Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

STABILISERA UPP SIDAN

 Jag är lite ostabil i min höft vilket bla. märks i utfall då höften svajar lite i utfallet. Min sida behövs helt enkelt stärkas upp och då är denna öveningen grym!

Stå i en sidoplanka och spänn hela bålen och se till att inte hänga i skuldran. Håll denna stabilitet samtidigt som du går ner med höften så långt du kan för att sedan pusha upp den så högt du kan. Jag brukar tänka som en crunch på sidan.

Lite dåliga bilder på utförandet så är ni osäkra hittar ni övningen i DENNA videon (övning nr 3).

side plank

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Hej! Tycker din blogg är kanon, väldigt inspirerande och varierande! Tycker det är fint att du även delar med dig av dina svagheter (alla har ju någon). Du verkar väldigt jordnära 🙂 hoppas det går bra för dig med jobbvalet och lycka till i blog awards!

    Isabel Berg 2014-05-02 17:17:21
    Svara
  • Den här funkar verkligen inte för mig… :/ Vad finns det för andra övningar som stärker sidan? 🙂

    Sandra 2014-05-01 18:37:26 http://hotnailpolish.wordpress.com/
    Svara
  • Hej. Jag behöver verkligen hjälp!
    De är så att jag har ont i ländryggen och klarar inte av att träna som jag vill. Jag kan varken promenera eller träna rygg eller göra squats för de gör så himla ont i ryggen och de begränsar en väldigt mycket. Jag gör inte fel i övningarna utan de är att jag bär min dotter som är 6 månader hela tiden och de tar på ryggen.
    Vet inte hur jag ska gå tillväga för att bli bättre i ryggen då jag verkligen vill kunna gå promenader längre än 5 min.
    Behöver verkligen råd och hjälp.

    Mathilda 2014-04-30 10:27:41
    Svara
  • Ah grymme! Höften kan man nog inte träna för mycket. Behövs ju liksom vad man än gör. Tack för påminnelse!

    Miranda 2014-04-29 23:11:57 http://Www.laddatliv.com
    Svara
  • Hej Ida jag älskar din blogg och du kommer med så bra inspiration och tränings tips. Det är även okej att ha mål med sin kropp har du skrivit och jag håller klart med, men hur når man dessa mål? Jag känner mig väldigt ”fet” och överviktigt och vet inte hur jag ska träna för att bli smal då jag redan tränar skapligt mycket…jag dansar 2h och 30 min/vecka, gymmar 2 gånger i veckan, cyklar eller joggar 3 gånger i veckan och vardags motionerar (cyklar till och från skolan). Jag är 14 år, 168 cm och väger 53 kg, är jag överviktig? Jag äter nyttigt och tycker inte om sötsaker eller läsk då det inte faller mig i smaken, och jag äter 5 gånger om dagen små måltider var 3h.
    Ingen har någonsin kallat mig tjock eller för smal, men jag mår väldigt dåligt över min kropp…Så fort jag blir sjuk eller bara inte kan träna mår jag dåligt och får skuld känslor och det känns inte bra. Snälla hjälp mig! Skulle vara mycket glad för svar och är säker på att fler känner som mig.

    Det här var nog en förvirrande fråga, men nu till sak. Vad är det för fel på mig?!

    Rop på hjälp! 2014-04-29 22:32:14
    Svara
  • Följ ”GreenFeelings” på Instagram för inspiration och recept för ett hälsosamt liv! 🙂

    2014-04-29 20:44:36
    Svara
  • Hej Ida !

    Jag är en ganska vältränad tjej på 16 år. Jag tränar minst 4 dagar i veckan och vissa dagar även två pass ( ett styrke och ett konditionspass då) och väger just nu 55kg och mitt mål är verkligen inte att gå ner flera kg utan absolut max 1 helst inte ens de. Men jag har ett problem, jag får resultat över hela kroppen förutom vid magen. Mina magmuskler är starka men vill inte komma igenom och magen vill heller inte bli mindre. Vardagligt har jag slutat äta äta socker för att bli av med sockersuget och se om de ger resultat men vad kan man mer göra. Jag har egentligen inte lust att äta någon form av diet och jag har väldigt stora problem med fullkornsbröd bl.a dock inte pasta. Vad ska jag göra.

    Evelina 2014-04-29 20:40:54 http://eveliinaanna.blogg.se/
    Svara
  • Hej, jag har lite problem att få kontakt med rumpa/baksida lår när jag gör squats, det blir mest framsida lår istället. För att få kontakt med rumpan gör jag i princip squats på hälen, om du förstår vad jag menar (tårna är inte i marken utan bara hälen) Kan det skada eller förstöra något annat? Eller kan man göra så utan problem?

    Tack förresten för alla fina tips osv, älskar ”kickstart” man bli verkligen motiverad 🙂

    Emelie 2014-04-29 20:11:56
    Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Hej! Svårt att säga men det skulle jag inte tro. Be någon kunnig kolla på din squat. Själv kör jag samma tänk med att pressa ner hälen för att få kontakt med basidan. Funkar topp 🙂

      idawarg 2014-04-30 14:11:37
      Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Kör hennes Butt workout, klipp finns på youtube! Helt grymma övningar, lovar. Har kört passet några gånger och haft sådan fruktansvärd träningsvärk i rumpan efteråt..

      Sanna 2014-04-29 22:22:26
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Träningsglädje
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Sanne Alexandra
Man
Marcus Schuterman
Man
Viktor Frisk