Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

ÖVNINGAR SOM STÄRKER UPP INNRE MAGMUSKLERNA

Får du verkligen kontakt med de innre magmusklerna när du tränar mage? Det är de som skyddar och som ska aktiveras i alla andra övningar som görs i gymmet så superviktigt att lägga fokus på att stärka upp dessa! Det är inte alltid lätt att hitta dem och det gäller att verkligen fokusera. Här nedan kommer 3 av mina favoritövningar som aktiverar innre muskulaturen.

Innan du börjar med övningarna så lägg dig på rygg med en naturlig svank. Lägg ena handen under ryggen och andra på nedre delen av magen. Aktivera magmusklerna så att ryggen pressas ner mot handen under ryggen och så att nedre delen av magen blir stenhård. Gör sedan övningarna nedan och håll kvar detta trycket. Kör 10 rep X 3. De här övningarna kan man lägga till varje träningspass.

English: Here is my 3 favourite exercises to find contact with inner core. Do 10rep X 3. You can add these exercises at the end of all your workouts.

Lägger upp nya övningar och träningspass hela tiden så glöm inte att gå in och prenumerera på min youtube kanal HÄR. // Do not forget to subscribe on my youtube channel HERE.

[youtube id=”zouMHGkwEUE”]

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
18kommentarer
  • Perfekt! tack för tipset. jag har världens svank så får alltid så sjukt ont i ryggen vid alla magövningar

    Anny 2014-04-06 11:28:01 http://annybacklund.blogg.se
    Svara
  • Härligt att du svarar på kommentarer, få som verkar ha tid med det 🙂 Man får mycket hjälp av att läsa kommentarer med svar !
    Jag undrar en sak angående magmuskelövningar, ofta då jag gör övningar som jag ligger på golvet så upplever jag att jag har väldigt mycket svank, att stor del av ryggen inte rör i golvet- vilket sedan gör så att jag får ont då jag t.ex. gör crunches. Hur ska jag bli av med detta? 🙂

    Danno 2014-04-03 15:10:41
    Svara
  • […] Övningarna hittar du bland annat här och här 🙂 […]

    Kvällens träningsupplägg = tabata! | You only live once! 2014-03-26 19:48:08 http://fashionfit.shapemeup.se/2014/03/26/kvallens-traningsupplagg-tabata/
    Svara
  • Hej Ida! Älskar träna och har lite frågor kring det.
    Har kommit igång bra efter barn nr 2 och har absolut ingen övervikt kvar. Är under 30 och känner mig pigg, frisk och glad. Tränar ganska tungt på gym ca 3gg/v och förutom det pw eller jogg hemma.
    Nu till min fråga..
    Jag har tidigare i livet ridit mkt och tränat bollsport. Har nog ganska relativt lätt att få stora ben/lårmuskler. Efter att ha tränat hårt på gymmet tkr jag att min ben blivit större och jag vill istället få mer slimmade ben och kanske bli lite mindre. Hur ska jag då istället göra. Äter ganska lite.. 3mål/dag, inget gluten och i princip ganska lite laktos. Är det bara att inse att min kropp ser ut så? Har kroppen verkligen sånt muskelminne sedan min tid med ridning och bollsport. Ska jag träna mer kondition istället?

    Väldigt tacksam för svar!!
    Din blogg är grym:)
    Kramar Carro.

    Caroline Johanson 2014-03-25 08:28:20
    Svara
    • Svar på Caroline Johansons kommentar.

      Hej carro och tack snälla <3 Tung styrketräning bygger muskler. För att slimma till musklerna så skulle jag rekomemndera att köra mer reps med lägre vikter och gärna cirkelträning. Vi alla är olika byggda och har olika lätt att bygga muskler och jag personligen tycker att du har ett lyxproblem då jag kämpar för att få större ben och jag tycker du ska vara stolt över dina muskliga ben! Det är ju vrålsnyggt! 🙂

      idawarg 2014-03-25 14:45:57
      Svara
  • Tjabba, läs min blogg om mitt liv, jag är en VÄLDIGT fet kurvig tjej i sthlm som säger FUCK YOU till smal-idealet 😀

    Jag har frågestund just nu men den är snart slut så SKYNDA att fråga för er som är nyfikna på mig 😀

    http://kimblerlylidner.wordpress.com http://kimblerlylidner.wordpress.com http://kimblerlylidner.wordpress.com

    ”Women are like roads. The more curves they have, the more dangerous they are”

    Kramar

    kimberly 2014-03-25 08:09:28 http://kimblerlylidner.wordpress.com
    Svara
  • Hej Ida! Tack för en jätte inspirerande blogg!
    Det skulle vara jätteroligt om du skulle kunna skriva fler frukost- och mellanmålsrecept, gärna utan proteinpulver! Kram

    Anonym 2014-03-24 22:34:04
    Svara
  • Superbra tips ju! Ska prövas<3

    clara 2014-03-24 21:52:45 http://sockerstis.blogg.se
    Svara
  • Jättebra inlägg! Har länge letat efter övningar som aktiverar just den inre magmuskulaturen, gärna fler liknande övningar fram över! 🙂

    Ellen 2014-03-24 21:00:29
    Svara
    • Svar på Ellens kommentar.

      Tack vad kul att du gillar det. Självklart! Många fler övningar och videos kommer så håll koll på min youtubekanal. 🙂 Kramis

      idawarg 2014-03-24 21:22:09
      Svara
  • Häl-tå-grejen brukar jag köra rätt ofta på gymmet. Folk tror väl att jag bara ligger och chillar men jag tycker den är superbra om man verkligen gör rätt! 🙂

    Angelica 2014-03-24 20:58:27
    Svara
  • Grymt med videos & vilken inspiration! Körde 100 squats idag & det känns så skönt, varierade & gjorde olika slags squats! Kul med utmaning & hoppas du får en fortsatt bra vecka fina du! <3

    2014-03-24 19:48:06
    Svara
  • Åh tack tack tack, vad jag längtat efter en sådan här video!!

    Sara 2014-03-24 18:33:27
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Dasha Girine
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger
Hälsa
Träningsglädje