Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

INTERVJU OCH TRÄNINGSTIPS MED NORSKA BLOGGAREN STINA BAKKEN

I Portugal träffade jag en supersöt norsk bloggare som heter Stina. Passade på att prata lite träning och hälsa med henne och fråga om hennes bästa träningstips som ni kan se på videon nedan 🙂

English: Sorry, The video is in swedish.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Hej
    I din video fatburning but and leg på youtube spelas en låt. Vad heter den?
    Emma

    Emma 2014-08-18 11:09:18
    Svara
  • Hej Ida! Jag är en 14-årig tjej som tränar dans och friidrott flera gånger i veckan och är dessutom ute och springer mycket. Detta gör jag för att jag tycker att det är grymt kul! Men jag vet inte vad jag ska äta för att hålla min energi uppe. Jag får lätt huvudverk och blir ofta hungrig. När jag frågar mina kompisar snackar de bara om dieter för hur man ska få en platt mage och snygg rumpa osv. Jag är inte ute efter sånt utan jag vill helt enkelt bara hålla igång min energi men samtidigt kunna äta det jag vill. Har du något tips? Svara gärna i video<3

    Vilma M 2014-08-17 14:28:03
    Svara
  • Åh vilken himla gullig tjej! Måste kolla in hennes blogg!! Och vad kul det verkar ha varit i Portugal. Surfing verkar ju sjukt kul!! 😀

    Lisa's healthspo 2014-08-16 10:28:30 http://healthspo.shapemeup.se
    Svara
  • Skulle också vilja höra din åsikt på kolhydrater! Alltså fullkornsprodukter då. Har nästan helt sluta äta det för att försöka gå ner i vikt

    M 2014-08-15 14:59:16
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har ett problem men vill först och främst tacka för en bra och inspirerande blogg. Jag är en 14årig tjej som är lite större och har haft komplex över min kropp sedan jag var 11. Blev tillsagd på min hälsokontroll i skolan i vintras att jag skulle dra ner på sockret men att jag var ”okej”. Fick höra detta trots att jag tränar på gym flera gånger i veckan och äter ganska nyttigt. ALDRIG godis, glass, läsk osv. Jag vet inte hur jag ska göra med min vanliga mat. Mina kompisar är smala och är direkt emot att jag äter så nyttigt som jag gör. Varje gång jag väljer något nyttigt över något onyttigt så har jag anorexia enligt dem. (De t.o.m. sa till våran muslimska kompis att hon var ätstörd när hon ville fasta av religösa skäl?!) Min mamma som är överviktigt men ändå lagar ganska nyttig mat tycker såklart också jag är överdriven. Jag får inget stöd i min omgivning och alla dessa googlingar jag har gjort för att hitta ett bra kostschema ger mig bara mer hjärnspöken. Snälla Ida, vad ska en tjej på 14 år som vill gå ner i vikt och tränar ganska mycket äta? Tack på förhand!

    (Lämnar min mail om du inte vill svara i ett inlägg, du gör som du vill.)

    M 2014-08-15 14:40:46
    Svara
    • Svar på Ms kommentar.

      Hej M och tack för din kommentar! Jag förstår ditt problem och det gör mig så ledsen att höra att folk reagerar och handlar på det viset de gör. Att vilja leva nyttigt och hälsosamt är inget fel och jag själv får dras med de här kommentarerna dagligen. Det enda det handlar om är okunskap från den som ger ifrån sig kommentaren. Det enda jag kan säga är att du ska stå på dig och tänka på att personerna inte vill dig något illa utan de förstår bara inte. Ät bra och riktig mat regelbundet och tänk inte på kalorier hit och dit utan ät tills du är mätt och försök dra ner på socker, snabba kolhydrater och halvfabrikat. Strunta i att följa något speciellt kostschema för det kan göra precis som du säger, att du får hjärnspöken. Ät bra och nyttg mat, unna dig ibland och rör på dig regelbundet och skit i vad alla andra säger! Kramis

      idawarg 2014-08-15 15:49:16
      Svara
  • Hej Ida!
    Mina hunger och mättnadskänslor blev jättekonstiga under en stressig period, jag var hungrig hela tiden. nu när jag är lugnare så börjar det stabilisera sig men jag blir jättelätt mätt efter att jag ätit, alltså en obehaglig mättnadskänsla…. (äter normalportioner och äter regelbundt och rör på mig) Är rädd för att jag ska gå upp i vikt eftersom min kropp måste stabilisera sig efter stressen. Komme jag göra det eller kommer mina hunger och mättnadskänslor stabilisera sig och bara bli mer i balans..?
    Älskar din blogg Föressten!!

    Anonym 2014-08-15 13:30:06
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Hej! Det låter som om du haft en släng av magkatarr tyvärr 🙁 oftast brukar magkatarr även medföra att en har ont i magen, men just den där konstiga hungerkänslan, alltså att en är hungrig mest hela tiden men blir mätt jättefort, det händer alltid mig när jag får magkatarr! Som Ida skriver, försöka dra ner på stressen och ät bra mat (undvik hårt stekt och friterad mat. Framför allt kolhydrater brukar vara bra att dra ner på en aning). Hoppas du mår bättre snart!

      Alexandra 2014-08-16 14:42:38
      Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Hej och tack snälla! Det här är omöjligt för mig att svara på tyvärr. Försök dra ner på stressen och se om det blir bättre, annars tycker jag du ska ta kontakt med en läkare för att undersöka saken närmre. Kram på dig

      idawarg 2014-08-15 15:50:44
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Träningsglädje
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Josefines Yoga
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger