Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TAGGA TAGGA TAGGA LÖPNING

God Morgon vänner! WOW vad många som är taggade på löputmaningen, snart uppe i 100 kommentarer! Det glädjer mig verkligen och självklart kommer den att bli av när ni är så taggade och jag har redan börjat förbereda och lägga upp intervaller.

Som jag berättade så kommer löpschemat att vara uppbyggt från grunden så man behöver inte vara någon van löpare. De första veckorna kanske till och med vissa av er känner att det är alldeles för lätt, men det är meningen och nödvändigt. Kroppen behöver vänja sig med belastningen och jag själv brukar alltid köra igång med de här 10 veckorna när jag vill komma igång med löpningen på ett skonsamt och hälsosamt sätt.

Har kört programmet på några av mina klienter som ALDRIG tidigare löptränat och en av dem hade både knä och ryggproblem. Jag bad klienten att köpa specialanpassade skor och sedan körde vi igång. Klienten tyckte först att jag var helt dum i huvudet och trodde inte alls på mig när jag sa att om 10 veckor kommer du kunna springa 30 min i sträck utan att stanna.

Efter 10 veckor var det examensdag och vi båda var nervösa! Men min klient klarade det och hade dessutom gått ner 8kg på köpet utan att ens ändra något i kosten och både knä och ryggproblem var som bortblåsta. En av de bästa stunderna i mitt liv som PT! 🙂

Så ska bli riktigt roligt att få följa er som tänker hänga på min löputmaning. Kommer även göra en hashtag  där ni kan lägga upp bilder så vi kan peppa och följa varandra så till er som ännu inte skaffat instagram gör det nu 🙂 (Ni hittar min instagram på @idasfitness)

Utmaningen startar igång måndag den 13 januari så se till att ha löpskorna inköpta tills dess 😉

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
31kommentarer
  • Detta verkar vara något för mig! Har alldeles för lätt att gå på i ullstrumporna när jag ska köra själv så ett sånt här upplägg är ju kanonbra! Jag är absolut på!

    Pia 2014-01-07 13:57:00
    Svara
  • Shit va kul! Jag är lätt på! Har längtat efter detta. Brukar vara ute o springa då och då men lyckas aldrig springa ens 1 km i sträck! Behöver verkligen det här så tack 🙂

    Sara 2014-01-04 21:31:00
    Svara
  • Jag är med. Jag var tyvärr med om något tråkigt innan jul och sedan dess har jag inte haft energi eller lust till något. Jag vet att jag har en lång väg kvar till mitt gamla liv där jag var lycklig men jag tror verkligen att ta upp träningen igen kommer snabba på processen. Jag älskade att träna. Du är en otrolig inspiration Ida och grym på att peppa, så med din hjälp vet jag att jag kommer klara det. Sluta aldrig vara så underbar som du är!

    Sandra 2014-01-04 11:35:00
    Svara
  • Blev sjukt taggad för träning nu! Har en fot som är opererad två gånger efter en handbollsskada och har aldrig riktigt kommit tillbaka till konditionen jag velat efter det… Två år utan löpning sätter sina spår, dags att ta tag i detta!! Ska man anmäla sig på något sätt eller är det bara att kika in som vanligt? 🙂 superblogg, fortsätt inspirera!

    Lovisa 2014-01-01 22:37:00
    Svara
  • Shit vad kul!!!:) jag ska verkligen ge 100 procent för detta!!!:)

    Jeanette 2013-12-31 14:55:00
    Svara
  • Å va kul! Ska ta med mig hundarna på utmaningen också!

    http://systrarnastark.blogspot.se/

    Carolina 2013-12-31 12:53:00
    Svara
  • Kul! Tips för vana löpare, som jag själv! Kör intervallutmaningar med en ny intervall/vecka – backe, pyramid, tröskel, uthållighet etc och varva med styrkeövningar för löpare. Kanske tom avsluta utmaningen med en live-intervall tillsammans 😉 Hoppas du såg mitt mejl med länken till intervjun med dig? http://thegoodgirl.se/2013/12/29/halla-dar-ida-warg/ Gott nytt! Lisa

    Lisa 2013-12-31 12:29:00
    Svara
  • Är jättetaggad!!! Jag har tänkt att komma igång med löpningen jätte länge men det har tyvärr inte blivit av… men det ska det bli ändring på 😀

    Sandra 2013-12-31 00:26:00
    Svara
  • Åh nu fick jag nästan upp förhoppningar här… Jag älskar att jogga men fick höftinflammation i våras o har sen dess haft joggförbud av min sjukgymnast. Men om nån med rygg/knäproblem kan körs programmet – tror du att jag också kan då??

    Lillis 2013-12-30 23:26:00
    Svara
    • Svar på Lilliss kommentar.

      Svårt för mig att säga. Har du inflammation i höften kvar? I så fall bör du vila helt tills inflammationen lagt sig annars finns det risk att den blir värre. Krya på dig

      idawarg 2013-12-31 13:43:00
      Svara
  • Åh ska bli så kul! Äntligen ett nytt mål

    Lisa 77 2013-12-30 22:30:00
    Svara
  • Taggad till tusen! Mitt 2014 ska vara början på ett hälsosamt liv:) tack för den enormt stora hjälpen och stödet:)

    sara 2013-12-30 20:44:00
    Svara
  • Åh vad roligt! Jag löpte mycket förr, men senaste halvåret/året har jag inte löpt mycket alls. Mitt mål för 2014 är att komma igång med löpningen och framförallt tycka att det är roligt igen. Sen har jag som ett litet mål att springa tjurruset i höst 😀 Känns som att detta kommer att hjälpa mig mycket!

    caroline 2013-12-30 19:52:00
    Svara
  • Oj oj nu blev Sofia lite nervös här

    Fia 2013-12-30 16:31:00
    Svara
  • Mitt nyårslöfte är att lära mig att tycka det är roligt att ta mig ut i löpspåret. Detta kan hjälpa mig på vägen, sjukt taggad!!

    Josefin 2013-12-30 14:40:00
    Svara
  • Kul!!! Precis den inspon jag behöver för att återuppta löpningen efter en låååååång förkylning!

    Emelie 2013-12-30 13:49:00
    Svara
  • Hej! Jag har mer eller mindre haft halsont i snart tre veckor nu, men endast när jag sväljer och det är ingenting som gör speciellt ont egentligen. Jag känner mig frisk i övrigt, så jag undrar om du har någon aning om vad det är och hur jag kan bli av med det? Jag har ju inte vågat tränat någonting nästan eftersom att jag vet att det inte är bra när man har halsont. Tacksam för svar!!

    f 2013-12-30 13:26:00
    Svara
    • Svar på fs kommentar.

      Ingen aning. Har du varit hos doktorn och kollat? Om inte gå dit direkt så kan de konstatera vad det är och om det är farligt att träna. Krya på dig

      idawarg 2013-12-31 13:46:00
      Svara
  • Hej Ida!! woho, superkul! jag vill vara med.. men grejen är att jag redan springer mycket, lägger du upp något program för oss mer ”vana” också? hade varit kanon!
    kramar!

    nessie 2013-12-30 11:18:00
    Svara
    • Svar på nessies kommentar.

      Hej tjejen och vad kul att höra! Jag håller på att funderar på hur jag ska göra med er vana löpare. Något tips/önskemål?
      Kramis

      idawarg 2013-12-30 11:21:00
      Svara
  • Åh va härligt! Ska joina den här utmaningen:) Har haft problem med knän och alltid startat för hårt med löpträning (typ spurta allt jag kan 2-3km och sen dö), vilket resulterat i att jag gett upp efter två dagar. Nu ska jag ge det en ärlig och bra chans:))

    Caroline 2013-12-30 10:47:00
    Svara
    • Svar på Carolines kommentar.

      Ja det brukar vara så att man startar för hårt och att man sedan får ont istället och slutar. Därför är det väldigt viktigt att man håller sig till schemat 🙂 Ska bli kul att ha dig med på utmaningen 🙂 Kramis

      idawarg 2013-12-30 11:22:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Josefines Yoga
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Chrystelle Eriksberger
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Home
34 kvadrat
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman