Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TRÄNA INNAN ELLER EFTER FRUKOST?

Hej Ida! Jag skulle såå gärna vilja veta hur du ser på morgonträning? Känner mig så kluven kring vad man kan och inte kan göra innan frukost med tanke på allt man läser. Du kanske har skrivit om det förut men jag kan tyvärr inte hitta det isåfall. Tacksam för svar!! Kram

SVAR: Du är inte ensam att ha denna frågan och jag ska ge dig mitt tycke om morgonträning. Jag tror inte att det spelar så stor roll utan man ska träna då det passar just dig. Är man morgonpigg och kan ge 100% innan frukost så kör. Är man där emot som mig, lite morgontrött och rör helst inte ett finger innan frukosten är i magen, så ät frukost innan du tränar. Viktigast är att du kan ge max på träningen. Har du dock som mål att gå ner en hel del i vikt så brukar jag alltid rekommendera morgonpromenad innan frukost. Många säger att det inte ger bättre resultat men enligt personliga erfarenheter så har både jag själv och mina klienter fått bättre resultat av det. Men har man inte möjlighet att gå på morgonen så är inte det hela världen heller för det är väldigt små skillnader vi pratar om.

English: Question: What do you think about morning workout? What´s best, train befor or after braekfast? Answer: I do not think it matters so much and I think you should do your workout when it suits you best. Are you an early raiser and can provide 100% before breakfast, do it! Are you like me, very tired in the morning and do not want to do anything before breakfast, do your workout after. The most important thing is that you can give 100%! If you want to loose some weight a Power Walk before breakfast is very good! many say it does not give better results but according to personal experience as both myself and my clients got better results of it. But if you not have the oppertunity to do morningwalks it´s not the whole world because it´s a very small differences we talk about.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
  • Hej jag har en fråga som jag gärna skulle vilja ha svar på.. Jag är världens största fan av bröd, kan inte leva utan mackor haha. Jag älskar grovt bröd men är även osäker på vad som är nyttigt och vilka bröd som är bra då man tränar? Själv brukar jag köpa fruktkusar, lingongrova och rågform men vet inte hur bra dessa bröd är egentligen? Har du något tips på köpebröd som är hälsosamt och bra? Kram!

    anonym 2014-01-30 16:19:00
    Svara
  • Jag brukar tänka så här (läste det någonstans för något år sedan): om du tränar innan frukost har du mindre energi till att träna (passet får en lägre intensitet) och om du tränar efter frukost har du mer energi till att träna (passet får antagligen en högre intensitet, du orkar mer) men samtidigt frukosten att förbränna 🙂

    Emelie 2014-01-29 11:03:00
    Svara
    • Svar på Emelies kommentar.

      Precis. Därför klarar inte jag av att köra ett styrkepass innan frukost. Promenad behöver man inte så mycket energi till så därför brukar det funka för de flesta 🙂

      idawarg 2014-01-29 21:42:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind