Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

SÅ OFTA TRÄNAR JAG MIN MAGE

SVAR-PÅ-KOMMENTAR

Hej Ida! Jag undrar hur ofta du tränar magen? På din blogg så får man ju sällan se att du tränat magen eller magövningar tycker jag, varför är det så? Eller har jag missuppfattat detta men jag tycker du mest lägger upp ben och rump pass! Å andra sidan ser det verkligen ut som att du tränar magen mycket eftersom den ser så vältränad ut. Skulle du kanske kunna ta ett inlägg och skriva några magövningar som du tycker ger bra resultat, utöver de vanliga (plankan, situps ex.) tack för den bästa bloggen! Kramis.

SVAR: Hej fina du och tack för din kommentar! Det stämmer faktiskt, jag tränar sällan magen för sig utan ser till att verkligen aktivera den i alla andra övningar som jag gör. Efter att ha gjort tex. massa marklyft och utfall så kan jag verkligen känna att magen har fått jobba ordentligt! Sedan så tränar ju jag Pole Dance 1-2 gånger i veckan och där får magen sig verkligen en omgång när man övar på alla tricken. Gör också mitt specialdesignade träningsprogram där det är ganska mycket fokust på just bålstyrkan och det har verkligen gett ett bra resultat.

Sedan så känner ibland verkligen för att köra ett riktigt brännande magpass och då är detta pass ett av mina favoriter…

[youtube id=”UW0ZxTlPGlY”]

Glöm inte att prenumerera på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
18kommentarer
  • Hej ida! Din blogg är mycket inspirerande för mig och denna videon är perfekt! Jag letade just ett simpelt magpass jag kan göra hemma varje dag. Nu undrar då jag hur länge du tror att de tar innan man börjar se resultat. Jag är väldigt smal som person och har redan nu som ett ganska tydligt streck lodrätt övermagen. Förstår att de kan vara svårt för dig att vet men ungefär? bör jag göra de alla dagar i veckan ? 🙂 kram till bästa du <3

    Wilma Brännmark 2014-04-22 22:20:40
    Svara
  • Hej Ida! Jag undrar om musklerna blir tränade även om man inte får träningsvärk? Får tex sällan träningsvärk i magen även om det bränner riktigt mycket när jag kör magpass.

    Fanny 2014-04-04 07:42:49
    Svara
  • ä l s k a r att träna mage – detta pass blir det på lördag! (Ben imon).
    Delar med mig till mina läsare av detta grymma klipp med ! 🙂

    malin 2014-04-03 23:28:37 http://malinjoannag.spotlife.se
    Svara
  • Hej Ida,
    Jag har sk. ansträngningsastma (har dock inte vetat om det så länge) och känner inte att min medicin hjälper. Då jag inte har vetat om det så länge så har jag även dålig kondition då jag stannat så långt borta från något som har med springning att göra. Som du säker hör är inte detta någon vidare kombination. Jag har hört att det enda sättet att bli av med min astma är att träna bort den, och det är självfallet även det enda sättet jag kan få bättre kondition. Jag undrar därför hur man ska börja om man är helt ny på att springa och tycker det är jobbigt efter 100 meter?

    En annan fråga jag har är även det att när jag väl har testat att springa får jag väldigt ont i min hals (vet inte hur jag ska förklara men det blir typ kallt i halsen) och sen så hostar jag väldigt mycket efteråt pågrund av detta. Vad beror detta på?

    Tack för en jättebra blogg med en massa bra träningstips! 🙂

    Jessica 2014-04-03 19:08:21
    Svara
    • Svar på Jessicas kommentar.

      Hej fina du! jag vet exakt vad du menar då jag har precis samma. Gillar inte att springa pga av det och jag gillar inte att ta astma medicin. Just nu går jag på akupunktur mot astman men har ej kommit så långt i min behandling men fråga mig om någon månad så kan jag berätta om det hjälpt 🙂 Kramis

      idawarg 2014-04-03 21:13:38
      Svara
  • Personligen har jag svårt för jättetydliga magrutor på tjejer, men alla tycker självklart olika och vill man ha det så ska man ju. Dock tycker jag det är viktigt att vara stark i bålen och det är helt klart en grej jag jobbar på. Fast min största svaghet är nog ändå överkropp och speciellt armarna. Så armhävningarna denna veckan har varit nyttiga för mig. Behövde något som pushade mig att göra dem fast jag avskyr dem. Älskar din blogg, så mycket lättare att ta till sig det som skrivs när det är en jämnårig tjej. =)

    Sarah 2014-04-03 15:45:14 http://sarah-adolfsson.blogspot.com
    Svara
    • Svar på Sarahs kommentar.

      Ja det är vanligt att tjejer är ganska svaga i överkroppen. Härligt att du är på utmaningen. Du kommer märka stor skillnad bara på någon vecka 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-04-03 21:14:56
      Svara
  • Är det farligt eller dåligt för knäna om de knäpper till i knäna när man gör squats?

    Martina 2014-04-03 15:41:29
    Svara
  • Hej Ida! Jag tycker att du verkar så himla klok när det kommer till träning, mat och allt därtill. Jag skulle bli jätteglad om du kunde svara på om jag äter för lite och hur jag ska få i mig mer mat isåfall (ja, det är ju bara att äta mer men det känns inte alltid så enkelt för mig.) En dags mat kan se ut så här för mig… Frukost: 1 riskaka med keso och kalkon. Lunch: sallad med kyckling mm. Middag: Laxfilé med grönsaker. Mellanmål äter jag ibland menflr det mesta så jag glömmer/ hinner eller är jag inte sugen. Jag väger 50-51 kg och är 165 cm lång, jag undrar om det här är tillräckligt mycket mat för en dag? Jag tycker inte särskilt mycket om pasta och massor av bröd mm så därför väljer jag hellre en sallad eller liknande. Ska även tillägga att jag för tillfälligt inte tränar något. Jag skulle bli så glad om du svarade på min fråga och även ge exempel på bra måltider. Kramis!

    2014-04-03 15:11:37
    Svara
    • Svar på s kommentar.

      Hej fina du! Det är helt omöjligt för mig att veta då jag inte ser hur stora portioner du äter men spontant så tror jag att det är alldeles för lite. Även om du inte tränar så behöver din kropp mer mat för att orka gå runt och sköta alla funktioner i kroppen. Är du dessutom ung och växer så behöver du mer energi! Du behöver inte lägga till bröd och pasta om du inte gillar det. Lägg till quinoa, ris, rotfrukter, frukt, bär, kokosolja, nötter, frön, får/getost, avokado mm. Väldigt viktigt att få i sig tillräckligt och att lägga till minst 2 mellanmål + en stadigare frukost skulle jag verkligen rekommendera. Ta hand om dig Kram Ida

      idawarg 2014-04-03 21:20:02
      Svara
    • Svar på s kommentar.

      Ehm…mer frukost kanske?

      2014-04-03 21:14:16
      Svara
  • Tack för en grym blogg, Ida! Du inspirerar verkligen, och älskar att prova ut passen du delar här på bloggen. I måndags körde jag tabata-passet från kickstart, og måste bara tacka för att du delar med dig, sjukt grymt pass!! Hälsningar från Norge

    Linnea 2014-04-03 14:26:47
    Svara
    • Svar på Linneas kommentar.

      Hej fina du och tack snälla för din kommentar <3 Vad kul att höra att du gillade passet. Det är grymt faktiskt. Fler pass kommer så håll koll. Kramis Ida

      idawarg 2014-04-03 21:20:52
      Svara
  • Tack för en grym video!! Det ska jag prova idag 🙂 Det ända jag undrar över är sido-plankan, jag vet inte om jag gör den rätt för jag känner liksom inte att det tar i magen, utan mer att jag tröttar ut höften/benet som jag rör? Plus armen som håller mig uppe…. haha. Men magen jobbar väl ändå eller har du nått tips? Kram!

    Amanda 2014-04-03 14:16:25
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Haha ja hela kroppen jobbar och att du får ont på andra ställen behöver inte betyda att du gör fel då den tar där man är svagast. jag känner mest i sidan av magen, höften och axel. Se till att vara helt rak och bara gå upp och ner och gör som en crunch i sidan.Kram Ida

      idawarg 2014-04-03 21:22:32
      Svara
  • först: tack för en jätte inspirerande blogg! sen så undrar jag hur man kan få bort ”ridlåren”? jag har inte jätte stora ridlår, men det finns där.. och jag har börjat springa 3 gånger i veckan, men räcker det och hjälper det ens? eller det finns det annat jag kan göra? 🙂 kram

    Jenny 2014-04-03 13:05:25
    Svara
    • Svar på Jennys kommentar.

      Jag skulle satsa på styrketräning. Stora övningar som utfall, knäböj, marklyft, höftlyft och var inte rädd att lasta på vikt och kör gräma cirkelträning. Du hittar grymma cirkelträningspass för ben på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness Glöm inte prenumerera 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-04-03 21:24:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Emma Danielsson
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman