Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

PROTEINPULVER FÖR KÄNSLIGA MAGAR

Jag får väldigt ofta frågor på vilket proteinpulver man kan använda sig av om man vill äta mjölkfritt? Jag själv som har en väldigt känslig mage är HELT förälskad i Holistics Inflamino. Det är ett vegetariskt proteinpulver gjort på råris, vitaminer, mineraler, antioxidanter och örter som tolereras av de flesta, även  personer med kraftig matallergi.

Du kan beställa Inflamino HÄR!

bild

Jag använder pulvret i smoothies och gör ibland en skake med mandelmjölk och 1tsk kakao. Ibland blandar jag också ner det i min havreyoghurt för att få i mig lite extra protein och äter det med Holistics mullbär och gojibär. MUMS!

smoothie1

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Hej Ida.
    Jag är 16 år, tävlar i disco med allt vad det innebär. Jag dansar 4 gånger i veckan och har egen intervall träning (styrka 3 min, kondition 2 min och mage 1 min, alltså ca 30 min) + lite blandade andra övningar. Jag tränar ju och äter hyfsat hälsosamt. Jag känner mig inte nöjd med min kropp, och med all press som det är i discovärlden (och även övriga dansvärlden) så vill jag gärna vara nöjd, och även utöver dansen också. Jag har redan gått ner i vikt men jag har det sista fettet kvar som jag gärna vill av med. Jag har börjat med att ”deffa”, eller tänka mer på vad jag äter och äter runt 1600 kcal om dagen. Min fråga är till dig är hur du tycker att jag borde göra för att göra detta på bästa sätt, och hur jag sedan ska fortsätta för att behålla bra resultat, bra kropp och en bra hälsa. Vilka matvaror tycker du är bra och som kan användas i bra recept? Några bra recept och övningar? Tack på förhand, och även tack för en väldigt inspirerande blogg. Kram 🙂

    Nathalie 2014-04-13 22:22:18
    Svara
  • Hur tusan tränar man ”teres major”? Typ från skuldran och ner mot armhåla och bak mot ryggen. Var tvungen att googla för att få fram vad området heter 🙂 gärna tips på hemmaövningar. Jag är så himla otränad runt det området.

    Maria 2014-04-12 17:45:22
    Svara
  • Vilket fint tips! jag tror att många antar att det inte finns något alternativ till de vanligaste proteinpulvrena som innehåller laktos och i bland till och med gluten. Jag har förståelse för att laktos kan finnas i vissa pulver, men gluten begriper jag inte.

    Vet du om gluten kan fylla någon funktion? Om man är ute efter kolhydratskälla finns det ju en uppsjö av både bättre och billigare alternativ att tillsätta i diverse pulver.

    Antonia 2014-04-10 16:51:49 http://www.fullfrulle.se
    Svara
    • Svar på Antonias kommentar.

      Gluten är helt onödigt. Det betyder lim och tillsätts i bröd för att göra det fluffigt. Det finns mycket bättre kolhydratskällor som ej skadar tarmen. Kram Ida

      idawarg 2014-04-11 20:12:57
      Svara
  • Bra tips!!!

    Fashionbyevin 2014-04-10 14:53:33 http://fashionbyevin.spotlife.se
    Svara
  • Om man är mjölkallergiker så finns ju också OneEgg på fitnessgurus hemsida. Det är gjort på äggprotein. Inte testat det själv, men något som ska göras inom kort!

    Emmy 2014-04-10 13:48:25 http://emmyu.bloggplatsen.se
    Svara
  • Hej Ida! Tack för en superfin och inspirerande blogg. Jo, jag kollade på programmet Helt Sjukt igår som handlade om Ortodoxi. Jag kände igen mig så mycket i det där, träningen har blivit lite som en drog och på vilodagarna känner jag lite dåligt samvete. Skulle du säga att du ”lider av” ortodoxi? Och känner du i så fall att det är något negativt?

    Kram!

    Felicia 2014-04-10 12:07:30
    Svara
    • Svar på Felicias kommentar.

      Tack och tack för din kommentar! Ortorexi är en ganska luddig diagnos. Ibland får jag tvinga mig själv att vila men det är för att jag är så taggad på att träna, men jag känner aldrig ångest över att vila. Jag vet att min kropp mår bra av det och att vilan kommer förbättra min träning. Jag har alltid 1-3 vilodagar i veckan beroende på hur kroppen mår. Känner man jätte mycket ångest och kompensations tränar/äter så bör man tänka till och det är absolut inte bra. Men i många fall tycker jag att folk är för rädda för att träna. Kroppen är gjord för att röra på sig och äter man, sover och vilar så kan man träna hårt flera dagar i veckan. Men som sagt, känner man ångest över mat och vila så bör man tänka efter och kanske söka hjälp innan man hamnar i dåliga cirklar. Kram Ida

      idawarg 2014-04-10 14:19:41
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Vanja Wikström
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Ida Warg
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Elin Johansson
Home
34 kvadrat
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Paulina Forsberg
Man
Niklas Berglind