Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SVETTIGT UNDERBART TRÄNINGSPASS

Igår körde jag ett riktigt jobbigt pass som var utmanande både för flåset och för styrkan.

UPPVÄRMNING

 400m löpning + 20 squats + 10 armhävningar från tårna utan vila X 5 (Totalt: 2km löpning, 100 squats och 50 armhävningar)

Efter det körde jag en cirkelträning med fokus rygg och bål med 6 st olika övningar. Alla ryggövningar var ensidesövningar för att jämna ut styrkan på de båda sidorna och utförde dem med cable Cross. Älskar Cable Cross då det finns oändliga möjligheter och man kan lasta på riktigt tungt om man skulle vilja!

CIRKELTRÄNING

10/sida ”svärdet” Cable cross – Rygg/axlar

– 12 st/sida sidoplanka med lyft – Bål/sidan av magen

– 10/sida rotation Cable Cross – Rygg och bål

– 20st indrag av knän pilatesboll – Mage

– 10st/sida enarms latsdrag med rak arm – Rygg

– 15st häl tå magövning – Mage

X 3

Vilade 1 min mellan varven och avslutade sedan med…

10st ”jorden runt” på pilatesboll x 3

Hade ett högt tempo och hela passet tog ca 40 min.

20140403-082506.jpg

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Hej Ida!

    Jag tycker du har en bra blogg och verkar vara en vettig person som har en hälsosam inställning till träning och kost. Det jag dock inte förstår är varför du alltid ska dra upp ditt linne när du tar kort på dig själv efter träningpass? Du har en jättefin kropp och egentligen är det ju inge fel i sig att ta kort på den, bra att du vågar vara stolt över din kropp, men på samma gång tycker jag ändå att det kan sända ut fel signaler? Jag vet inte men det är något jag tänkt på att du ofta gör och jag tycker på något sätt att träning inte bara handlar om att få en snygg mage och därför förstår jag inte varför du vill visa den hela tiden. Hoppas du inte missförstår mig, jag är inte någon jante-person som är avundsjuk eller så jag bara har tänkt på detta och undrar hur du resonerar 🙂

    Carro 2014-04-03 18:55:10
    Svara
  • Hej Ida! Vad är din åsikt om questbars? Är de hälsosamma ur din synvinkel? Nyfiken!! Kram!

    Olivia 2014-04-03 13:09:39
    Svara
  • Hej Ida, grymt inspirerande blogg du har! Jag tänkte fråga dig om du vet om celsiussryckerna är nyttiga och bra att kombinera med träning? Tack för en jättebra blogg!:)

    Olivia 2014-04-03 11:39:36
    Svara
  • Hej Ida!
    Tack för all inspiration och motivation du sprider! 🙂
    Jag har svårt att förstå vilka övningar du menar när du skriver dina pass…

    Charlotte 2014-04-03 10:00:17
    Svara
    • Svar på Charlottes kommentar.

      hej Charlotte och tack snälla 🙂 De flesta övningar jag skriver ut hitar du på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness

      Just detta passet är lite speciellt och ryggövningarna finns ej på film så ska försöka lösa det så snart jag hinner för de är riktigt bra. Gå in och prenumerera på min kanal så missar du inga nya videos 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-04-03 10:05:46
      Svara
  • Ida, jag behöver tips! Kan du inte skriva ett inlägg om hur får man ändan ut vagnen och pallrar sig till gymmet när motivationen tryter?

    Julia 2014-04-03 09:26:08 http://www.juliaswellness.se
    Svara
    • Svar på Julias kommentar.

      hej Julia och tack för din kommentar! Många som önskat samma så ska skriva ihop ett motivationsinlägg 🙂 Kramis

      idawarg 2014-04-03 09:40:11
      Svara
  • Hej Ida! Jag vill bränna lite fett inför sommaren nu. Jag tränar styrka 4 ggr i veckan med många rep och lätt vikt. Det är på konditions hållet jag dock är osäker på. Brukar springa ca 7 km och mer ca 3 ggr i veckan. Men är crosstrain bra träning? Vilken level och hur länge isf? Är power walk bättre för förbränning än att springa utan att i stort sett stanna men ändå i ett högt tempo ganska länge? Eller vad ska jag göra? Tacksam för svar!

    Skit bra blogg btw! <3

    Lejla Mujakovic 2014-04-03 09:01:46
    Svara
    • Svar på Lejla Mujakovics kommentar.

      hej Lejla! jag skulle säga att en kombination av allt är det bästa. Kroppen behöver variation och vänjer sig fort om du kör samma slags träning och behöver omväxling och utmaning. Istället för att springa 7km 3 gånger i veckan, ta en långpromenad, 1 pass på crosstrainer och ett löppass. Använd dig gärna av intervaller både i löpning och crosstrainer. Vilket motstånd du ska ha är omöjligt för mig att säga då alla crosstrainers är olika och alla männikor olika. Variera motståndet och känn efter. Lycka till KRam Ida

      idawarg 2014-04-03 09:43:18
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand
Hälsa
Fannie Redman