Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR JAG KONTAKT MED RUMPAN?

svar på kommentar

Hej Ida! Jag har förstått att Hip Thrusters är en övning du tycker mycket om. Skulle inte du kunna gå igenom den? Har lite svårt att få kontakt med rumpan, tar mycket framsida lår för mig. Vet inte riktigt hur mycket stöd jag ska ha för skuldrorna/ryggen, hur djupt jag ska gå etc. Vore helt grymt om du skulle vilja gå igenom den! Kram

SVAR: Hej fina du! Hip Thrusters är verkligen en av mina favoriter och när man får till den så man kan lägga på tungt med vikter så är den magisk! Jag brukar tänka att baänkkanten ska i mitten av skulderbladen eller lite längre ner, spelar inte så stor roll egentligen. Det som gör att man får kontakt med rumpan är att pressa ner hälarna både på vägen upp och ner. Jag brukar kolla det genom att lyfta tårna från golvet under övningen. Sedan på toppen brukar jag tänka på att skuta upp höften så högt mot taket jag kan och knipa ihop rumpan. Gör övningen sakta och koncentrera dig på rumpa och baksidalår.

Lycka till!

English: Hi Ida! I´ve understand that Hip Thrusters is an exercise that you like. I have problem to activate the backside/butt and use my front side leg instead. Can you show the right technique?

Answer: Hi! Yes it´s one of my favorite exerciss and when you do it right it´s amazing! The secret to find contact with your backside and butt is to press down your heels both on the way up and down. I use to lift toes during exercise to check. On the top I also think to push up my hip as high as I can and squeeze your butt together. Do the exercise slow and focus on the butt and backside leg. Good Luck!

IMG_7033.JPGIMG_7034.JPG

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • Hej Ida, jag har två frågor till dig, som jag skulle uppskatta om du kunde svara på!
    Den första är det här angående att träna med smink, hur farligt är det egentligen & vad är det som ”händer” med huden. För saken är den att jag inte trivs i mig själv, & på mitt gym är det alltid fullt med folk & jag blir snabbt väldigt osäker i mig själv om jag är där utan, & anser därför att min träning går betydligt mycket bättre OM jag har smink, då jag kan koncentrera mig mer på träningen istället för att gå runt där & vara orolig & känna mig osäker & ”uttittad”. Min andra fråga är det här med att träna med för små skor, jag har ett par hemma som är så sjukt snygga, men dock en aning för små, är de farligt att använda sig av dom, samt vad utser det för risker?
    tacksam för svar!
    kraaam

    Anna 2014-08-24 09:41:25
    Svara
  • Hej! Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på! Det är nämligen så att jag älskar och träna, men har inte tiden att träna på gym. (Då jag går på gymnasiet och har häst o.s.v.) Så jag brukar träna mycket hemma med kroppsvikten och blanda in lite cardio någon gång i veckan! Men jag skulle väldigt gärna få mer muskler på rumpan (muskler som syns, inte uthålliga muskler för det har jag fått av kroppsviktsträningen)! Finns det något sätt att träna upp rumpan så att den växer utan massa tunga vikter?
    Tack på förhand!

    kram

    TE 2014-08-21 20:05:47
    Svara
  • Tack för tipsen. Försökte mig på den här övningen flera gånger men inte riktigt fått rätta känslan. Ska nog göra ett nytt test igen. 🙂

    Längs en grusväg 2014-08-21 17:52:42 http://langsengrusvag.blogg.se/
    Svara
  • Hip thrust är min favoritövning efter marklyft 😀 Det känns som att jag är ensam om att köra hip thrust med stång liggandes på golvet på en matta istället för i smithmaskin? Men det spelar väl ingen roll hur man kör? För jag får grym kontakt på golvet 🙂 kram

    Rebecca Lundh 2014-08-21 17:50:38
    Svara
  • Hej Ida!
    Det var tänkt att jag skulle skriva ett mail till dig för att få till detta på ett lite mer ”professionellt” vis, men hittade ingenstans jag kunde kontakta dig(eller så funkade inte contact- länken) så jag skriver här istället.

    Jag ska åka till Portugal om en månad, till Ericeira mer exakt, för 1 veckas surfingresa. Jag är mycket taggad på detta, och det är faktiskt efter din resa som jag själv blev inspirerad till detta. Denna resa är dock inte endast för surfing och semester utan jag gör även resan för skolsyfte- till mitt gymnasiearbete (förut projektarbete)för mitt sista år på gymnasiet. Därför skulle jag uppskatta JÄTTEMYCKET om du kunde lägga några få minuter på att svara på några små frågor angående din surfingresa.

    1. Hur var surfingen? Fick du det du hade förväntat dig att få under din resa?
    2. Vad tyckte du generellt om resan? Var det bättre/sämre än dina förväntningar, eller samma?
    3. Hade du fått tillräckligt information om resan innan? Stämde det överens under resan?
    4. Tror du att du som ”känd bloggare” har haft en ”bättre” upplevelse än andra som gjort den resan? Att dom ”tog hand om dig” lite extra?

    Jag hoppas verkligen du tar tiden att svara på dessa fyra frågor. Och gärna så ärligt som möjligt, för mitt gymnasiearbetes skull. Om du inte vill svara här kan du svara genom min mail paulina_suonvieri@hotmail.com

    Tack på förhand för detta!
    Och tack för en helt fantastisk blogg! Du är bäst som lyckas få oss (mig) att få självförtroende
    nog att åka på en sådan här resa (bland annat) alldeles själva!

    MVH
    Paulina Suonvieri

    Paulina 2014-08-21 16:51:01 http://paulinasuonvieri.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har funderat lite på att försöka minska på gluten i min kost efter allt vad du skriver om det. Jag skulle även vilja försöka minska lite i vikt genom att äta bra och regelbundet. När jag läste på lite om vad man kan använda istället för vetemjöl osv. så är det bla. glutenfria mjölmixer och stärkelser. Jag som inte är glutenallergiker tjänar jag någonting på att äta det här istället? Det finns ju även glutenfri pasta osv. Är det något bättre än vanlig pasta för mig som vill ner i vikt? Det är ju dessutom sjukt mycket dyrare med glutenfritt och för mig som är en fattig student blir det dyrt. Jag har ingen lust att bara leva på grönsaker, potatis och ris heller..
    Hjälp min förvirrade själ i denna djungel!

    My 2014-08-21 16:38:18
    Svara
  • Hej ida. Tack för en jättebra blogg! Det hör inte till inlägget men finns det smakfri/neutral kokosolja? Jag tycker inte om smaken av kokos och har för mig jag läst om det i din blogg men hittar ingen när jag googlar på det :s

    Angelica 2014-08-21 15:43:21
    Svara
  • Sluta åk med TAXI KURIR så länge som dom inte har kollektivavtal för sina chaufförer så dom kan få förmånen av avtalsenliga löner. Som det är nu så driver TAXI KURIR modernt slaveri det är en typ liknande pyramidspel där toppen tjänar grymt med kosing och botten går minus. Så sluta åk o ta ett bolag med riktiga avtal mm.

    lee child 2014-08-21 15:16:07
    Svara
  • Tack Ida 🙂 recept o så är jag rätt haj på, det ä mest att jag är rädd att få brist på bvitaminer o dvitamer o allt anna.. men jag oroar mig nog lite. ska läsa lite mer i din blogg. har nästan nyss hittat hit 🙂

    Anna 2014-08-21 14:01:34
    Svara
  • Hej Ida. Vad jag hoppas du har tid och lust och ge mej lite hjälp nu. Jag har både mjölk och gutenallergi och letar nu efter lite info om vad jag bör tänka på osv med detta. jag har fått lite hjälp av sjukvården men inte så mkt. Jag är rädd pga av alla brister man kan få och jag behöver lägga om hela min kost.. äter mkt mjölkprodukter och behöver som sagt byta ut detta samt hitta info om vad jag bör tänka på ang. vitaminer och mineraler osv. har du några bra tips eller bra sidor där man kan läsa om detta ?? kramar

    Anna 2014-08-21 13:24:16
    Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Hej Anna och tack för din kommentar! Har du läst min blogg innan? Jag ger ständigt tips på gluten och mjölkfria recept och du hittar alla under fliken recipe under hedern och fler recept kommer 🙂 Äter du en varierad kost så behöver du ej tänka på något än om du skulle äta mjölk och gluten. Kalcium får du i dig i grönsaker och nötter och protein genom kött, fisk, fågel ägg mm. Gluten är bara värdelöst. Ät regelbundet, ren mat och varierat så får du i dig allt.

      Sedan så kan det ändå vara bra att komplettera med en multivitamin och multimineral då dagens mat inte har den kvalité man önskar. Jag tar denna –>http://www.vitamera.se/ref/idawarg/multimineral-190.html och denna –> http://www.vitamera.se/ref/idawarg/multivitamin-201.html
      varje dag.

      Kram Ida

      idawarg 2014-08-21 13:45:51
      Svara
  • Hej Ida! Kan inte du skriva ett inlägg om viljan att gymma själv typ? Vill så gärna börja gymma igen men det tar emot då jag tycker det är pinsamt att gå dit själv och mina vänner är inte intresserad utav det gym jag vill gå på.. skolan börjar nästa vecka och jag vill verkligen komma igång nu! Hur gör du? Har du alltid en vän att gymma med? Snälla hjälp!

    Linnea 2014-08-21 13:23:25
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje