ETT HÄRLIGT BENPASS

12:00 | February 28, 2014 | Okategoriserad,TRÄNING

Jag hann tyvärr aldrig till min Pole Dance träning igår så därför gick jag och min pojkvän till gymmet istället. Körde ett riktigt härligt benpass med knäböj, sittande benpress, marklyft, sidogång, enbensknäböj och enbenshöftlyft. Brännde ordentligt, så jäkla gött! Filmade alla övningar så ska försöka sätta ihop en video under helgen.

Did a great leg workout yesterday at the gym… squats, leg press, deadlifts, side walk, one leg squats and one leg hip lifts. Filmed it all so will do a video for you thats coming soon.

Idag jobbar jag halvdag och ska direkt efter jobbet träna en klient och sedan ska jag fixa mig inför ikväll. Ska nämligen gå och kolla på premiären av Let´s Dance. Så jäkla taggad! 🙂

IN LOVE WITH MY JACKET

9:03 | February 28, 2014 | Okategoriserad

Jag måste tipsa er om den perfekta jackan. Jag tycker att alla riktigt varma vinterjackor är så fula och är alldes för frusen av mig att enbart gå i tex en rock/filtjacka. Innan jul köpte jag en tunn tunn dunjacka från Canada Goose och den har räddat mig i vinter. Den är så tunn att jag använder den som en tröja under min fina rock/filtjacka, så nui kan jag både vara varm och snygg 😀 haha. Varför har jag inte kommit på den här iden innan? Den är även bra att ha som överdragsjacka på väg till gymmet och jag kan tänka mig att den är perfket att ha om man vill springa utomhus under vintern.

I bought this thin jacket from canada Goose before Christmas. I have it under my coat so this winter I can be both warm and stylish 😀 It´s also good to wear over workout clothes going to the gym and I can imagin that it´s great to have if you are going to run outdoors during the winter.

Jacket – Canada Goose // Tights – PUMA

ÖVNINGAR FÖR BÄTTRE HÅLLNING – VIDEO

17:56 | February 27, 2014 | ÖVNINGAR,TRÄNING

Efter mycket pluggande eller jobb vid skrivbord och dator så är det många som får problem med en dålig hållning som sedan kan göra så man får smärta i rygg/nacke. För att undvika det så behöver man stärka upp ryggmuskulaturen och ofta behöver man också stretcha bröstet. Har man inte tillgång till gym så rekommenderar jag verkligen att köpa hem ett gummiband. Finns så mycket bra övningar man kan göra med det.

Här nedan kommer en video på tre övningar som ger en bättre hållning. Är ni på gymmet går de 2 första övningarna även att göra med hantlar/skivstång och Cable Cross maskin.

After a lot of studying or work at desk and computer many people have problem with a bad posture that can give pain in back and neck. To avoid this you need to strengthen the back muscles and stretch the chest. If you do not have access to the gym I really recommend to buy a rubber band. There´s so much good exercises you can do with it. On the video below I will show you 3 exercises that will give you a better posture. You can also use dumbbells/barbell and a cable cross.

[youtube id=”1iggDHBtQ6A”]

GLÖM INTE…

12:00 | February 27, 2014 | Okategoriserad

Igår hade jag en välbehövlig vilodag så idag känns kroppen på G igen och ikväll blir det Pole Dance för hela slanten. Vilodagar är så viktigt om man tränar mycket för det är då kroppen bygger upp muskler och återhämtar sig efter all nedbrytning av kroppen som sker under träning, så glöm inte vila vänner!

Yesterday was resting day and because of that my body feels so good today. If you train alot do not forget to have resting days, they are so important! During resting days the body recovers and build up muscles again, so don´t forget to rest!

Sedan så vill jag också påminna om att rösta på mig i årts FINEST AWARDS. Såg att man kan rösta en gång om dagen så orkar/vill ni så skulle jag bli sååå glad om ni gick in och röstade på mig!

TACK

SÅ HÄR SER MIN DIET UT

8:50 | February 27, 2014 | Okategoriserad
.
Hur är din diet?
.
SVAR: Jag har inga förbud men väljer att avstå från gluten och så mycket komjölks produkter som möjligt. Det gör jag eftersom jag vet att min kropp inte mår bra av de produkterna. Jag äter nästan aldrig rött kött heller och det är för att jag inte tycker det är gott helt enkelt. Väljer helst fisk, skaldjur, ägg, get/får ost, nötter, hampa och ibland kyckling som proteinkälla och grönsaker, frukt, råris, rotfrukter som kolhydratskälla. Ser även till att få i mig mycket fett genom kokosprodukter, nötter, frön, ägg, avokado mm.
.
Blir jag sugen på något så äter jag det och äter ganska ofta thaimat och sushi ute och jag älskar att baka “nyttiga efterrätter”. Jag dricker väldigt sällan alkohol då jag tycker att det smakar jätte äckligt och för att jag tycker det är så galet drygt att vara bakis. Men skulle det hända att jag blir toksugen på att festa till det med lite alkohol så är det absolut inget förbud jag har utan då dricker jag. Men det där suget kommer nästan aldrig så det brukar bli att jag dricker 1-4gånger/år. 
Jag försöker ha ett så avslappnat förhållningssätt till mat som möjligt men måste tänka efter och planera när jag ska resa eftersom jag har endel allergier och ofta så stoppas det mjölk och gluten i allt. Ett tankesätt som funkar för mig är 80/20. Håller mig 80% av tiden till bra och ren mat så har jag sedan 20% att fuska på om jag så skulle vilja.
.
How is my diet? Answer: I have no ban but choose to abstain from gluten and cow milk as much as possible. I do that because I know my body don’t feel good when I eat these products. I almost never eat red meat either and thats because I don’t like it. As a protein source I choose shellfish, eggs, goat cheese, nuts, hemp and sometimes chicken. As Carbohydrates I eat brown rice, vegetables, fruit, berries and root vegetables and fats coconut oil, nuts, seeds, avocado, egg etc. If I crave anything I will eat it and I often buy thaifood or sushi and I love to bake healthy desserts. I do not drink alcohol often because I think it taste very disgusting and I really hate to be hung over. But sometimes I really feel for some partying and if that happens I don’t mind drink a few glasses of wine. I try to have such a relaxed attitude to food as possible and a mindset that works for me is 80/20. Eat healthy and clean 80% of the time and I can eat and drink what ever I want to the other 20%. 
.
Grön smoothie är min favorit – RECEPT HÄR!// Green smoothies is my favorite – RECIPE HERE!
.