Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VAD SKA JAG TRÄNA FÖR ATT FÅ SYNLIGA MUSKLER?

Hej ida. Jag har en liten fråga som lyder: kan man tajta till sig, minska i kroppsfett och framför allt skapa synliga muskler genom att endast köra träning med kroppstyngd som motstånd (genom ex tabata/cirkelträning)?

Sen undrar jag också hur effektivt body pump är i syfte av att uppnå detta?

Alla säger så olika så det vore intressant att höra din åsikt.

Förövrigt så vill jag önska dig ett fantastiskt 2014 o tacka för en grym blogg!

SVAR: Hej tjejen och tack snälla för din kommentar! 🙂 Självklart kan man minska kroppsfett och tajta till sig med tabata/cirkelträning. Det är väldigt effektivt.

Bodypump kan också funka men jag är inget stort fan av det då skaderisken är hög om man kör det ofta.Passen innehåller väldigt många övningar i för högt tempo så väldigt ofta jag ser felaktig teknik på deltagarna och sedan kan det vara svårt att hinna med att byta till rätt vikt mellan övningarna.

Att hitta rätt träning för att få synliga muskler beror också på hur din kropp ser ut från början? Har du muskler men behöver få bort fett för att de ska synas så är cirkelträning och Bodypump ett alternativ som kan funka. Är du där emot en väldigt smal person redan men vill ha synligare muskler så skulle jag satsa på lite tyngre styrketräning med vila mellan seten.

Lycka till! Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
  • Hej! Jag måste säga att din blogg är fantastisk och inte minst dina videbloggar som visar olika träningsövningar.
    Jag hade önskat att jag bodde i sthlm så jag kunde ha dig som pt. Men nu gör jag ju inte det och undrar om man kan ha dig som pt fast över internet? alltså att man fortfarande betalar men har kontakt via telefon/ mail?

    Jag tycker det vore underbart isåfall:)

    Julia 2014-01-06 22:22:00
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag är 19 år och har under ett års tid lidit av anorexia och ska nu försöka komma upp i en normalvikt. Mina föräldrar har satt upp ett träningsförbud fram tills jag når en normalvikt, ligger nu på bmi 16,5, men då undrar jag om inte styrketräning skulle vara en god ide eftersom muskler gör att man går upp i vikt. Skulle kännas bra att få gå upp i vikt på grund av muskler också och inte endast fett. Vad tror du? Vill ju inte skada min kropp mer än vad jag redan gjort så tror du det är okej med styrketräning nu eller skulle du som mina föräldrar säga att jag först måste komma upp i ett normalt bmi? Vänder mig till dig eftersom du har mycket kunskap kring detta, och jag känner ingen annan som är utbildad. Tacksam för svar!

    Lisa 2014-01-02 10:43:00
    Svara
    • Svar på Lisas kommentar.

      Kan av egenskap av någon som också varit underviktig pga. depression säga att det är smartast att du äter upp dig lite så att värdena i kroppen stabiliseras. Det handlar inte bara om vikten trots allt utan även hjärtat och andra delar av kroppen tar styrk av att man inte äter något. När din kropp stabiliserat sig kan du besöka dietist och få hjälp med kosten och träningen så att man inte går för hårt ut i början.

      Arw 2014-01-02 10:54:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Susanne Barnekow