Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MIN TOPPLISTA PÅ NYTTIGA MELLANMÅL

Många har frågat om jag kan ge tips på nyttiga mellanmål och här kommer min topp 5 lista på nyttiga gluten-, mjölk och sockerfria mellanmål…

1. Choklad smoothie.

2. Raw food bars/bollar – Min favorit som man köper är RAW BITE fast godast är om man gör dem själv. Mitt favorit recept hittar ni HÄR.

3.  Proteinshake. Blanda 1 skopa Holsitic Inflamino, 1 skopa Holistic risprotein, 1tsk raw kakao, 1tsk kanel och mandel/havre eller kokosmjölk.

4. Bananpannkaka.

5. Riskaka med skivad banan, mandelsmör och kanel.

smoothie2

Vilka mellanmål är era favoriter? Tipsa på! 🙂

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • En smoothie med hallon, banan och yougurt! Eller ett stekt äGG eller havregrynsgröt! Super gott

    Jossan 2014-06-19 21:39:00
    Svara
  • Ett stort tack för att du delar med dig Ida! Min mage krånglar nu, så jag tar bort mjölk, gluten och socker. Jag tycker att det är svårt innan jag hittar bra alternativ till allt, jag är så van att äta kvarg/keso till mellanmål och nu måste jag hitta något annat. Så tack!

    Lisa 2014-06-05 20:35:00
    Svara
  • Jag brukar variera ex bananpannkakan med dessa kesoplättar, http://idaacarleborn.blogg.se/2014/may/11-maj-snack-oclock.html och toppar helst med keso, varma bär, nötsmör & olika frön) 🙂 Dock funkar det ju förstås inte om man inte äter mjölkprotein men ett alternativ för de som gör 🙂 I övrigt älskar jag osaltade eko riskakor m. nötsmör & torkade gojibär eller glutenfri havregrynsgröt på gryn, ägg & mandelmjölk toppat med varma blåbär, chiafrön, nöt-/mandelsmör, keso, linfrön, kanel och gojibär! Världens bästa frukost/mellis!!

    ida 2014-06-04 23:05:00
    Svara
  • Ett mellanmål som jag äter på repeat just nu är mitt hembakade bananbröd med antingen en liten skiva brieost eller
    Philadelphia och en stor kopp grönt tea. Annars är mina granolaflakes högt upp på listan, recept finns i min blogg! Ett tips!

    http://erikacao.blogspot.se

    Erika 2014-06-04 21:25:00
    Svara
  • Hej Ida! Kan inte du tipsa om mat som är lätt för kroppen att bryta ned? Tyckte det var så intressant det du skrev om mat som är svår för kroppen att bryta ned: rå broccoli och morot kan jag förstå, men quinoa och avocado? Hade ingen aning!

    Amanda 2014-06-04 17:45:00
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Absolut, det är ju individuellt. Är man överkänslig mot en produkt blir det svårare att ta hand om för kroppen. Men att behandla maten som att koka, ångkoka, eller tex. lägga nötterna i blöt gör att det blir enklare att bryta ner. För mig funkar det bäst med kyckling, ris, kalkon, ägg och frukter. Vissa grönsaker kan tyvärr vara svåra men det gäller att tugga ordentligt och Holistics cell enzymern hjälper mig mycket 🙂

      idawarg 2014-06-04 20:32:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Ida Warg
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind