Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SÅ HÅLLER DU MAGEN PLATT UNDER SEMESTERN

20140701-234156-85316010.jpg

Den vanligaste frågan jag får just nu är hur man håller magen platt under semestern?

– Mitt första tips är det som de flesta inte vill höra och det är att försöka undvika äta så mycket gluten, mjölk och socker. Det är saker som ofta gör magen lite svullen.

– Mitt andra tips är att ta Cellenzym <– LÄNK till varje måltid. Det är enzymer som hjälper till att bryta ner maten. Har man en känslig mage som ofta blir uppsvälld efter maten så kan det här vara kalas att ta. Själv tar jag 2 st innan varje måltid.

– Mitt 3e tips är att ta Lactovitalis <– LÄNK för att tillsätta goda magbakterier för att hålla magen i form. De här är ett måste när jag åker utomlands.

Båda de här 2 är med mig här nere i Barcelona.

The most common question right now is how to keep stomach flat during holidays? My first tip is to avoid gluten, dairy and sugar which often makes the stomach a little swollen. My second tip is to take Cellenzym which help to break down the food.I take 2 before every meal.My 3rd tip is to take Lactovitalis that is good bacterias to keep your stomach calm. 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • hej ida! vad tycker du om MSM (organiskt svavel) ? har du några erfarenheter?
    Tack!

    Anna 2014-07-03 11:47:02
    Svara
    • Svar på Annas kommentar.

      Jag har ingen egen erfarenhet av det än men Holistic kommer komma med ett tillskott snart som innehåller msm och då ska jag testa det så håll koll i bloggen. Kram Ida

      idawarg 2014-07-03 23:31:40
      Svara
  • oj, aldrig sett de produkterna! Men är det naturliga ämnen? Man tillför inget konstgjort och läskigt till kroppen? stört bra uppfinning isf ju 😉

    isa 2014-07-02 22:42:08 http://www.isabyl.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida! Jag har en fråga som är ganska knepig men som jag verkligen skulle vilja få hjälp med att besvara.

    Jag har tränat intensivt i lite över ett år nu och ätit ”clean” och bra mat, jag har lyckats gå ned uppskattningsvis 8-10 kg. Tyvärr har min mens varit borta sedan april 2013. Många säger att jag är väldigt smal men det tycker jag inte, men jag kanske fortfarande ser mig själv som mullig i huvudet. Mitt BMI ligger precis på gränsen till hälsosam. Jag väger ca. 58 kg och är 171 cm lång. Jag har varit i kontakt med en ätstörningsenhet, men en ätstörnig har jag inte. För att få tillbaka mensen har jag blivit rådd till att äta ännu mer fett och kolhydrater något som jag tycker är lite jobbigt då jag inte vill bli större. Men jag har försökt att äta mer och mer eftersom jag vill att min mens ska komma tillbaka. Min mage har alltid varit ganska stor och den blir inte mindre oavsett hur och vad jag tränar och med tanke på det vill jag inte äta mera för jag vill inte få en större mage, mitt mål är ju att få magrutor. Men samtidigt har mina armar blivit smalare och mina ådror på armarna är synliga. När jag kör övningar då jag ligger ned på rygg får jag blåmärken efter ryggraden och på knotorna. Jag skulle säga att jag är nöjd med allt på mig förutom just min mage. jag har inga problem med att äta mer för att få tillbaka mensen och kanske få bort ådrorna på mina armar men det känns som om allt kommer lägga sig på magen och jag vill verkligen inte det.

    Snälla hjälp mig. Jag vill få tillbaka mensen utan att min mage blir större. Jag känner mig inte bekväm i att äta så mycket när mensen ändå inte kommer tillbaka och det skulle vara väldigt skönt att få lite råd om hur jag ska tänka och så.

    emma karlsson 2014-07-02 21:34:50
    Svara
    • Svar på emma karlssons kommentar.

      Hej Emma och tack för din kommentar! Det gör mig ledsen att höra att ätstörningskliniken inte verkar lyssna på dig. Du har problem och de borde de ta på allvar så jag skulle definitivt göra ett nytt försök och ta hjälp av dem. Det kan vara en stress på kroppen som kommer från både tränings och stressen om att du inte vill lägga på dig fett mm. som gör att mensen inte kommer tillbaka. Men mitt råd är att ta kontakt med dem igen och få professionell hjälp innan det går längre tid. Ta hand om dig kramis ida

      idawarg 2014-07-03 23:29:17
      Svara
    • Svar på emma karlssons kommentar.

      Hej Emma. Blev så himla ledsen när jag läste ditt inlägg. Var exakt där du är för ca 1,5 år sedan. Ingen mens, viktnedgång, synliga ådror osv. En annan fråga; fryser du mer nu än innan? Har du fått mer synliga fjun i ansiktet och på armar? Allt detta är tecken på att du väger för lite för DIN kropp. Man kan inte jämföra sig med någon annan. Innan jag gick upp i vikt hade jag (och har fortfarande, det är svårt att bli helt återställd) problem med att jag tyckte allt satte sig på magen. Det var ju bara den som blev större och det ville jag inte?! Men jag lovar, det sitter bara i huvudet!!! Kroppen jämnar ut en viktuppgång av sig själv, allt kommer inte endast placera sig på magen även om det känns som det till en början då magsäcken töjs ut. Du säger att du tränar intensivt och att många i din närhet reagerar med att du är för smal. De gör inte detta utan någon anledning, utan det är sanningen. Jag förnekade också länge en ätstörning, jag åt ju fortfarande mycket mat bara det att den var nyttig? Men mängder av grönsaker och kalorisnål mat är inte tillräckligt med energi. Istället för att stärka din kropp när du tränar så mycket så bryter du ner alla muskler utan mat. Du förstör endast för dig själv!! Snälla du, försök att komma i kontakt med ätstörningskliniken igen. Berätta om dig själv, hur mycket du tränar och äter, din ångest om mat, uteblivna träningspass och viktuppgång/svullen mage. Jag hoppas verkligen du får hjälp för livet är för kort för att endast träna och tänka på att äta nyttigt all the time. Ett annat tips är också att sluta läsa så mycket om olika personer som tränar och äter nyttigt, det ökar stressen. Önskar dig all lycka till och jag skriver allt detta bara i välmening. Kram

      stina 2014-07-03 10:18:48
      Svara
  • Hej och tack för en grym blogg!
    jag har en fråga gällande kosten. Jag är en tjej som tränar 6 gånger i veckan, försöker att alltid ha en vilodag men ibland händer det att jag kör två pass om dagen nu när det är sommar och ledigt. Mitt problem är att jag inte vet hur mycket jag ska äta. Jag blandar styrketräning med kondition och mitt mål är att få ungefär din kropp. Alltså synliga starka muskler men ändå slank. Är inte intresserad av att stoppa i mig kosttillskott av något slag. Har alltid tänkt att jag kan ätaextra mycket protein i de vanliga måltiderna. Men nu har jag hört forskare som menar att vi inte behöver äta en massa protein i köttform utan vi for i oss tillräckligt av frukt och grönt mm. det blev en liten flummig fråga men skulle du kunna höfta lite om hur mycket man bör äta om man tränar tungt flera gånger i veckan och hur stor andel protein? kanske skulle du kunna lägga upp vad du äter under en vanlig dag, det hade uppskattats otroligt mycket!!!

    Hanna 2014-07-02 21:28:26
    Svara
  • Hej och tack för en grym blogg!
    jag har en fråga gällande kosten. Jag är en tjej som tränar 6 gånger i veckan, försöker att alltid ha en vilodag men ibland händer det att jag kör två pass om dagen nu när det är sommar och ledigt. Mitt problem är att jag inte vet hur mycket jag ska äta. Jag blandar styrketräning med kondition och mitt mål är att få ungefär din kropp. Alltså synliga starka muskler men ändå slank. Är inte intresserad av att stoppa i mig kosttillskott av något slag. Har alltid tänkt att jag kan ätaextra mycket protein i de vanliga måltiderna. Men nu har jag hört forskare som menar att vi inte behöver äta en massa protein i köttform utan vi for i oss tillräckligt av frukt och grönt mm. det blev en liten flummig fråga men skulle du kunna höfta lite om hur mycket man bör äta om man tränar tungt flera gånger i veckan och hur stor andel protein? kanske skulle du kunna lägga upp vad du äter under en vanlig dag, det hade uppskattats otroligt mycket!!

    Hanna 2014-07-02 21:28:00
    Svara
    • Svar på Hannas kommentar.

      Hej fina du och tack snälla fr din kommentar. Kör man 2 pass om dagen så behövs det mycket mat. Hur mycket just du behöver är omöjligt för mig att säga då vi alla är så olika. Det stämmer att det är lite proteinhysteri i sverige och man kan absolut överleva på en vegetarisk kost och speciellt om man inte har som mål att bygga stora muskler vilket de flesta inte har. Jag kan absolut lägga upp vad jag äter på en dag ungefär. Kramis

      idawarg 2014-07-03 23:23:29
      Svara
  • Det du skrev om att de flesta inte vill höra är bra att du skrev på ett kul sätt. För det är ju orsaken för många. Viktigare att må bra än att äta det som inte känns bra för magen. För mig är det socker och vitt mjöl. Grövre mjölsorter går bra. Jag tycker bara att det är bra att du skriver så som du gör och vill för det är ju också sant 🙂

    Sofia 2014-07-02 19:38:27
    Svara
    • Svar på Sofias kommentar.

      Haha ja många vill ju inte höra det men vet innerst inne att det är det som är sant 😀
      Tack för din kommentar fina du <3

      idawarg 2014-07-03 23:21:08
      Svara
  • Men enzymer som bryter ned födan finns ju redan i magen. Varför ska man köpa kosttillskott för 250 spänn för att tillföra det?

    Hedvig 2014-07-02 19:01:47
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Foodjunkie
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand