Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MAN ÄR ALDRIG STARKARE ÄN SIN SVAGASTE LÄNK

 Skön helg med fix och trix i lägenheten, träning och häng med mina kusiner och familj. 

Igår körde jag ett riktigt skönt pass med fokus på att stärka upp de svagaste områdena på kroppen, dvs rygg och sida av bål. Att så lätta vikter eller inga vikter alls kan svida så mycket bara man hittar rätt? Galet! Körde det här passet under hela hösten 2-3ggr i veckan och jag märker verkligen hur mycket starkare jag blivit sedan dess. Känns så underbart!

.

Superset 1: 10 ”svärdet” Cable cross + 15 lyft sido planka X 3

Superset 2: 10 Bålrotation Cable Cross + 10 Ab roll Pilates boll X 3

Superset 3: 10 Enarms latsdrag rak arm + 10 inner core övning X 3

Superset 4: 10 ”Jorden runt” pilatesboll + 10 stabiliserande fotövning X 3

12 rulla över boll övning X 3

.

Passet tar riktigt bra i hela bålen och ryggen och idag har jag underbar träningsvärk 🙂 Vad har ni tränat/ska träna i helgen?

20140413-072549.jpg

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
18kommentarer
  • Hejsan Ida! Följer kickstart slaviskt och det ger mig så mycket inspration! Jag älskar din blogg också! Jag har en fråga, jag har i princip ganska dålig kost men har alltid tränat realtivt mycket ca 3 – 4 gånger i veckan. Jag är absolut inte tjock men har lite lite lite fett på magen. Om jag börjar äta helt cleant behöver jag fortfarande sikta in träningen på fett förbrännande träning innan jag börjar bygga muskelerna? Eller kommer fettet försvinna med kosten och ”muskel byggande” träningen som t.ex styrkepass och då och då ut å springa. JÄTTE TACKSAM för svar!! glad påsk på dig!

    filippa 2014-04-13 18:41:50
    Svara
    • Svar på filippas kommentar.

      Hej Filippa! Ren kost och styrketräning kommer ge dig bra resultat så är ditt mål att bli starkare så kör på det så kommer allt annat att falla på plats 🙂 Sturketräning övar förbränningen 24 timmar efter avslutat pass så det är väldigt förbrännande träning även det 😉 Glad påsk! Kram Ida

      idawarg 2014-04-13 22:59:18
      Svara
  • Jobbat hela helgen men fick in ett skönt spinningpass på lunchen idag 😀

    Elin 2014-04-13 16:22:59 http://halsansvarld.spotlife.se
    Svara
  • Idag blir det bröst som står på schemat och lite axlar med förmodligen! 🙂

    Neta 2014-04-13 12:39:58 http://netas.nu
    Svara
  • Jag tränade mage och rygg o lite armar igår :))

    Emma 2014-04-13 12:23:17
    Svara
  • Ett youtubeklipp på detta passet hade varit superuppskattat 🙂

    Maria 2014-04-13 12:15:18
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Åh ja jag ska försöka. Alltid så mycket folk vid Cable Cross maskinen så därför har jag ej spelat in dessa övningar, men jag ska försöka 🙂

      idawarg 2014-04-13 23:00:53
      Svara
  • Ett youtube klipp med detta pass vore inte helt fel 😉

    Sandra 2014-04-13 09:58:51 http://sandybelles.com
    Svara
    • Svar på Sandras kommentar.

      Alltid så mycket folk vid Cable Cross maskinen så därför har jag ej spelat in dessa övningar, men jag ska försöka 🙂

      idawarg 2014-04-13 23:01:11
      Svara
  • Jag körde ett riktigt killer-pass för ben och rumpa igår, vilket känns lite idag kan jag väl säga! Vet inte om du är som jag, att träningsvärken är som värst 2 dagar efter träningen? 😛
    Det har varit en ganska så ”dålig” träningsvecka för mig så jag har fokuserat på lite större muskelgrupper och inte bara kört en eller 2 muskler som jag brukar göra. Så måndag- axlar,biceps/triceps och mage. Igår- Ben med allt vad det innebär. Idag- rygg och axlar!

    Ha en toppenfin söndag Ida! 🙂

    Camilla 2014-04-13 09:44:07 http://camillanorman.se
    Svara
  • Hej ida! Skulle inte du kunna filma övningarna och lägga upp på din youtube? Vore as grymt 😀

    Amanda 2014-04-13 09:21:35
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Hej! Alltid så mycket folk vid Cable Cross maskinen så därför har jag ej spelat in dessa övningar, men jag ska försöka 🙂

      idawarg 2014-04-13 23:02:12
      Svara
  • Hej! När jag tränar mage så får jag mest/nästan bara kontakt med nedre magmusklerna, hittar ingen bra övning som gör att det svider i de övre, har du något tips? :))

    Eveline 2014-04-13 08:47:28
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Fannie Redman