Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

KICKSTART AVSNITT 3 – BACKINTERVALLER

Nu är 3:e avsnittet av Kickstart uppe och nu är leken slut för tjejerna! Dags för backintervaller…

.

Ni kan även denna vecka förja med och göra samma pass som tjejerna gjorde…

Hitta en ganska brant backe som är ca 100m lång.

– Jogga  ca 10 min i behaglig fart som uppvärming innan du börjar med  backintervallerna.

– Spring sedan så snabbt du kan uppför hela backen.

– Gör direkt 15st upphopp.

– Efter det direkt 20 utfall på väg ner för backen.

– Jogga/powerwalka ner för resten och vänd direkt upp igen när du kommit ner.

X 5

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
19kommentarer
  • Hej hej Ida!
    Jag måste bara slänga in en kommentar här. Du är en sån otroligt bra inspirationskälla och verkar vara en riktigt go person i övrigt. Programmet är absolut ett av favoriterna och längtar alltid till nästa så fort det tar slut, önskar de varit längre. Tack för en underbar blogg!
    Kram 🙂

    Ida 2014-04-03 17:33:59
    Svara
  • Tre aktiva tjejer som vill ta träningen till en ny nivå och har därför anmält oss till Toughest i Oslo. Följ vår resa dit!

    TrippleStrength 2014-04-02 23:09:42 http://tripplestrength.blogg.se
    Svara
  • Grymt peppande program! Bor precis i en backe så ska börja med denna övningen! jag undrar hur ofta jag ska göra den veckan för att få se resultat?:) Kram

    Thilda 2014-04-02 22:16:09
    Svara
    • Svar på Thildas kommentar.

      Ja då måste du ju testa detta träningspass 🙂 Omöjligt att säga men kör 2-3 gånger i veckan att börja med så kommer du märka resultat ino kort. Kram Ida

      idawarg 2014-04-03 10:03:37
      Svara
  • Hej Ida! Jag vill bränna lite fett inför sommaren nu. Jag tränar styrka 4 ggr i veckan med många rep och lätt vikt. Det är på konditions hållet jag dock är osäker på. Brukar springa ca 7 km och mer ca 3 ggr i veckan. Men är crosstrain bra träning? Vilken level och hur länge isf? Är power walk bättre för förbränning än att springa utan att i stort sett stanna men ändå i ett högt tempo ganska länge? Eller vad ska jag göra? Tacksam för svar!

    Lejla 2014-04-02 21:11:17
    Svara
  • Vilket bra program detta är! älskart<3:)

    clara 2014-04-02 20:20:04 http://sockerstis.blogg.se
    Svara
  • Hej Ida! Jag har en smal överkropp men min under kropp alltså rumpan och låren är stora. Jag undrade vad du har för bra tips till att få bott fettet från benen. Just nu har jag powerwalkat innan frukost och på eftermiddagar. Tack i förhand!

    Alex 2014-04-02 19:42:58
    Svara
    • Svar på Alexs kommentar.

      Hej Alex! Jag föredrar alltid styrketräning och att man ändrar reps och vikt efter sina mål. Vill man tajta till så kör man mer reps (15-20st) och lite lägre vikt. Gärna cirkelträning. Du hittar grymma benträningsprogram på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness Glöm inte att prenumerera 🙂

      idawarg 2014-04-02 20:36:48
      Svara
  • Ibland då jag springer så får jag rätt så ont i axlar och nacke, vad är det jag gör fel? Hur blir jag av med det? 🙂 Får också rätt ofta håll då jag springer, fast jag inte ätit före.
    Tack för svar!

    Daniela 2014-04-02 16:36:39 http://nattstad.se/dannosfoto
    Svara
    • Svar på Danielas kommentar.

      En annan vanlig orsak till att man får ont i nacke och axlar när man springer är att man omedvetet spänner sig. Se över din löpteknik, var noga med att ta djupa, ordentliga andetag (även när du börjar bli andfådd) och försök att verkligen slappna av i axelpartiet och armarna.

      My 2014-04-03 18:25:45
      Svara
    • Svar på Danielas kommentar.

      Hej tjejen! jag skulle kolla upp med en sjukgymnast eller naprapat om något kanske sitter fel? Svårt att säga då jag inte kan kolla på din löpteknik eller hur du ser ut. Här kan du läsa om håll 🙂 –>http://traningslara.se/hall-vid-traning-vad-ar-orsaken/

      idawarg 2014-04-02 20:38:52
      Svara
  • Ska kolla igenom avsnitt 2 och 3 när jag får tid! Tycker du verkar kunnig och tuff = tummen upp!

    Julia 2014-04-02 16:29:46 http://www.juliaswellness.se
    Svara
  • Perfekt pass att sysselsätta sig med i sommar ju, när man är borta och inte har tillgång till gym! 😀

    Alexandra 2014-04-02 12:16:51 http://tenderlyn.wordpress.com
    Svara
  • Kanonbra program! 😀

    Hannah 2014-04-02 12:13:21 http://www.kambiando.se/tips
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Elin Johansson
Man
Niklas Berglind