Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HOW OFTEN DO I EXERCISE AND WHAT DO I EAT?

svar på kommentar

Yeah, I would love ot to hear more about your private life, your style and everything :)
Most of all I’m interested in how often do you do sport? Every day or do you have a “free” day? And what are you eating? Only vegetables and fruits or do you sometimes eat bread also? Because sometimes I’m so hungry in the evening that I have to eat some bread or fruits and I know that is not the perfect way…maybe you have a clue for me :)

;ove, melanie

ANSWER: Hi Melanie and thank you for your comment! I sport/work out 4-6 times a week and I always have at least 1 rest day/week usually 2. However I make sure to do something on my rest day like 15-30 min yoga in the morning, walks and daily exercise.

I´m a hungry girl and I love food. I eat 5-6 times/day and try to eat as clean as possible and I don´t eat dairy products and gluten and try to avoid sugar, sweeteners and intermediates as much as I can. In every meal I eat…

Protein like chicken, fish, egg, seafood, rice protein.

Carbs like brown rice, quinoa, root crops, fruits, vegetables, glutens-free oats.

Fats like avocado, coconut oil, nuts, seeds, goat cheese.

I use to think that I eat clean 80% of the time and eat what ever I want to 20%. It gives me a more relaxed realationship to food. Eat clean and exercise regulary and you will get a healthy body. You can find clean and healthy recipes under my header in the category RECIPES and I will post a lot more and translate them into english so keep an eye 🙂

Love, Ida

Chiapudding with berries is a perfect healthy evening snack – Recipe HERE.

20140711-091406-33246155.jpg

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Hej Ida och tack för en grym blogg! Är lite nyfiken på vad dina andra 20% kan vara? Kram

    amanda 2014-09-01 20:43:54
    Svara
  • Hej Ida! Du har ju dansat mycket och på ganska hög nivå så jag tänkte fråga dig om du har några tips på hur man kan förbättra sin point? Jag har extremt dålig point och har kämpat hur länge som helst med detta utan några vidare resultat!
    Kram

    Karin 2014-08-28 13:25:19
    Svara
    • Svar på Karins kommentar.

      Hej fina du! Jag hade heller inga toppfötter men att träna styrkan i fötterna hjälper så mycket! Sitt och gör halvtå, point, halvtå flex minst 20 gånger varje dag och använd gärna motstånd som ett gummiband 🙂 Kramis

      idawarg 2014-08-28 15:10:15
      Svara
  • Hej Ida!

    Tack för en inspirerande och peppande blogg. Jag har en fråga till dig 🙂 Jag tränar mycket, mest löpning men även gymnastik & styrketräning för att komplettera löpningen. Ibland när jag gör utfall får jag så sjukt ont på baksida-lår-muskeln, inte som en sträckning men som kramp. Typ mjölksyran man känner när man gjort många fast gånger hundra. Det är helt random när det här kommer, hittar inget samband alls. Har provat att både göra framåt och bakåt. Vad kan det här bero på? Kan tillägga att jag alltid värmer upp och inte kör med vikter.

    Edith 2014-08-28 12:06:58 http://dithness.blogg.se
    Svara
    • Svar på Ediths kommentar.

      Hej Edith och tack snälla! Jag skulle rekommendera dig att gå till en sjukgymnast och kolla vad det kan vara då det är svårt för mig att e råd utan att se vad du gör/ser ut. Hoppas du hittar ett svar Kramis

      idawarg 2014-08-28 15:09:05
      Svara
  • Wow, a whole post for my question! I feel honored 🙂 I’m so in love with your blog and I’m very thankful that you give me an answer!!! Thank you so much and I will try a lot of your recipes…my sport count/week is the same yours, so I do not to much sport as some people mine…

    Thank you so much and you are really great and so beautiful (that was what I thougth yesterday as I saw your images :))

    Love, melanie

    Melanie 2014-08-28 09:06:33
    Svara
    • Svar på Melanies kommentar.

      Thank you Melanie it makes me so glad to hear <3 <3 Looking forward to have you here in my blog! Love, Ida

      idawarg 2014-08-28 15:07:48
      Svara
  • Hej Ida! Måste börja å säga att din blogg är grym och att du verkar så härlig som person!! 😀
    Det är så att jag har tillfrisknat från anorexi, med många bakslag dock. Nu vill jag börja träna igen men inte av syftet att gå ner i vikt utan att hålla sig iform och kanske få lite mer fastare kropp och inte få ångest om jag missar ett träningspass. Har du några idéer hur man kommer Till den insikten, alltså att bara må bra av träningen och inte bli smalare?
    Kram 🙂

    Caroline 2014-08-28 08:35:07
    Svara
    • Svar på Carolines kommentar.

      Ja lyssna på Arws svar nedan. Mycket bra tips och jag skulle verkligen råda dig till att börja träna något som du verkligen tycker är roligt och där fokusen ej ligger på utseendet utan på att det bara är så kul att röra på sig 🙂 För mig är dans och Pole Dance en sådan grej 🙂 KRamis

      idawarg 2014-08-28 15:06:08
      Svara
    • Svar på Carolines kommentar.

      Ett bra tips är att träna något där det inte finns en kalorimätare och i det fallet är allting man kör med vikter och maskin super även de gruppass som gymmen har är super. Jag höll på att gå in i ett kaloriräknande ett tag när min vikt började skena iväg lite mer än vad jag ville och kunde inte njuta på samma sätt längre av träning och kost.. men som tur är lyckades jag släppa det och kalorier är inget jag längre håller endast koll på, endast tillsatt socker och gluten 🙂

      Arw 2014-08-28 13:53:27
      Svara
  • Hej Ida!
    Jag kom att tänka på en grej när jag såg bilderna från 30-årsklaset. Hur gör du när du blir bjuden på fest? Kan du inte äta de som bjuds och hur gör du då? Samma sak om någon av dina vänner skulle bjuda dig på middag, då kan du ju inte äta vad som helst? De måste väl vara ganska tråkigt? Eller? Nyfiken haha! Tack för en bra blogg. Gillar dig starkt.

    Ida Benneborg 2014-08-28 08:19:58
    Svara
    • Svar på Ida Benneborgs kommentar.

      Jag beställde mjölk och glutenfritt innan jag åkte dit. Oftast kan man göra det innan och mina vänner vet att jag inte äter mjölk och gluten så blir jag bjuden så gör de en liten speciallösning 🙂 Kramis

      idawarg 2014-08-28 15:04:24
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand