Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

BÄSTA PROTEINPULVRET <3

Har jobbat hela dagen och har precis kommit hem och fått i mig en riktig energismoothie på… fryst banan, fryst spenat, Holistic Inflamino, kakao, kanel, havregryn, mandelmjölk, 7 droppar Holistic Mineraldroppar och dadlar.

Shit vad jag kommer träna efter denna energiboosten! Haha.

.

Jag måste verkligen bara säga hur mycket jag älskar Holistics vegetariska protein Inflamino. Har man en känslig mage är den här så GRYM! Den innehåller läkande aminosyror, massa vitaminer och mineraler, antioxidanter och örter.  Med vatten smakar den inte supergott och med mandelmjölk/havremjölk är den ok MEN i smoothies är den grym! Jag kanske låter lyrsik nu men det är för att jag också är det! Haha. Eftersom jag inte äter mjölk längre och de flesta proteinpulver är gjorda på vassle(=mjölkprotein) så har jag verkligen saknat att kunna ta en shake eller proteinrik smoothie, men nu jäklar.

.

English: I´ve been working all day and now I´m home and eating a protein smoothie before workout. Smoothie: 1 frozen banana, frozen spinach, dates, rice protein, cacao, cinnamon, oats, almond milk and mineral drops. What a energy boost! Now I´m off to studioDQ for some Pole Dance training. Wihoo. 🙂

.

inflamino_riktig

Dagens tips belt enkelt. Nu blur set StudioDQ och Pole Dance. Wihoo.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
20kommentarer
  • Hej! Jag har stora problem med min mage och har börjat utesluta gluten från min kost. Är det dumt att sluta med både mjölk och gluten samtidigt eller är det bättre att utesluta 1 i taget? Tacksam för svar och jag älskar din blogg!<3

    Sofia 2014-05-06 21:08:30
    Svara
  • Hej jag har en fråga om proteinpulver. När ska jag använda detta? Före eller efter jag tränar? Hur är det att ha proteinpulver i smoothie, använder du lika mycket mängd som om du blandar i vatten?

    Emma 2014-05-06 17:07:08
    Svara
  • Hej.
    Vill först och främst tacka för en otroligt inspirerande och bra blogg!
    Det var här jag läste när jag tog steget att utesluta mjölk och gluten ur min kost, vilket är det bästa valet jag gjort på länge! Utan dig hade det inte vart möjligt 😀

    Mitt största problem är att utesluta mina proteinpulver i smoothies,gröten osv…Vet att du för ett ganska långt tag sen köpte Fitnessgurus protein ” One egg”. Undrar vad du tyckte om dessa? Är väldigt sugen på Holisitic men studentplånboken säger verkligen ifrån så letar efter ett lite mer budgetalternativ… Tacksam för svar:)

    Jessica 2014-05-06 15:56:33
    Svara
    • Svar på Jessicas kommentar.

      Hej och tack snälla vad kul att höra! Visst är det härligt att man kan må så mycket bättr bara av att utesluta 2 livsmedel 🙂

      Ja Holistics produkter är dyrare men det är för att de håller så hög kvalite och för att de är ekologiska. Jag har ätit andra märken förut men jag skulle aldrig i dagsläget rekommendera något som inte är naturellt och ekologiskt. One Egg funkade ej för mig då den innehöll alldeles för mycket sötningsmedel för min mage. Hampa protein kan vara ett alternativ också. Vet inte hur de ligger i prisklass men vet att Superfruit har ett bra och att Holistic håller på att ta fram ett 🙂

      idawarg 2014-05-06 16:43:04
      Svara
  • hej ida, din blogg är det först jag kollat varje morgon i jakt på ny inspiration 🙂 Jag är en glad joggare och springer 2-6 pass i veckan beroende på hur mkt annat jag har att göra. Jag har en liten rumpfråga då jag är tilldelad en väldigt liten och platt bak. Jag har inga direkta fettreserver på rumpan utan snarare på magen.. jogging bränner ju fett, så till frågan, kommer min rumpa bli ännu mindre eller kan jag räkna med att sätesmuskeln växer ac belastningen och att min tush kommer bli lite putigare?

    Ida 2014-05-06 08:14:10
    Svara
    • Svar på Idas kommentar.

      hej fina du och tack för din kommentar! Jag förstår precis vad du menar då jag har samma kroppstyp. För mig blir rumpan platt för mycket löpning så satsar istället på tyngre styrketräning och ibland snabba korta löpintervaller när jag knner för löpning. Testa det i någon månad och se om det funkar bättre. Kramis

      idawarg 2014-05-06 11:33:37
      Svara
  • Hej Ida jag är en tjej på 20 år som har lidit av extremt sockerberoende. Jag är gluten och laktosintolerant men har så svårt för att hålla mig borta från alla snabba kolhydrater då de blir socker i kroppen. Det har blivit bättre senaste tiden och jag kan skärpa mig mer men jag glider fort tillbaka i samma mönster bland socker och snabba kolisar. Jag har även gått felmedicineras mot min ADD vilket har lett till att jag har gått upp 20kg på 1,5 år.. Jag hatar verkligen min kropp nu då jag väger ca 90 kg och är 173 lång.. Jag skulle behöva tips och råd för en hälsosam kost och vanlig vardagsmotion som inte kräver gym då jag vara behöver finna mig själv igen jag är på botten nu och jag hatar att se hur min kropp har blivit… Vägde knappt 68-70kg innan och vill komma tillbaka snälla svara på det här jag behöver tips!

    Elin 2014-05-06 02:06:04
    Svara
    • Svar på Elins kommentar.

      hej fina du och tack för din kommentar! Jag svarar på din fråga i ett inlägg så håll koll 🙂 Kramis

      idawarg 2014-05-06 11:31:10
      Svara
  • Hej Ida! Tack för en fantastisk och inspirerande blogg!

    Jag har en fråga angående ditt val att välja bort mjölk och gluten i din kost. Jag tycker att det är väldigt intressant!
    Hur fungerar det när du är bortbjuden på middag eller tar en fika på stan med någta vänner? Kan du då ibland ”fuska” eftersom att det kanske inte finns några gluten- och mjölkfria alternativ?

    Kram! 🙂

    Madeleine 2014-05-05 23:20:37
    Svara
  • Jag måste bara fråga, vad tycker du om fettförbrännings kapslar? Är det farligt för hälsan?
    Är ett bra sätt för snabb viktnedgång?

    Emma 2014-05-05 23:11:29
    Svara
  • För ett tag sen så skrev du att din mage blev väldigt svullen och att du knappt kunde se dina fötter förut, på grund av att du åt mjölkprodukter. När du slutade äta mjölkprodukter, blev du mindre svullen då på en gång, eller tog det ett tag innan det försvann helt?
    Har också en fråga om rawfood, har bara läst din blogg i några månader och om du har skrivit ett inlägg om rawfood förut så har jag nog missat det, men kan inte du förklara lite vad rawfood är för nånting och varför det är bra? Tycker att du är en grym förebild och älskar din blogg, det är kul att läsa vartenda inlägg och man blir alltid inspirerad till att träna!

    Ida 2014-05-05 20:54:20
    Svara
    • Svar på Idas kommentar.

      Hej Ida! Ja min mage har inte varit så svullen sedan jag slutade med mjölk och gluten för 1,5 år sedan. Det blev skillnad på bara några veckor för mig, men det kan vara individuellt. Testa köra mjölk och glutenfritt i någon månad så kommer du märka skillnad om du är överkänslig.

      Här hittar du en bra förklaring å vad Raw Food är –>http://www.rawfood.se/rawfood/vad-ar-rawfood/

      Tack snälla vad kul att höra fina du 🙂 Ser fram emot att ha dig här på bloggen <3

      idawarg 2014-05-05 22:07:04
      Svara
  • Nice! Jag letar själv runt en del efter olika proteinpulver, awsum!!
    En fråga: Jag har så länge jag kan minnas velat ha magrutor! I de flesta övningarna för magen är det värdigt många reps/tätt inpå varandra. Jag har hört att man skall vila ca 1 minut mellan varje set (8-12 set/rep för volym), men eftersom du uppenbarligen har resultat undrar jag om detta stämmer? Behöver man vila/vänta mellan repsen eller är det bara onödigt? Då är det alltså på tal om SYNLIGA muskler 🙂 tack för underbar inspiration!!

    Amanda 2014-05-05 20:43:59
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Det viktigaste av allt är att man verkligen får kontakt med magen. Det ska verkligen bränna! Kör mitt pass för inner core för att hitta rätt magmuskler. Sedan är det så olika från person till person vad som funkar för att få magrutrna att hoppa fram. När jag väl kör övningar för enbart mage så brukar det vara med trx eller boll och då kör jag oftast 2-3 övningar på följd med 10-20 reps av varje utan vila. Sedan vilar jag tills jag känner mig återhämtad och kan aktivera magen till 100% och kör igen. Kör oftast totalt 3 varv. Annars kan jag använda övningarna i inner core innan ett pass för att aktivera rätt muskler så jag kan hålla spänning i dem under tex ett benpass med knäböj, marklyft mm.

      idawarg 2014-05-05 22:03:15
      Svara
  • Vill testa proteinpulvret men det var lite dyrt =( Kan du inte höra om vi läsare kan få lite rabatt? 🙂

    Jeanette 2014-05-05 20:39:52
    Svara
    • Svar på Jeanettes kommentar.

      Ja det kostar endel men det är för att det är ekologiskt och så mycket bra i det. Jag kan kolla med Holistic om jag kan få erbjuda mina läsare lite rabatt 🙂

      idawarg 2014-05-05 21:58:32
      Svara
  • Jag vet att du inte äter mjökprodukter för tillfället, men de jag undrar är vad anser du om kvarg (lättkvarg naturell)? Är de bra som mellanmål efter träning, äta till frukost osv?:)

    Johanna 2014-05-05 18:39:38
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      Det beror på om du är överkänslig mot mjölkprodukter eller inte och hur mycket mjölkprodukter du äter utöver. Lite kvarg då och då kan vara ett bra mellanmål bara du inte överdoserar mjölk. 🙂

      idawarg 2014-05-05 21:57:30
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger