Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MITT ANDRA CROSSFIT PASS

Som jag nämnde snabbt i veckan så var jag på ett mysigt litet event på Vici Athletics i söndags med Alexandra, Keela, Mira och Edita. Först fick vi en genomgång på vad Raw Food är och vi fick även testa att tillaga den. Efter det så körde den duktiga tränaren Andreas ett sjukt jobbigt men roligt crossfit pass med oss.

Det här var andra gången jag testade Crossfit och jag måste säga att jag tycker det är riktigt roligt. Man tävlar hela tiden mot sig själv och eftersom jag är galet tävlingsinriktad när jag väl drar igång med något så slutade söndagens pass med riktig blodsmak i munnen. UNDERBART!

.

TRÄNINGSPASSET

Gjorde en uppvärmning med långsamma kontrollerande rörelser och styrkeövningar. Efter det tränade vi teknik på en övning jag ej kommer ihåg namnet på men den var i alla fall förberedande för att kunna göra chins. Man hängde i chinsstängen och skulle aktivera rygg och skuldror samtidigt som man svingade sig fram och tillbaka. Riktigt bra övning som jag ska frtsätta att göra.

Efter det var det dag för en WOD och klockan ställdes på 12 min och under dessa minuter skulle vi hinna med att göra…

– 30 armhävningar

5 varv av…

– 15 Djupt knäböj med militärpress med en tung sandbag.

– 10 Sving fram och tillbaka i chinsräcket. Stärker upp rygg/axalr och förbereder för chins.

– 5 halvburpees.

Tiden som blev kvar efter man gjort klart de 5 varven (om det blev någon tid kvar) skulle man springa en viss sträcka och räkna hur många spurtar man hann med. Shohoo.

vicivici6vici5

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Hej Ida! Jag har tränat i ca 4 månader, tränar 5-6 dagar i veckan. Men på senare tid har jag fått problem med höften och när jag kollade upp den sa dom att jag inte längre får belasta benet nånting.. Alltså får jag inte gå långa promenader, springa, hoppa hopprep m.m eller träna någon styrka med benen. Det jag får göra är att cykla som uppvärmning.. Jag vet inte hur länge det kommer va såhär, men jag undrar hur jag ska göra med min träning nu? Jag får ju träna överkroppen men är rädd att den blir för tränad för min underkropp. Snälla hjälp mig, är verkligen jätte ledsen eftersom jag älskar att träna. Hur ska jag fortsätta med min träning nu när jag inte får träna ben överhuvudtaget?

    Malin 2014-04-16 17:58:02
    Svara
    • Svar på Malins kommentar.

      Hej Malin! Omöjligt för mig att säga hur långt tid det tar innan höften är bra igen. Lyssna på den personen som hjälper dig och du behöver absolut inte vara rädd för att bli för tränad på överkroppen. Det tar många år och rätt kost och träningsplanering för att bygga stora muskler. Kör 15-20 reps med mindre vikter så gör du överkroppen starkare utan att bygga bulliga muskler. Krya på dig. Kram Ida

      idawarg 2014-04-16 20:23:20
      Svara
  • Det verkar så himla roligt med crossfit! Jag vill så jättegärna testa det men vågar inte 🙁

    Johanna 2014-04-16 17:33:55 http://johannaam.blogg.se
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      S tänkte jag också innan men det är verkligen inte farligt 🙂 man kör på sin egen nivå så alla kan vara med 🙂

      idawarg 2014-04-16 20:24:00
      Svara
  • Gud vad fint skriver och vilka otroligt snygga bilder! 🙂

    Erik 2014-04-16 16:53:56 http://www.ViciAthletics.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind