Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

I LOVE MY ÅNGKOKARE

20140625-083728-31048613.jpgtorsk

Jag måste tipsa er om det bästa som hänt mig i köksväg. Det här är absolut inget sponsrat inlägg utan jag delar bara med mig av det här för att jag älskar min ångkokare.

Jag är väldigt rastlös person och gillar inte när saker är krångliga och tar för lång tid och speciellt inte när jag ska laga mat då jag oftast är vrålhungrig. Haha. Men med denna ångkokare så tar jag bara ut fisk eller fågel ur frysen och stoppar ner i apparaten och trycker på kött/fisk knappen och väntar 15-20 min innan apparaten piper och jag kan ta ut min fisk/fågel, krydda lite och äta. Förutom att det är lätt så blir det också gott. När man steker eller ungnsbakar har jag lätt att överlaga och fågel/fisk blir så där torrt, men med denna blir det supersaftigt.

Igår ångkokade jag ekologisk torskfilé tillsammans med morötter och zucchini och serverade med en fetostsallad och pressad citron. MUMS!

Jag köpte min ångkokare på Elgiganten för ca 900kr.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
35kommentarer
  • Vilken bra grej! Jag älskar kyckling men av någon anledning är jag urusel på att laga det i ugn/stekpanna. Den blir inte för degig i ångkokaren? Man vill ju oftast ha lite ”stekyta” men inte att den känns torr vilket jag alltid lyckas med… En annan fråga när jag ändå är i farten (håller på att sträckläsa din blogg just nu, vilken inpspiration!) men hur ska man tänka angående repetioner/set? Jag är smal och vill bygga muskler och få mer definerade muskler.

    Tack för en toppenbra blogg! Glad att jag hittade hit ikväll när jag googlade runt på träningsbloggar… 🙂 kram!

    Jenny 2014-07-13 20:41:41
    Svara
  • Hej! Den där ångkokaren verkar ju hur bra som helst. Lägger du in fisken direkt från frysen eller låter du den tina fÖrst? 🙂

    Angelica 2014-06-27 08:18:42
    Svara
  • Hej Ida!!
    Skriver som alla andra att jag älskar dig och din blogg.
    Tänkte fråga lite om kost och träning.
    Hur viktigt är det att äta ca var 3:e timme? Det är väl bra för att hålla ett jämnt blodsocker och därför kunna äta nyttigt och inte hamna i nån fälla då man äter vad som finns?
    Känns som jag är inne i en dålig spiral för tillfället. Vill tajta till mig lite efter min sista graviditet och försöker löpträna eller pw nästan varje dag. En kostrådgivare tyckte att jag skulle äta ca 1200-1300kcal/dag. Är inte det ganska lite? Har sedan tidigare väldigt dåligt förhållande till kost och träning och tenderar att överdriva träning och svälta mig.
    Jag är 178cm och väger ca 65-68kg. Äter nästan inget gluten eller laktos. Endast lite för att det inte ska bli för extremt för familjen.

    Vad är ditt bästa tips?

    Massa kramar, Caroline

    Caroline 2014-06-26 11:03:28
    Svara
    • Svar på Carolines kommentar.

      hej Caroline och tack snälla <3 Det är inte viktigt och man behöver absolut inte ställa någon klocka för att vara säker på att man äter var 3:e timme. Allt handlar om en balans. Ät bra mat regelbundet. jag personligen föredrar att äta många gånger om dagen och det funkar bäst för mig men vi alla är olika. 1200-1300kcal är alldeles för lite och ingen borde äta under 1500kcal. vardagsmotionera/träna och ät bra ren mat tills du är mätt och skippa räkna kalorier. Det är inte bra och speciellt inte dig som har haft ett dåligt förhållande till mat. Jag tycker du istället ska satsa på att börja träna och stärka upp än att börja mixtra med maten. Kramis

      idawarg 2014-06-26 11:15:11
      Svara
  • Hej Ida!

    Du inspirerar mig verkligen!
    Jag har läst i tidigare inlägg att du helst kör glutenfri kost 🙂
    Jag kan varmt rekommendera Paleokost(utan socker, gluten och laktos).
    Se länk nedan
    http://www.undervarttak.se

    Mona Lindqvist 2014-06-26 08:47:24
    Svara
  • Är själva burken av plast?

    maria 2014-06-25 19:59:04
    Svara
  • Har funderat på att köpa en men inte vart så säker, men de verkar ju som de kan va värt de =) Tack Ida =)

    Jessica 2014-06-25 17:45:41 http://photohugs.se
    Svara
  • Hej! Vad glad jag blir av att läsa din blogg och all inspiration du ger! En fråga bara, vill köpa en ångkokare men den du har verkar inte finnas kvar, kan du rekommendera någon annan? Eller vad som ska finnas för att en ångkokare ska vara ”bra” om du förstår vad jag menar.
    Aldrig använt en sån innan så

    Amanda 2014-06-25 17:05:37
    Svara
  • Jag funderade på ångkokare förut men så tänkte jag att den sådan plats men kanske kan trycka ihop några saker i skåpen så jag får plats med en 😛 Jag gillar god mat som man slipper anstränga sig för mycket för.

    Linda 2014-06-25 13:29:55
    Svara
  • Härligt! 😀

    Hannah 2014-06-25 12:03:35 http://kambiando.se/
    Svara
  • Jag har också en sådan och jag älskar den jag med!

    Ida 2014-06-25 11:50:12 http://healthmyway.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida! Har funderat på en ångkokare, är den philip bra? Vad heter modellen? ☺kram

    Jessica 2014-06-25 11:49:50
    Svara
  • Blir det matos?

    Kristine 2014-06-25 11:03:58
    Svara
  • Hej!
    Får jag kopiera ditt inlägg ( skriva att du har skrivit det) och att jag koperar och länka till din blogg? Så himla bra och vill att fler ska få upp ögonen för ångkokad mat.

    Elle 2014-06-25 10:59:43
    Svara
  • Jag undrar en sak angående träningsresultat… Jag styrketränar 4 gånger i veckan och tränar cardio 2 gånger. Utöver så vardagdmotionerar jag också i form av trappor, promenader etc. Jag är noga med att få i mig tillräckligt med protein, men även kolhydrater, fetter, vitaminer och mineraler. Jag eftersträvar mer definierade muskler och framförallt synliga magrutor. Jag har ett normalviktiga BMI och är smal,en jag tycker att jag borde ha mer muskler i förhållande till hur mycket jag tränar.. Vad ska jag ändra på eller tänka extra på??

    En annan sak, hur viktigt är det egentligen att få i sig protein direkt efter ett styrketräningspass? En del säger att återhämtningstiden blir längre ju längre man väntar med att äta!!

    Kramar, din blogg är min absoluta favorit, du behövs i den här branschen!!

    Emma 2014-06-25 10:15:42
    Svara
    • Svar på Emmas kommentar.

      Hej Emma och tack snälla för din kommentar! Svarar på den i ett inlägg inom kort. Kram Ida

      idawarg 2014-06-25 10:46:11
      Svara
  • Wow, det ser fantastiskt gott ut. Lägger man bara in maten i ångkokarna eller ska man lägga något fett på, typ någon olja i först? Hur stor är den, funkar det att laga till flera personer?

    Jag har precis lagt upp ett nytt schema i min träning där jag delar upp musklerna mer. Jag avslutar varje pass med en basövning där jag gör så många repitioner som möjligt för att ta ut muskeln helt och hållet. Jag är även sugen på att testa exentriska set, hur funkar det?

    Josefin 2014-06-25 10:10:07
    Svara
    • Svar på Josefins kommentar.

      Du behöver inget fett utan lägger bara ner som det är. jag brukar lägga på fett efter om jag känner för det 🙂 Man kan lägga 2.3 laxfileer i samma burk och sedan får du med 3 burkar så man kan laga endel åt gången.

      Excentrisk träning är ex. när du håller emot/bromsar på vägen ner i squats eller när du håller emot på väg ner i chins så den excentriska fasen blir längre. Den är väldigt nedbrytande och gör dig starkare och kräver en längre återhämtning. Kram Ida

      idawarg 2014-06-25 10:16:29
      Svara
  • Wow, det där verkar ju helt underbart! Perferkt för en sån som mig som har ett litet kök också.Kan man alltså bara lägga in fisken eller kycklingen tillsammans med grönsakerna, eller lägger man in en sak i taget? Tack för en fantastisk blogg och önskar dig en fin dag! Kram 🙂

    Malin Bengtsson 2014-06-25 09:40:05
    Svara
    • Svar på Malin Bengtssons kommentar.

      Ja den är verkligen för bra för att vara sann 😀 Haha. Yes jag la in både fisk och grönsaker i samma i går och var klart på 15 min 🙂 Kram

      idawarg 2014-06-25 09:42:45
      Svara
  • Hej Ida! Jag tänkte höra med dig om proteinpulver. Jag har precis börjat träna och jag äter väldigt nyttigt (eftersom jag gillar det) och jag är väldigt fundersam när det gäller proteinpulver som alla tar? Är det bra? När och hur ska man använda det och vilken sort är bäst om man verkligen vill komma i form med hjälp av cardio och styrketräning?
    Tack

    Malin 2014-06-25 09:34:19
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Man
Niklas Berglind
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Dasha Girine
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Chrystelle Eriksberger