Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TRÄNINGSVÄRK JAVISST!

 God morgon mina vänner! Vaknade upp idag av att jag var vrålhungrig och att jag har sådan grym träningsvärk i min rygg. Jag älskar det!!! Har ju tidigare haft problem med att få kontakt med just ryggen men nu jäklar!

Ett grymt ryggpass igår som såg ut så här…

Uppvärming – 10 min PW med lutning

50 Chins med gummiband uppdelat i flera set. Hade det svagaste gummibandet så blev allt från 4-7reps i varje set.

30 Pull ups med gummiband. Pull ups kan jag göra några utan gummiband men efter alla chics var det inte att tänka på! Att använda gummiband gör också att jag hittar kontakt med ryggen bättre också och inte drar mig upp med enbart biceps som man lätt vill göra.

10 latsdrag 30-40kg X 3

10/sida Utåtrotation cable Cross X 3

12 Ryggresningar X 3

Superset: 10 Stående rodd 20kg + 10 Raka enarms latsdrag X 3

back workout

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Hej bästa Ida! Tack för en väldigt bra blogg, du har ett så bra tänk kring mat & träning tycker jag!
    Jag har också svårt att få kontakt med ryggen.
    Har du något tips eller någon övning som kan hjälpa mig att hitta kontakten?
    Kram
    Hanna

    Hanna 2014-04-06 21:31:06
    Svara
  • Hej, jag är e aktiv tjej på 13 år och jag vill få en vältäränad mage vilka är det bästa sättet att få det? Vilka övningar är effektivast för magen, och hur många gånger i veckan ska man träna magen? I vanliga fall brukar jag köra tabata pass ca 3-4 gånger i veckan där jag har med några mag övningar och sen har jag laddad ner en tränings app på mobilen som man tränar magen i 10 min följt av att man kör 1 övning 1 minut så är det 10 övningar. Och den brukar jag köra ungefär 4 gånger i veckan eller varje dag. Men har du några mer tips till att får en vältränad mage? 🙂

    Rose-Marie 2014-04-06 14:15:11
    Svara
  • Tack för en otroligt inspirerande blogg med massa härliga tips på övningar!

    Jag har jätte svårt att få muskler på benen även fast jag kör mycket benpass och äter mycket osv. Jag bygger muskler lätt annars över dom andra delarna på kroppen men just ben har jag svårt att få. Har du något tips till mig hur man kan öka volymen på benen?
    JÄTTE tacksam för svar! Kram / Felicia

    Felicia 2014-04-06 11:38:17 http://feliciabrobeerg.blogg.se
    Svara
    • Svar på Felicias kommentar.

      Tack snälla fina du 🙂 Det låter som du har samma kroppstyp som mig. Vissa är födda till höjdhoppare och vissa till kulstötare och vi är nog mer höjdhoppare 😀 Haha men det går! Mina bästa tips är att träna tungt och 8-12 rep och stora övningar som tex. knäböj, benpress, utfall, marklyft mm. Vila mellan övningarna. Jag undviker också att köra för mycket långdistans cardio som är nedbrytande. När jag kör löpning kör jag korta intervaller istället. Lycka till Kram Ida

      idawarg 2014-04-06 12:06:57
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Fannie Redman