Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

OBALANSERAD

Jag har kännt den sista tiden att jag är i obalans. Mycket jobb, stress, pollenallergi och sovit dåligt. Under 7 månader har jag även varit utan hem och har bott i andra hand med resväska och har fortfarande inte kommit i ordning. Att inte ha ett hem att hitta återhämtning i har varit den absolut största stressfaktorn i mitt liv och jag längtar tills dagen då renoveringen är klar och inflytt sker. Jag börjar nu se ljuset.

När jag är på plats i mitt nyrenoverade hem ska jag återuppta mina yogapass på morgonen som verkligen ger en bra start på dagen och gör att man känner sig mer stabil och lugn genom hela dagen. Idag ska jag också gå på min första behandling av akupunktur hos en kinesisk läkare. Under utbildningen i helgen gjorde hon en analys på min kropp och satte alla mina problem mitt i prick. Hon sa att hon kan bota mig på 3-4 behandlingar och självklart ska jag ge henne en chans att balansera mig så jag håller er uppdaterade om hur hon lyckas med det. 🙂

Kommer som sagt lägga mer fokus på mig själv och mitt välmående framöver. Vänner, fika, yoga, basta, träna, vila, umgås, dansa, hänga och inte ta livet på för stort allvar.

Hur mår ni? Känner ni er balanserade? Vad gör ni för att hitta balans i kropp och liv? Berätta för mig ♥

.

Feeling a little bit unbalanced. Too much work, stress, pollen allergy and poor sleep. I will start with my morning yoga sessions again. I really think that it gives you a good start of the day and makes you feel more stable and calm throughout the day. I will also try my first treatment of acupuncture with a Chinese Doctor today. She think she could cure me with 3-4 treatments and ofcourse I will give her a chance to help me and I will keep you update if she manages it 🙂

How are you? Do you feel balanced? What do you do to find balance in body and life? Tell me your secrets ♥

.

yoga2yoga1yoga3

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
32kommentarer
  • Åååh, kan du inte skriva nått om vad du brukar göra för yoga, vore kul att testa 🙂
    Väldigt obalans i livet här annars 🙁

    Klara 2014-03-23 01:57:13
    Svara
  • Hej Ida!
    Håller just nu på att försöka finna den där balansen i livet vilket är jättesvårt…. Hamnade i en utmattningssituation förra året där hela kropen skrek STOPP!! Där vill jag inte hamna igen!
    Har precis börjat på en ny arbetsplats, arbetar heltid (plus all tid man lägger på sin fritid för att lära sig alla nya arbetsuppgifter), har två barn (en tonårsdotter som har förändrats över en natt, HJÄLP!) och en man som arbetar borta under låååånga perioder. Känner hur hela jag är i obalans men nu måste det bli ändring på det hela!! För ett par månader sedan fick jag tid hos en sjukgymnast som har gett mig akupunktur för min ständiga huvudvärk och till min stora förvåning har den värsta smärtan släppt!! Helt otroligt och ack så skönt:-) Nu har jag fått ett styrketräningsprogram som jag gett mig tusan på att få gjort två dagar i veckan. Någon gång måste väl balansen infinna sig?!??
    Kram o tack för en inspirerande o peppande blogg!!

    Marie 2014-03-20 19:57:55
    Svara
  • Jag vill tacka för en riktigt bra och inspirerande blogg. Finns många som bloggar om hälsa, mat, mm. men det som är (bland annat) bra med din blogg är att det känns som du verkligen har koll på läget. Så tack så mycket för att du delar med dig av din kunskap <3 Själv är jag också i lite obalans och stressad just nu och det känns som kroppen svullnar upp då, tips på vad man kan göra åt det? Men annars tycker jag att man ska försöka göra sånt man tycker är extra kul och mår bra av tex springa, basta, se nån riktigt rolig film mm. 🙂

    Jacki 2014-03-20 19:08:08
    Svara
    • Svar på Jackis kommentar.

      Jacki: Tack vad roligt att höra <3 Basta är kanon om du känner dig svullen och även om du är stressad. Ta hand om dig Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 19:53:16
      Svara
  • Hej Ida! Hur kommer man i kontakt med dig? Hittar inte din mail på bloggen. 🙂
    Kram och tack för en grymgrym blogg!! 😀

    Eira 2014-03-20 18:47:29 http://www.fashionwardrobe.devote.se
    Svara
    • Svar på Eiras kommentar.

      Eira: idawarg@gmail.com men vill du ha svar på fråga så är bloggen bästa stället för i mailen är det kaos 😀 Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 19:54:04
      Svara
  • Wow! Tack för en super blogg! Att hitta balansen är svår. Det som får mig ur balans är stöket i mitt hem! Jag kan städa undan och lova mig själv att hålla i ordning. Men det slutar alltid med samma sak. Tvätt, disk och allmän kaos. Då blur det som en spiral och mat och träning kommer i obalans:( Tips någon?

    Marre 2014-03-20 18:37:07
    Svara
    • Svar på Marres kommentar.

      Marre: Ja det är lättare sagt än gjort. Jag hålls helt med, är så känslig för stökigt hem och tyvärr delar inte min pojkvän samma känsla :S Haha

      idawarg 2014-03-20 19:55:08
      Svara
  • Hej!
    Tänkte börja att säga att du driver en fantastiskt motiverande blogg, och du verkar jättehärlig som person! Ska alldeles strax kolla på första avsnittet av Kickstart, men nu till min problem.
    Jag började för en tid sen köra squats ett par gånger i veckan, men jag får så ont i knäna av det. Vad gör jag för fel?
    Jag vill fortsätta träna rumpan då jag verkligen har sett resultat med squatsen, vad finns det för andra bra träningsformer för rumpan?

    . 2014-03-20 17:53:23
    Svara
    • Svar på .s kommentar.

      Hund grisen: Tack snälla <3 Det kan bero på felaktig teknik i squats. Omöjligt för mig att säga vad just du gör fel utan att se men fråga din sjukgymnast/pt om hjälp. Min buttkiller på min youtube kanal http://youtube.com/idasfitness är GRYM och belastar ej knän 🙂

      idawarg 2014-03-20 19:57:26
      Svara
  • Träningen är det som får mig i balans. När resten av livet stökar så hjälper det alltid att svettas loss och låta kroppen jobba. Stress och obalans kan ju ofta handla om att man hela tiden fokuserar på framtiden och vad man ska göra där näst i stället för att leva i nuet. Men när det gäller träning så måste man liksom vara ”in the moment” för att kunna ge allt man har. Den fysiska aktiviten rensar alltid mitt huvud och jag mår alltid AWESOME efter ett pass.
    Tack för en super blogg förresten! Älskar hur du inspirerar till ett hälsosammare liv på så många olika sätt 🙂

    Amanda 2014-03-20 16:32:12
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Amanda: Jag håller helt me dig! Utan träningen hade jag aldrig klarat av att jobba så mycket som jag gör. Tack snälla vad glad jag blir <3

      idawarg 2014-03-20 19:58:43
      Svara
  • Just nu är jag allt annat än balanserad , studerar på heltid och skriver just nu uppsats samtidigt som jag har en bebis på 8 månader som jag tar hand om på dagarna .. Och nätterna ( sååå trött vissa dagar). Försöker att inte lägga träningen åt sidan då jag mår så bra av mina 4 pass i veckan. Mitt problem är att det oftast blir en rågsmörgås och nötter till lunch, och lite frukt/ yoghurt till frukost. Såå svårt att äta när man är stressad och har en hungrig bebbe som kräver sitt. Om du har tips så shooot 😉 Men det bästa jag vet för att känna mig någorlunda balanserad är en lång härlig frukost, en löprunda och en bastu på det..livskvalitet <3

    Tack för världens bästa blogg, du är en stjärna .

    Malin 2014-03-20 16:19:55
    Svara
    • Svar på Malins kommentar.

      Malin: Tack fina du <3 Wow då har du att göra. Ja det är inte kul att stressa i sig mat. Det bästa när man är stressad tycker jag är smoothies. Mycket skönare att dricka sin mat under stress. Det låter underbart. Bastu och träning kan verkligen göra susen 🙂 <3

      idawarg 2014-03-20 20:01:33
      Svara
  • Superviktigt att lyssna på sig själv och sin kropp!
    Jag har haft några riktigt tuffa år med olika dödsfall och en familjemedlem som har cancer sen 2 år tillbaka( förra gången var för 10 år sen). Så det som faktiskt har räddat mig lite är träningen! I början så ville jag bara åt endorfinerna för jag insåg hur GLAD jag kunde bli. Vilket inte var helt vad jag kände mig annars när endorfinerna försvann. Men allt eftersom så har träningen blivit en stor del av vem jag är idag. Vilka val jag gör och prioriteringar. Att se resultatet sakta men säkert är också himla roligt, men verkligen inte allting för mig. Jag vill bara känna mig stark och frisk! 🙂
    Ska köra mitt första löplopp här i maj och är SÅ taggad på det!

    Camilla 2014-03-20 15:58:27 http://camillanorman.se
    Svara
    • Svar på Camillas kommentar.

      Jag beklagar.Skönt att träningen har kunnat hjälpa dig. I mörka perioder så hjälper verkligen träningen till att släppa allt. Bästa medicinen <3 Härligt med ett lopp, kör hårt! Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 20:03:20
      Svara
  • Hejsan.
    Måste bara säga att din blogg har blivit en favorit för mig. Lider väldigt mycket av tinnitus och ljudkänslighet så att gå till ett gym är helt uteslutet för mig pga. allt ljud, dessutom är jag ofta väldigt isolerad hemma då mina öron är som sämst. Just nu är jag väldigt obalanserad och mår inte så bra men jag försöker att komma framåt hela tiden.

    Träningen har blivit viktig för mig och kosten då jag dels vill komma i bättre form och får mer muskler som orkar hålla upp mig genom livet men också för att det påverkar mitt mående på ett positivt sätt då jag känner styrka och stolthet när jag tagit mig igenom ett pass även fast jag ibland flåsar som en flodhäst 🙂

    Din blogg passar mig så bra då jag dels inte äter gluten och mjölkprodukter så dina mat och gotta tips passar så bra. Sedan så är det så bra att du visar övningar som passar att göra hemma då det är det som jag styrd till att göra som det är nu.

    Så tusen tack för en bra blogg och en possitiv attityd.
    Fortsätt inspirera för det smittar av sig 🙂

    Eva 2014-03-20 15:11:21
    Svara
    • Svar på Evas kommentar.

      Hej Eva och tack för din kommentar, det glädjer mig verkligen att höra <3 Mer tips på mat och övningar kommer, Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 20:05:01
      Svara
  • Jag känner precis igen mig i det som du skriver, men trots att jag har mycket i skolan under vissa veckor prioriterar jag aldrig bort träningen.. men ibland leder det till att de blir stressigt, jobbigt…

    En fråga jag har är angående min kost är, jag har kört på periodisk fasta i en månad. Jag mår bättre av det, har inte något speciellt stort sug på morgonen då jag går upp tidigt. Jag fastar mellan 20.30-14.00, klockan två när jag kommer hem från skolan är jag hungrig. Några dagar testade jag att återgå till mina vanliga mat-tider, men då var jag hungrigare än när jag körde på fastan… Om min frukost inte håller mig mätt till två, kan jag köra på periodisk fasta hela tiden, eller är det dåligt? I nuläget kör jag fasta 5 dagar i veckan och äter frukost på helgerna. Jag har hört att det är bra att variera sitt kaloriintag olika dagar så att förbränningen inte sänks, stämmer det?? Vore jätteglad av att få din syn på saken! Tack för en bra blogg <3

    Lovisa 2014-03-20 15:03:29
    Svara
    • Svar på Lovisas kommentar.

      Lovisa: Hej tjejen! Mår du bra av fastan så kan du absolut köra den bara du ser till att få i dig tillräckligt när du väl äter. Förbränningen sänks inte om du äter regelbundet. Äter du där emot alldeles för lite kalorier under en lång period så kan kroppen vänja sig vid det och tro att det är normalt och man ställer till förbränningen. Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 20:08:39
      Svara
  • Hejsan Ida Warg! Hoppas att ditt liv snart kör i den hastighet den klarar av och orkar 🙂 Jaaaaaaaaaag skulle bara säga att jag saknar dina poddar på söndagar haha, lyssnar alltid på dom i början av veckan när jag åker buss till och från skolan (går sista året på gymnasiet wiho) och det ger mig väldigt mycket pepp. Måste säga att jag tycker att du är en klok och vettig person, som jag gärna hör mer från! Speciellt din senaste pod med… hondär… *kommer inte ihåg*, men du vet när du pratade om ditt liv en vanlig dag osv. Lyssnat två gånger, because I like it. KUUUUL med kickstart också! 😀 men som sagt, ta dig inte vatten över huvudet för ibland är det bra att ta ett steg tillbaka för att ta två steg fram sen 😀 Ha det så bäst!

    Veronika 2014-03-20 14:19:09
    Svara
    • Svar på Veronikas kommentar.

      Hej Veronika och tack för din kommentar 🙂 Vad kul att du saknar ponden. Det är många som frågat efter den vilket vi inte riktigt var beredda på. Både jag och Matilda har haft fullt ös det senaste och inte hunnit helt enkelt. Men nu när det är så stor efterfrågan på vår lilla podd som vi inte trodde skulle bli så saknad ska vi självfallet försöka ta upp den igen 🙂 Återkommer om detta 🙂 Så länge får du kolla på Kickstart och hänga här. Tack för din omtanke <3 jag ska försöka varva ner lite här nu. Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 14:31:53
      Svara
  • Mitt liv är oftast i balans men nu känns det väldigt stressigt, lägger på för mycket stress pp mig & är endast 14 år gammal! Har bra betyg & satsar på något ännu bättre. Men genom att tänka på att träna regelbundet & göra roliga saker så kommer kroppen & hjärnan balanseras!
    You go girl! Du är helt fantastisk Ida, vilken inspiration!

    2014-03-20 14:01:03
    Svara
    • Svar på s kommentar.

      Anonym: Tack fina du <3 Ja det är ofta så att man sätter för höga krav på sig själv. Det är bra att ta ett steg tillbaka ibland och tänka efter 🙂 Stor kram på dig <3

      idawarg 2014-03-20 14:10:03
      Svara
  • Det enda jag kan känna är lite obalanserat är att jag just nu jobbar 45-50 timmar/vecka så det känns som att jag knappt har någon fritid. Och så kommer det hålla i sig i någon månad till innan det lugnar ner sig tyvärr. Men annars känner jag faktiskt att det mesta är som det ska. Jag har äntligen tagit tag i träningen och mår bra av det. Det enda som egentligen saknas hade ju varit lite kärlek, men där har jag gett upp hoppet.

    Sarah 2014-03-20 13:04:30 http://sarah-adolfsson.blogspot.com
    Svara
    • Svar på Sarahs kommentar.

      Sarah: Ja när man inte hinner med fritid kan man känna sig lite obalanserad. Men det brukar funka om man vet att det bara är under en period och man ser ljuset 🙂 Kör på! Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 13:09:49
      Svara
  • Jag är extremt obalanserad just nu. Så pass att min kropp börjar bli sjuk och säger ifrån. Jag har det extremt stressigt i skolan den här terminen, jag jobbar extra och har inte hittat ett nytt studentrum trots att jag ska flytta om en månad. Jag har strävat efter att utöva någon sorts form av träning varje dag, men den senaste veckan har inte kroppen velat hänga med över huvudtaget. Huvudvärk, dålig matsmältning, dålig hy och munsår. Saker som jag aldrig brukar ha problem med dyker upp nu allt på en gång. Och kroppen är helt utmattad. Det här är inte alls bra och det förstår jag. Jag måste hitta ett sätt att koppla av. Även jag har börjat prova på yoga och det är skönt, men jag försöker inte tvinga mig till det om jag känner att jag inte orkar. Jag tillåter mig även vilodagar mer nu än förr. Jag tror att vila från livet med gott samvete är nyckeln till min hälsa. Att veta om att jag inte är ensam i världen i den här sortens position är en tröst. Det får mig att känna mig mindre ensam!

    Tack Ida för en evigt inspirerande blogg! Kram!

    Ida L 2014-03-20 12:50:14
    Svara
    • Svar på Ida Ls kommentar.

      Ida L: Å ja det låter som du också är inne i en stressig period. Allt det där brukar också hända mig när jag stressar för mycket. Härligt att höra att du tillåter dig att vila. Jag tror det bästa är att bara försöka göra så gott man kan och inte döma sig själv för hårt i de situationerna. Hoppas boendet löser sig snart. Ta hand om dig! Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 13:12:10
      Svara
  • Bostadssituationen är svår i Stockholm så är det 🙁 Hoppas verkligen att det löser sig för dig Ida! Själv är man trött för det mesta och stressad pga studierna och att man inte lyckas hitta ett sommarjobb gör inte det hela bättre :/ Men jag är otroligt målmedveten så ger inte upp! Dessutom flyger jag till Tel-aviv i två veckor under april så får en efterlängtad semester äntligen 🙂

    Arw 2014-03-20 12:17:52
    Svara
    • Svar på Arws kommentar.

      Arw: Ja den är riktigt tuff men nu börjar jag se ljuset. Ge inte upp, du kommer att hitta jobb och klara allt! Skickar energi <3 Kram Ida

      idawarg 2014-03-20 13:12:59
      Svara
  • Jag behöver min löpning för att vara balanserad=min tid för eftertanke & reflektion:)
    Annat som är superviktigt för att jag ska må bra är tid med min sambo, vänner & lagom med jobb:)

    Linda Assarsson 2014-03-20 12:17:31 http://lindaassarsson.blogg.se
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Home
34 kvadrat
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Emma Danielsson
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman