Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

RUMPTRÄNING

Alltså jag har så ont i min lilla rumpa och det är helt underbart! 😀

Haha. Körde ett tungt benpass i söndags och nu har träningsvärken slagit in! AJ! Övade på mina marklyft där jag måste få in rätt teknik så körde med lite lägre vikter. Sedan  körde jag på tyngre…

.

10 marklyft 40kg X 4

10/ben statiska utfall smith maskin 50kg X 4

Superset: 20 utfall 25kg + 15 höftlyft 25kg X 3

Superset: 10 enbens benpress 56kg + 15 sidogång gummiband X 3

Wargens buttkiller X 3

.

Jag kan säga som så här att jag har aldrig i mitt liv haft en rumpa. Haha. Men efter flera år av styrketräning så har jag lyckats skaffa mig en liten, vilket jag är så nöjd över eftersom det inte bara är snyggt utan jag känner mig även så mycket starkare i hela kroppen! Har haft svårt att få kontakt med just baksida lår och rumpa men nu jäklar kännar jag den och kan få hjälp av kroppens största muskel (stora rumpmuskeln = gluteus maximus) när jag tränar. Känns fantastiskt!

Får ni kontakt med rumpan och baksidan när ni tränar?

20140331-172750.jpg

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
19kommentarer
  • Hej Ida!

    Jag skulle vilja få lite frukost tips..
    Jag tränar alltid morgon och då blir det alltid att jag bara tar något knäckebröd innan träning för att inte få håll och sen käkar mackor efteråt (är en brödälskare), vill dock börja undvika att äta framför allt vittbröd, har du några recept på bra glutenfritt bröd lr förslag på annan frukost både före och efter träning?

    MVH, Anna

    Anna 2014-04-02 09:50:34
    Svara
  • Jag har jättesmala höfter och liten rumpa, så jag har samma problem som du – bygger dessutom mycket mycket lättare på överkroppen än underkroppen. Har en PT som har lagt in mycket träning för rumpan och mina favoriter är marklyft, djupa benböj, höftlyft och olika step up-övningar på bänk – då har jag inte problem med att få kontakt med rätt muskler (men har viktskivor under hälarna i benböjen)!

    Sen föredrar jag vägghängda ställningar för ryggextensioner där man får en 90-gradersvinkel, de tar riktigt bra på rumpan.

    Maria 2014-04-02 09:25:32
    Svara
  • Jag har en lite större rumpa än normal, hur kommer det sig att jag bara får mindre rumpa av att göra squat’s ?
    Har har gjort i cirka 10 dagar och jag ser redan skillnad men bara på mina lår, dem blir större men inte min rumpa. Gör jag något fel? Hahah

    sara 2014-04-02 01:53:52
    Svara
  • nu kommer jag tjata lite igen ifall du har glömt – kommer det fler kiropraktor-videos? vi var flera som undrade samma sak (knakning i höften) så jag tycker att du borde ha ställt frågan liksom 🙂

    Isabelle 2014-04-01 21:50:30
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag har lite frågor om kosttillskott. Jag tar en proteindrink innan mitt pass och aminosyra (bsn amino-X) efter träningen. Jag tränar väldigt sent på kvällen då det är den enda tiden på dygnet som passar, så jag äter inget mer efter min drink där, räcker detta eller förstör jag min kropp? Kan inte du ta upp kosttillskott i ett inlägg? Vad tar du för något?
    Mvh Mikaela

    Mikaela 2014-04-01 16:46:59
    Svara
  • Jag kan ha svårt för att få kontakt med just rumpan i vissa övningar, utfall däremot funkar skitbra för mig. Sedan tycke rjag sidsteps och step up’s är riktigt effektivt för mig 🙂 Så kul när man hittar kontakten!

    Sofie 2014-04-01 16:31:15 http://be-sofit.blogspot.co.uk
    Svara
  • Hej, kan du hjälpa mig, jag har mailat dig förr men du svarar inte. 🙁 Jag har tränat hårt i 4 månader men ser ingen skillnad på min kropp, snälla hjälp mig annars ger jag upp! Blir så ledsen varje kväll när jag vet att jag kämpar så hårt men ser inge skillnad..

    Äter betydligt mindre kolhydrater nu, nästan inget mjukt bröd alls (bara omdet inte finns något annat, vilket kanske är 3 gånger i månaden), och om vi äter rätter med pasta, potatis eller ris så väljer jag bort det. Äter inte nyttigt varje dag då jag jobbar på förskola och kan inte alltid välja ett nyttigt alternativ osv. Men jag har gjort stor skillnad i kost och tränat stenhårt. Vad gör jag fel??? Snälla hjälp mig!

    Sanna 2014-04-01 12:36:46
    Svara
    • Svar på Sannas kommentar.

      Hej! Vet att jag inte är Ida, men jag har erfarenhet av viktnedgång och att gå från att inte träna alls till att träna styrketräning några gånger i veckan. Jag kan ju säga så här, att när jag hade minskat i omfång från 88 cm i midjemått till 78, såg jag INGEN skillnad i spegeln. NADA. Nu har jag alltså minskat från storlek 44/46 till 34/36, men ser mig fortfarande som storlek 40/42. Det tar jättelång tid att ställa om sig mentalt! Mät dig, känn på hur kläderna sitter, ta en massa foton som du kan jämföra (med några veckors mellanrum). Och framför allt, ge det tid och massor av tålamod. 🙂 Lycka till!

      Mia 2014-04-01 22:05:26
      Svara
  • Jag får alltid kontakt med rumpa och lår när jag tränar! Har dock svårt med att få kontakt med ryggen, där funkar oftast bara marklyft och ibland latsdrag!

    Isabelle 2014-04-01 10:23:57
    Svara
  • Jag har tränat styrketräning i över 10 år och har aldrig fått nån bra kontakt med baksida eller rumpa.. Väldigt irriterande. Det som funkat för mig är stairmaster (som många gym val att ta bort tyvärr:( ) och backträning.
    Blir lite störigt när så många säger typ ”men gör squats så tränar du rumpan!” Men alla är byggda olika så man måste hitta vad som funkar för en själv.

    Ha en fin dag.

    Scarlett 2014-04-01 10:10:47 http://Scarlettsoho.wordpress.com
    Svara
  • Hej!
    Har du några tips/bra övningar för att minska låren? Vill allra helt bra av med den här lilla ”fettklumpen” längst upp på innerlåret.. Hoppas du förstår vad jag menar 🙂
    //Clara

    Clara 2014-04-01 09:33:23 http://www.claris.blogg.se
    Svara
    • Svar på Claras kommentar.

      Absolut. Kommer göra ett inlägg om detta som kommer upp i veckan och sedan hittar du massa övningar på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness Glöm inte att prenumrera på den så har du koll på när nya pass kommer 🙂 Kram Ida

      idawarg 2014-04-01 09:42:53
      Svara
  • Åh jag vill veta mer! Hittar man nån beskrivning av några av övningarna här? Till exempel Wargens buttkiller? Hurra för rumpmuskler 😀

    Kristina 2014-04-01 09:24:23
    Svara
    • Svar på Kristinas kommentar.

      Hej fina du! Alla övningar hittar du på min youtubekanal http://youtube.com/idasfitness Glöm inte att prenumrera på den så har du koll på när nya pass kommer 🙂 Kram

      idawarg 2014-04-01 09:41:56
      Svara
  • Naprapaten* satt mig på träning av just bålen, baken och bäckenet för att få jämnare muskelatur i kroppen och visst känns det xD

    Arw 2014-04-01 08:35:56
    Svara
  • Har alltid haft putig rumpa genetiskt så har varit rätt så nöjd att jag känt att jag aldrig behövt träna utöver löpningen xD Men nu har na

    2014-04-01 08:33:07
    Svara
  • Jag har en väldigt stor rumpa och har alltid haft det sen jag varit ung. Har aldrig riktigt gillat den utan tycker det ser opropotionelit ut för min kropp.. Skulle därför väldigt gärna få tips om övningar där man kan forma och kanske även förbränna fett på rumpan? Väldigt tacksam för svar!!
    PS, älskar din blogg och din inställning! Du är GRYM!

    Rebecca 2014-04-01 08:19:11
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Ida Warg
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind