direkt på rumpan och låren. Vad är det vanligaste felet? Äter jag för lite? En typisk “nyttig” dag för mig är: frukost- naturell yoghurt, banan, äpple, sockerfri musli, gojibär. Lunch- två ägg och ett äpple. Middag- fullkornspasta med stekt kyckling. Och ofta blir det en proteinpudding på kvällen. Får jag i mig för lite mat? Vill ha ett rumplyft och slätare ben, är det för mycket begärt? Tränar ca 3 ggr i veckan. Är 166cm och väger mellan 52-54 kg. Är jag en utav dessa tjejer som är dömd till väldigt synliga celluliter livet ut oavsett vad jag gör? Är 22 år men mina ben ser ut att vara 42 år. Tacksam för svar! #desperattjejsomfunderarpåattköpaenpizzaochgeupp // Julia!!

SVAR: Hej Julia och tack för din kommentar! Jag förstår din frustration och det är inte kul när man inte får det resultatet man vill. En stor del av träningsresultatet, vilket resultat man en vill åt, ligger i just kosten. Att sköta kosten från april till juni är inte en lång period och för att få de resultat man vill ha och en hållbar hälsa så krävs inte en kort period av svält/extremt nyttig kost utan att man hittar en kosthållning och livsstil man kan tänka sig att leva med resten av livet.

Minska/ta bort socker, snabba kolhydrater, sötningsmedel och halvfabrikat och har du matsmältningsproblem/probelm med magen så testa att utesluta all gluten och mjölk en period på 3 mån för att se om du mår bättre och kanske får de resultaten av träningen du önskar. Jag kan inte säga om det du äter är tillräckligt eller för liteför just dig då så mycket annat spelar in. Spontant låter det som väldigt lite mat. Rekommenderar dig att ta kontakt med en kostrådgivare som kan lägga upp ett specialdesignat schema som är utformat just efter dig och din livsstil.

Angående culluliterna så har i stort sett alla vi tjejer dessa gropar. Jag har dem absolut men sedan jag började utesluta socker, snabba kolhydrater och halvfabrikat i min kost och började styrketräna så syns de mindre. Styrketräning gör att man kan forma kroppen och göra den fastare vilket verkligen hjälper till så testa börja styrketräna och var inte rädd för att lyfta vikter. OCH som sagt så har vi alla tjejer dessa celluliter och jag lovar dig att ingen mer än du bryr dig om och ser just dina celluliter. Så ät rent och hälsosamt och fortsätt träna så kommer du få en hälsosam kropp som du ska vara stolt över med eller utan celluliter!

Kram på dig

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Ett tips är att i duschen skrubba med kaffesump efter träningen! Har fått mina celluliter att i stort sett försvinna.

    Claudia 2014-09-01 16:11:29
    Svara
  • Oj, inlägget låter exakt som ett inlägg som jag hade kunnat skriva :O !
    Jag har tränat 1,5 år, enbart styrketräning, försökt äta så mkt jag kan + ”ren mat”. Jag har också extremt mkt celluliter, egentligen hela benen plus bristningar. Är nu 28 och slutade använda shorts redan när jag var 16 för jag otrivdes så. Jag är 176 cm lång och alltid varit smal men päronformad. Typ 36/38 upptill och 40/42 nedtill.
    Jag började styrketränga just för att få snygga ben. Thats it. Hade ingen ” jag tränar för att bli hälsosam”-feeling utan rent av, jag ska träna tills mina celluliter försvinner.
    Jag var så förbannat less på att må dåligt över mig själv att jag en dag gick till gymmet, skaffade gymkort och sen tränat 5-6 dagar i veckan i 1,5 år.
    Mitt bästa tips är egentligen att inte ge upp. Aldrig. Kör tunga vikter, styrketräning 5 gr veckan och något PLYO-pass. Kolla sidor som denna http://www.bodybuilding.com/fun/erin-stern-elite-body-4-week-fitness-trainer-day-5.html
    Mina celluliter har minskat en aning samtidigt som jag fått mer muskulösa men tonade ben. Det går lååångsaaamt men framåt. Ge inte upp! Skaffa kunskap! Var beslutsam och envis. Kram

    Dock kan jag säga, att det som är bra med att vara päronformad, är att killarna gillar det… 😉

    Frida 2014-08-30 19:43:25
    Svara
  • hej Ida!!!
    Vill först bara säga att jag är beroende av din blogg! Den är sååååå bra!
    Något annat jag är beroende av är godis, choklad och kakor. Jag vill sluta men det går bara inte.
    Nästan varje morgon så tänker jag: ”Idag ska jag vara nyttig och inte äta ”dåliga” saker!”
    Men senare på dagen så tyvärr sitter jag och proppar i mig en massa skit! (godis då)
    Jag är väldigt aktiv och det syns inte att jag äter så dåligt men jag vill inte att det ska ”komma i fatt” mig tillslut.
    Tips?
    Tack för svar bästa Ida!
    Kram Olivia

    Olivia 2014-08-29 19:40:49
    Svara
  • Jag äälskar styrketräningspass, typ MRL. Men konditionspassen på gymmet tycker jag är så enformiga… Försökte på spinningspass ett tag ”bara för att” och för att få bättre kondition, men tröttnade väldigt fort då jag vill ha varierande pass där det händer saker…. Är det dåligt att jag inte väljer konditionspassen? Går ju mycket promenader och cyklar annars…

    Anonym 2014-08-29 11:39:45
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Nej har du inget mål med din konditionsträning eller gillar det så räcker promenad fint för att hålla hälsan 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-08-29 15:49:01
      Svara
  • Hej Ida!
    Först och främst så måste jag säga att din blogg är grym!
    Jag har en liten fundering där jag undrar vilket du tycker är ”farligast” och som är det bästa att prioritera bort i sin kost. Tycker du att det är gluten -eller laktosprodukter? Tänkte börja trappa ner på båda men börja med en i taget. Vilket tycker du är det smartaste valet?

    Ha en bra dag!

    Stina 2014-08-29 11:10:58
    Svara
  • Hejsan Ida! Har du några bra tips på mellanmål? Jag försöker dra ner på mjölkprodukter, så tipsa inte om yoghurt haha! Nötter/frukt hör man ju ofta, men har du några andra varijerande och roliga tips? Är dålig på mellanmål och vill bli bättre! Kram

    emma 2014-08-29 10:50:43
    Svara
    • Svar på emmas kommentar.

      Hej! Haha eftersom jag förespråkar gluten och mjölkfritt skulle jag aldrig tipsa om yoghurt. Du hittar massor av gluten och mjölkfria recept under kategorin RECIPE under headern och fler kommer. Kramis

      idawarg 2014-08-29 11:17:03
      Svara
    • Svar på emmas kommentar.

      varierande*

      emma 2014-08-29 10:51:30
      Svara
  • Det jag kan utläsa dock framförallt är att det äts kanske lite för lite? 2 ägg och ett äpple till lunch är inte jättemycket tyvärr. Det är mer ett mellanmål än en lunch. Mer frukt, kanske kvarg, kanske en smoothie, eller något lite mer mattigt skulle jag vilja föreslå. Annars går kroppen snarare på svält och därför händer det inget oavsett hur mycket du än tränar. 🙂 Bara lite tankar jag hade.

    Erika 2014-08-29 10:37:21 http://fighterstyle.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström