Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ÄR FETTFÖRBRÄNNINGPILLER BRA?

SVAR PÅ KOMMENTAR

Jag måste bara fråga, vad tycker du om fettförbrännings kapslar? Är det farligt för hälsan?
Är ett bra sätt för snabb viktnedgång?

SVAR: Hej fina du! Ska jag vara helt ärlig så tycker jag att det är rena skiten och jag skulle aldrig rekommendera någon att ta fettförbränningspiller. Det är inget bra och hållbart sätt att gå ner i vikt och förstör mer än vad de gör nytta. Väldigt många människor vill fuska sig till hälsa och snabb viktnedgång genom massa konstiga och onaturliga piller, pulver och dieter. Det här funkar inte i längden och är inte hälsosamt. Det finns inga genvägar till en hållbar hälsa utan folk måste börja se sin kost och motion som en livsstil som kan hålla för resten av livet och ha tålamod och låta en viktnedgång ta tid. Ren och så naturlig kost som möjligt i lagom mängd tillsammans med regelbunden motion/träning är vad som funkar och vad som är hälsosamt så kör på det!

its not a diet

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
28kommentarer
  • Jag testade sådana piller förut, ledde till halsbränna och illamående. Inte ett dugg värt det så de åkte direkt i papperskorgen!

    Arw 2014-05-07 20:49:16
    Svara
  • Hej Ida! Jag har aldrig riktigt förstått mig på proteinpulver, vet bara att man ska äta protein efter träning för att det hjälper bygga muskler.(?) Skulle du kunna göra ett inlägg om när man borde använda proteinpulver, hur viktigt det är och om det ger snabbare resultat än att bara äta bra efter träningen? Själv tränar jag ca 4-5 gånger i veckan och har funderat på ifall jag borde börja använda mig av det efter styrketräning eftersom jag inte alltid hinner äta direkt efter..?
    Hoppas du orkar svara! Din blogg inspirerar sjuuuukt mycket
    Puss!

    Shina 2014-05-07 16:32:00
    Svara
  • Men vurmade inte du för FitnessGuru´s FatBurner tidigare?

    Helen 2014-05-07 08:05:42
    Svara
    • Svar på Helens kommentar.

      Haha nej absolut inte. jag har testat det några gånger för några år sedan och mådde riktigt dåligt av det. Nu vet jag bättre och skulle aldrig testa eller rekommnedera ett fettförbränningspiller. 🙂

      idawarg 2014-05-07 08:55:59
      Svara
  • Hej fina Ida! Jag tränar 6 gånger per vecka och sköter min kost och sömn. Tyvärr har jag inte nått mitt mål helt. Är smal men vill få en mer deffad kropp, tyvärr har jag slapp hud just kring armhålan kvar och magen som jag inte vet vad jag ska göra åt….. ?? Kosten vet jag är viktig, kör periodisk fasta och äter nyttigt. Men däremot kom jag på att jag äter vanliga sockerfria tuggummin kanske 3-5 tuggummin per dag, vanliga Extra som innehåller ca 2 kalorier. Kan detta ge sådana negativa effekter, höjer den insulinnivån? Jag tuggar tuggummi för att få en fräsch andedräkt, men hur gör du om du känner att sin andedräkt är ofräsch och du inte har tillgång till tandborste? Tips?

    Tack för världens bästa blogg, jag skulle vara så tacksam för svar! Kram

    Lovisa 2014-05-06 22:31:01
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      hej fina du! Jag tror inte att tuggummina har så mycket att göra med det här men jag jag själv väljer att inte tugga tuggummin längre för att slippa få i sig massa konstigheter. Får även väldigt ont i magen av dem. jag tuggade flera gånger om dagen innan och det var jobbigt att vänja av sig för man kände att andedräkten blev dålig, men det är helt borta nu. Tuggar aldrig och har bättre andedräkt än innan. Tror man blir lite beroende av det där. Räcker med att borsta tänderna 2ggr dagen och äta en hälsosam kost. Kram Ida

      idawarg 2014-05-07 08:59:13
      Svara
  • Hej Ida!

    Först och främst vill jag tacka för en superbra och inspirerande blogg!

    Jag har tränat ett tag och varit noga med kosten vilket gör att det har lett till resultat som jag tycker är jättekul! Jag har blivit smidigare och starkare, samt fått bättre kondition vilket var mitt mål, men nu skulle jag gärna ”få bort” det sista på magen och helt och hållet göra kroppen mer tight. Och detta gör jag endast för min egen skull! Jag undrar vilken typ av träning jag ska fokusera mest på för att uppnå resultatet, pulshöjande eller styrketräning?

    Jag undrar också om du provat chiafrön någon gång och om du gillade det? 🙂

    Kram och tack i förhand!

    Karlsson 2014-05-06 21:40:39
    Svara
    • Svar på Karlssons kommentar.

      Hej fina du och tack snälla! Kul att du kör på med träningen. En blandning mellan kondition och styrka brukar vara mest effektiv, typ cirkelträning. Kolla mina pass på youtube http://youtube.com/idasfitness

      Sedan kommer kosten att vara det avgörande. Ren, bra kost i lagom mägnd. Kör hårt! Kramis

      idawarg 2014-05-07 10:43:58
      Svara
  • Hej Ida! Är ny till din blogg men jag ÄLSKAR den verkligen! Jag har en fråga…i min familj äter vi dåligt med fisk och annan mat som innehåller omega 3 och bra fetter. Därför har jag länge funderat på att köpa omega 3 tabletter, jag vet att jag tog det när jag va liten. Men jag ville se vad du har för åsikt kring det? Och vilka är bäst i så fall? 🙂

    Andrea 2014-05-06 21:08:59
    Svara
    • Svar på Andreas kommentar.

      Å hej och välkommen hit 🙂 Tack snälla. jag rekommenderar neturligt och ekolosiga tillskott. Jag tar själv inte omgea 3 men kolla Holistic. De har bra kvalite och bara ekolosika tillskott http://idawarg.vitamera.se

      Kram Ida

      idawarg 2014-05-07 10:45:54
      Svara
  • Har länge funderat på att börja på en detox, har du något bra tips på någon som du vet funkar och hört bra om?

    Linda 2014-05-06 21:06:50
    Svara
    • Svar på Lindas kommentar.

      Testa Holistics –> http://www.vitamera.se/ref/idawarg/holistic-detoxpaket-61.html#
      Har bara hört bra saker om det 🙂

      idawarg 2014-05-07 10:47:10
      Svara
  • Hejsan,
    Jag skulle vara riktigt tacksam om du kanske skulle kunna sätta ihop ett överkroppspass som är liknande din ”fatburning leg and butt workout” & ”så får du magrutor”. Gillar verkligen dom passen och skulle bli mer än glad om det skulle komma ett överkroppspass med samma syfte om du förstår vad jag menar. Om du inte vill göra video eller så kanske du kan skriva ett exempel hur ett överkroppspass kan se ut! 🙂
    SÅ tacksam för svar! 🙂
    Btw, du är en grymt stor förebild för mig och ser verkligen upp till dig med allting du gör. Jag älskar din blogg och hela din personlighet, du peppar mig dagligen att ha en hälsosam livsstil och leva sunt. Du är helt grym, KRAM<3

    erica björkander 2014-05-06 19:23:51 http://bjoorkander.blogg.se
    Svara
    • Svar på erica björkanders kommentar.

      Hej Erica och tack snälla vad glad jag blir <3 🙂
      Det kan jag absolut göra. kan inte lova när men jag kommer att göra det så håll utkik 🙂 Kramis

      idawarg 2014-05-07 10:48:14
      Svara
  • Hej Ida!
    Jag läste tidigare att du äter gluten- och mjölkfritt, vilket jag själv också försöker göra då jag lätt känner mig uppblåst när jag äter det. Jag undrar nu om du har några tips på goda såser?
    Det är ju lite tråkigt och torrt att exempelvis bara äta lax och quinoa utan någon sås till och min fantasi sträcker sig inte längre än till mosad avokado eller tomatsås…

    Tack för en riktigt grym och hälsosam blogg, det behövs verkligen sådana som du! 🙂

    Louise 2014-05-06 19:19:58
    Svara
    • Svar på Louises kommentar.

      Hej fina du! Det finns hur mycket som helst! Använd kokosmjölk eller havregrädde istället för vanlig grädde. Gör hummus, cashewkräm eller guacamole. Googla på raw food såser så hittar du massa recept. Kramis

      idawarg 2014-05-07 10:51:29
      Svara
  • Hej Sara! Åh vad jag gillar din blogg grovt! Men jag skulle vilja ha lite hjälp med att få smalare ben. Jag tränar gymnastik 3 ggr i veckan, och löpar och tränar styrka hemma ca 2 ggr veckan. Och det är mest för att mina ben ser lite större ut en vad resten av min kropp gör. Och benen är då det ända jag har kvar. Då jag verkligen jobbat upp min drömmage(slm jag också mår väldigt bra av) snygga armar och rumpa! Jag lever med mycket nyttig mat, äter varannan vecka vegetarisk mat då min syrra är vegeterian. Men som sagt, hur får man smalare ben? Hur tränar man innerlåren, låren, vaderna osv så man får riktigt snygga, och smalare ben? Och jag vill må bra, men det kan jag Int rikigt uppnå med dom benen jag har 🙁 skulle bli så glad lm du skulle kunna hjälpa mig med detta! Kram

    Anges 2014-05-06 19:00:38
    Svara
    • Svar på Angess kommentar.

      Hej fina du och tack för kommentaren 🙂 Dock hete jag Ida 😉

      Du hittar grymma träningspass på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness Glöm inte prenumerera 🙂

      Här har du ett av mina favoriter för ben och rumpa –> https://www.youtube.com/watch?v=iOAosEqkO48&list=UUZJr-W6Z40wfVnritqnp9kQ

      idawarg 2014-05-07 10:56:48
      Svara
  • Åh jag håller helt med! Go Ida!

    Adina 2014-05-06 18:58:05 http://adinakristina.wordpress.com/
    Svara
  • Hej ida!
    Vad tycker du om att ta äppelcider vinäger för att hjälpa till med fettförbränningen?
    undrar också om vad du tycker om att tjejer tränar bröst?

    kram

    bella 2014-05-06 18:04:56 http://nattstad.se/bellaritzen
    Svara
    • Svar på bellas kommentar.

      Hej! Äppelcidervinäger är bra på många sätt och sägs öka förbränningen. Varför skulle tjejer inte träna bröst? Jag gör det inte separat eftersom bröstmusklerna tränas i många stora övningar jag gör som tex chins och armhävningar men vill man träna dem separat så kör 🙂 Kramis

      idawarg 2014-05-07 10:53:33
      Svara
  • Hejsan Ida!
    Tack för en toppenbra blogg och Youtube-kanal! Älskar dina cirkelträningspass, de passar mig perfekt som inte är sugen på att behöva gå till ett gym för att kunna styrketräna! Men jag har en liten fundering, hur vet man när det är dags att öka antalet repetitioner eller varv i ett sådant program?

    Sara 2014-05-06 17:16:08
    Svara
    • Svar på Saras kommentar.

      Hej Sara och tack snälla vad kul att höra 🙂 Testa dig fram. När du kört samma cirkel några veckor så kan du tex testa att öka med 2 reps varje övning eller vara riktigt modig och lägga till ett till varv. Känn efter helt enkelt. Kör hårt! Kramis

      idawarg 2014-05-06 17:22:38
      Svara
  • TACK för att du sprider denna nyktra synen på träning och hälsa som skapar välmående <3

    Johanna 2014-05-06 14:59:25
    Svara
  • Hej Ida.
    Jag har en fundering, jag tycker det blir lite mycket att äta mat-mat till både lunch och middag vilket mål skulle du rekommendera att gjorde lite mindre och äter kanske en sallad, smoothie, keso och liknande till?
    Tack för en toppenblogg!

    Johanna 2014-05-06 14:51:34
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      Mat behövs på både lunch och middag. Vill du göra ett mål lite lättare skulle jag ta middagen. Bra att fylla på ordentligt under frukost och lunch. Kram Ida

      idawarg 2014-05-06 15:40:53
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Dasha Girine
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger