Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

DAGENS RYGGTRÄNING

Körde lunchträning idag vilket är så skön när man väl hinner det. Körde ett ordentligt ryggpass och blev så glad då jag faktiskt fick riktigt bra kontakten i övningar jag tidigare inte fått. Yeeey! Mitt specialdesignade träningschema jag följt en längre tid har verkligen gett resultat både styrkemässigt och faktiskt utseende mässigt. Min överkropp ser för första gången i mitt liv stark ut! GÖTT!

En övning jag tagit tillbaka i min ryggträning som jag tidigare hafe svårt att känna kontakt med ryggen i är chins. Idag fick jag riktigt bra kontakt och använde gummiband som assistens. Grym öving och målet är att kunna göra 10 chins utan gummiband till sommaren. Nu kör vi!

Did a back workout at lunch today.  I´ve followed a custom made workout scheduel for a while and I can both feel and see results of it. I can really feel the connection with my back muscles in my workouts now. SO NICE!

Detta passet körde jag idag: // Todays workout:

10 min crosstrainer warm up

50 chins with rubber band. – Gjorde 50 chins med gummiband uppdelat i 6 set och det var riktigt tungt! // Did 50 chins in 6 sets and it was really heavy!

20 pull ups with rubber band – Direkt efter att ha gjort chinsen var det riktigt tungt med pullupsen. // Direct after chins the pull ups was very hard!

6/side roll cross Pilates ball X 3 – Den här övningen ser så lätt ut men är så tung om man gör den rätt! Den tar i hela kroppen och är perfekt för att stärka upp alla svaga delar i bålen. Svårt att förklara hur den ser ut så postar en video på denna inom kort. // This exercise looks easy but it is so hard! It´s so heavy for the whole body and perfect to do if you want to strengthen your weak parts of your body. It´s hard to explai so I will try to post a video of this exercise shortly.

Superset: (15 standing row 20 kg + 10 row/back pull in cable cross) X 3. – Video kommer inom kort. // I will post a video shortly.

Superset: (8 rep/side one arm lat pull Cable Cross 6,25kg + 8 lat pull both arms 15 kg) X 3

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Vilket snyggt linne 🙂 Köpt var?

    Har nyss hittat din blogg och kommer fortsätta läsa, så kul och inspirerande 🙂

    Min egna blogg (nystartad och i uppbyggnadsfas…) finns här..
    http://lindaassarsson.blogg.se

    Men så kul det är att blogga..hittat ett nytt intresse 😉 eller beroende kanske man kan kalla det 😉

    Linda Assarsson 2014-03-03 09:25:00
    Svara
  • Hej Ida! Tack för en mega-inspirerande blogg 🙂 Kanske inte är rätt tillfälle att kasta in en fråga såhär efter frågestunden, du har säkert fullt upp att svara där. Men jag skulle uppskatta så väldigt mycket om du kunde lägga ut några förslag på övningar för att bygga stabila och starka axlar!. Jag är en snart 18 årig tjej som tränat styrka i snart ett år (älskar det!). Jag har dock mycket stressigt med skolan och gym besköken blir inte många eftersom jag helt enkelt inte orkar släpa mig iväg till ett gym efter en lång skoldag :/ Detta stoppar mig dock inte utan har istället köpt hem ett par hantlar med fria vikter. Hemma träningen har funkat super! Jag kan både känna och se riktiga resultat! Ändå tycker jag att jag är alldeles för dålig på att variera mina axel-övningar pass till pass. Fantasin är dålig just nu och jag skulle vara så tacksam om du kanske kunde ge några tips på övningar för axlar som skulle kunna funka att göra hemma (och gärna endast med hantlar eller utan) eller dela med dig av hur du göra när du tränar dina axlar, hur lägger du upp dina pass?

    Mandis 2014-02-26 23:08:00
    Svara
  • Hej! vad hände med alla frågor som vi skulle få svar på?
    Kram!

    Bella 2014-02-25 22:29:00
    Svara
  • Hej Ida! jag har en fråga angående resultat,
    Jag har tränat konstant 6 dagar i veckan, 1 konditionspass, 2 fotbollsträningar och 3 styrkepass i 2 månader utan att se något som helst resultat
    Det jag vill få ut med träningen är att få plattare mage och se mer vältränad ut. Har du tips på hur man når snabbare resultat?

    Ps. GRYM BLOGG! Man blir motiverad till 100%

    Sanna 2014-02-25 20:23:00
    Svara
    • Svar på Sannas kommentar.

      Tack snälla 🙂 Kul att du dragit igång med träningen. Kosten är A-O när det gäller resultat av träning så mitt bästa tips är att kolla över den och tycker man det är svårt så ta hjälp av en duktig PT eller kostrådgivare. Lycka till! Kram Ida

      idawarg 2014-02-26 16:29:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger