Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VARIERA DIN PLANKA

 

Vill ni utmana och utveckla er planka lite så testa denna variation så du kommer åt även sidan av magen. Den är grym!

Stå i vanlig plankposition. Ta upp ena knät och sikta mot armhålan. Försök att hålla kroppen så still som möjligt genom att spänna hela bålen. Jag brukar köra 20 X 3.

plank variation

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Hej! Tack för bra tips! 🙂 Spelar det någon roll hur man har fötterna placerade i sidoplanka? Dvs om man har tårna i golvet eller fötterna ”på varandra”, om du förstår hur jag menar 😉 Är något bättre än det andra?

    maria 2014-04-23 20:54:11
    Svara
  • Ska prova 🙂

    Fatma - Grafisk desi 2014-04-19 18:56:16 http://fatmas.se
    Svara
  • Tycker du att man ska träna varje dag? Eller bör man ha vilodagar? Tacksam för svar! Vore också jätte najs om du typ la ut tränings scheman med mera! Du är grym!

    Frida 2014-04-19 02:55:50
    Svara
  • Tack för bra tips 😀

    ANGELICA 2014-04-18 20:19:26 http://instagram.com/mattesflicka
    Svara
  • Hej! Jag har en fråga angående träning. Jag har sedan liten varit smal, men efter jag blev 15 år så började mina lår och vader växa. Dom har aldrig varit tjocka utan bara lite större. Så i höstas valde jag att börja gymma vilket gav bra resultat! Fick smalare ben och var nöjd. Men nu känns det som att dom börjar bli stora igen. Är det för att jag lyfter tungt när jag kör ben och att dom blir för muskliga? Vill inte ha pinnsmala ben men vill ändå ha smala. Hur ska jag träna för att uppnå det?

    Hanna 2014-04-18 19:06:45
    Svara
  • Bra övning!

    Nils Holmgren 2014-04-18 12:03:47
    Svara
  • Hej Ida!Har en fråga till dig!
    Oftast när jag tränar magen (situps mm) får jag väldigt ont i min rygg.Det är verkligen jobbigt och det gör jätteont..Finns det några knep på hur jag slipper det?

    Isabelle 2014-04-18 11:46:36
    Svara
    • Svar på Isabelles kommentar.

      Jag förstår. Då kan det vara så att du kanske behöver öva upp de inre magmusklerna innan du ger dig på lite svårare övningar. Här hittar du 3 grymma övningar för att stärka upp inre core https://www.youtube.com/watch?v=zouMHGkwEUE

      idawarg 2014-04-18 13:05:05
      Svara
  • Den gör så ont! Den är typ min favorit! 😀

    Johanna 2014-04-18 11:29:46 http://johannaam.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Vanja Wikström
Home
Andrea Brodin
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger