Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

CASALL HIT

CASALLhit

casall1casall3casall4casall2casall

1. Alla laddar för träning. // 2. Helt slut och smutsig efter burpees. // 3. Jag, Victoria och Hannah. // 4. En armhävningspyramid av Gustaf, Hugo och Alexandra.

Bilderna är lånade från Hugo och Alexandra.

.

Igår startade jag dagen med ett högintensivt pass med Casall HIT. Det var ett gäng träningsgalna tjejer och killar som först fick testa deras träningsredskap i ett sjukt jobbigt HIT (High intensity training) pass – Läs mer om det HÄR.

Efter passet var jag både lerig och svettig men oj så kul vi hade! 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Hej ida! Jag heter Natalie och är 19 år.
    Jag älskar din blogg och den ger så mycket inspiration! Du ser alltid så pigg och glad ut, vilket jag tyvärr inte gör. Jag är jämt trött och hängig och saknar det där lilla extra drivet. Jag har det där lilla extra på kroppen, vilket min kropp faktiskt inte tycker om. För tre år sedan bestämde jag mig för att förändra mitt liv. Jag tog inte vara på mig själv och lät min sjukdom (bipolärsjukdom) ta över mitt liv, såg inget ljus. Jag bestämde mig för att göra något åt saken. Jag började äta nyttigare,slutade med onödigt socker och fet (godis, chips, dricka mm.) och motionerade minst 30 min om dagen. Jag är 165 och vägde då 70 kg, jag gick ner till 55kg och jag mådde så himla bra, jag sov hela nätterna och jag stressade inte. Dom närmaste var så glada för min skull att det äntligen var min tur att må bra! Men tack vare att jag inte åt godis och inte i dom överdrivna mängderna som jag gjorde innan och gjorde nyttigare val så på pekade personer det (på ett negativt sätt.) Att det är inte farligt att äta godis, att jag var löjlig. Jag tappade min självkänsla och började äta godis och glass och allt det där igen. Jag ville ju bara vara normal och inte att folk inte skulle klaga på mig. Det slutade med att jag utvecklade en ätstörning, bulimi. Jag ville äta så att folk var nöjda med också behålla min vikt som jag mådde bra i. Men med åren har det sakta gått utför. Jag har bara ökat i vikt och det har varit ohälsosamt för min kropp, jag är inte lika glad längre, trött och sliten och jag stressar mycket. Men nu har jag, tack vare dig fått tillbaka gnistan att få tillbaka mitt liv, det tar sin tid men jag ska lyckas igen. Varje gång jag läser din blogg så blir jag glad, jag får styrka. Du lever ditt liv på det sättet du vill och äter så att du mår bra! Jag förstår inte hur jag kunde låta mig tryckas ner, eller rättare sagt hur kan människor klaga när man väljer en sund livsstill bara för att man inte vill äta onyttigt varje dag i veckan? Du är en stor inspiration ida! /Stor kram!

    Natalie 2014-04-29 15:10:53
    Svara
  • Verkar riktigt kul.
    Jag har 2 frågor.

    1. Jag har en del bukfett jag vill ha bort samt förhoppningsvis få fram lite magrutor på sikt. Då jag är stelopererad i halva ryggen har jag problem med många magövningar som tex vanliga sit ups. Har en magmaskin man kan ställa in vikt på som fungerar bra vid små rörelser. Klarar också att hålla i en vikt/kettlebell och köra sida till sida i sittande ställning.
    Har du några tips på hur jag andra sätt kan jobba bort fettet?

    2. Jag vill behålla min vikt 56 kg (är 1,62) men trimma till mig och få muskler. Vad ska jag tänka på med kosten? jag har tagit bort friterat, inte äter för mycket kolhydrater, mer sallad och grönt, dragit ner på socker. Och försöker äta lite var annan timme. Har ökat mitt proteinintag med bra protein.

    Helena 2014-04-26 21:05:16
    Svara
  • Hej Ida! Jag vill börja med att säga att jag verkligen älskar din blogg och kickstart.
    Förresten skulle du kunna ha med de här frågorna i ett ”svar på kommentar” inlägg? Nu till frågorna…
    Jag är en 13 årig tjej i Sthlm som verkligen vill gå ner i vikt. Jag är 166cm och väger 57kg. Är jag överviktig eller normal? Jag spelar badminton 1 gång i veckan och brukar promenera 1 gång i veckan men vet inte vad jag ska göra för övningar eller liknande för att gå ner i vikt. Jag vet att du är ”emot” thigh gap och att du inte tycker det är viktigt men jag blir så lättpåverkad av alla ideal och vill gärna ha det. Jag får ofta sötsug och äter något sött nästan varje dag. Vad kan en 13 årig tjej göra för att bli smalare, få thigh gap och sluta äta så mycket sött som jag gör. Vad kan jag äta istället och hur ofta tycker du att jag bör äta godis och träna? Jag kanske låter löjlig nu och att mina frågor blir flummiga men är jättetacksam för svar! Älskar dig Ida!

    Edit 2014-04-26 14:00:57
    Svara
  • Verkar riktigt roligt å jobbigt! Det skulle man vilja testa på någon gång 🙂 Men skulle du inte kunna ge tips på HIT-övningar? Skulle verkligen bli jätte glad då jag skulle behöva det! kram

    Jenny 2014-04-26 13:36:43
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger