Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR BLIR JAG AV MED MUFFINTOPPEN?

Hej!

Tack för all inspiration som du ger, jag har ett litet problem. Jag har på 3 månader gått ner 10 kg vilket jag är enormt stolt över men jag blir inte av med cm där jag vill bli av med dem, runt låren och längst ner på magen där jag har typ en muffintopp som jag kallar det.

Varje dag gör jag ett antal situps, utfall, squats och andra övningar för lår och mage för att bli av med fettet där. Jag äter också väldigt bra, knappt några snabba kolhydrater och i mina ögon gör jag allt rätt men centimetrarna försvinner inte där och det börjar nu kännas som om det inte ens är värt att fortsätta slita så som jag gjort dessa senaste 3 månaderna eftersom jag inte uppnår resultatet där jag vill. 
Har du några tips på andra övningar jag kan göra för att bli av med muffintoppen?

SVAR: Hej tjejen! Grattis och bra jobbat! Nu är det svårt för mig att säga då jag egentligen skulle behöva se exakt hur du tränar och äter. Först och främst vill jag säga att 3 månader är igenting och du har gjort en väldigt snabb viktnedgång. En hälsosam kost med motion kommer göra att du når ditt mål men du måste ge det tid och ha tålamod. Försök hitta en kosthållning och livsstil som du kan hålla livet ut.

Känner du att du har gjort det och att du ändå står och trampar på samma ställe så kanske din kropp har vant sig och behöver förändring. Byt ut övningar, ändra vikter och reps, spring intervaller istället för samma löprunda, byt ut gröten mot en omelett mm. Våra kroppar är nämligen så finurliga att de anpassar sig efter det vi brukar göra så för att utvecklas bör man hela tiden ge den nya utmaningar. Jag brukar själv bara hålla ett och samma träningschema i 3-6 veckor innan jag byter/ändrar om.

Lycka till!

Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
7kommentarer
  • Jag gick ner i vikt på motsvarande sätt (ungefär lika mycket på samma tid), och fick veta att jag fått en ätstörning. Själv ansåg jag att jag bara var hälsosam, men som tillfrisknad kan jag nu se att jag faktiskt va sjuk.
    Idag väger jag mer än jag gjorde innan mitt viktras. Jag är inte särskilt nöjd med min kropp, men jag var inte mer nöjd bara för att jag var smal.
    Vill bara att alla ska vara aktsamma med just för strikta mönster vad gäller kost och träning!

    Sofia 2013-11-26 20:33:00
    Svara
    • Svar på Sofias kommentar.

      Ja man ska äkta sig då det är väldigt lätt att halka in i onda cirklar utan att man själv vet om det. Lyckan sitter inte i kilona utan i tankarna. Så att träna upp självkänslan är precis lika viktig som att träna kroppen om inte till och med ännu viktigare. Skickar energi till dig och hoppas du kan jobba bort dumma tankar om din fantastiska kropp <3

      idawarg 2013-11-26 20:38:00
      Svara
  • <3 <3 <3 Tack det glädjer mig så att höra!

    idawarg 2013-11-26 20:28:00
    Svara
  • Hej Ida! Tack för en underbar blogg, du håller mig dagligen motiverad till min träning! Jag är en tjej på 166cm med ca 54kg alltså= Normal, smal, vad man nu ska säga! Jag har en väldigt smal överkropp och lite grövre ben. Mitt ”problemområde” är mina lår, eller mina såkallade saddlebags, ridbyxlår..
    De är verkligen så oproportionerliga till min kropp. Jag vet att man ej kan punktförbränna, och vad jag förstått det av alla Google sökningar, så är det cardio cardio cardio. Alltså. Att jag måste gå ner i vikt, bränna fett The only way. Eller i värsta fall=fettsugning. And that’s a no no! Men jag är ju redan så liten annars i kroppen, så hur sjutton gör man?? vad är dina bästa tips? Kan man styrketräna upp en snygg rumpa så att ridbyxlåren minskar? Eller går de inte att träna bort? Tacksam för svar! Kram ❤️

    Julia 2013-11-26 17:53:00
    Svara
    • Svar på Julias kommentar.

      Hej Julia! All denna cardio är inte nödvändig och det kommer bli som du säger att du går ner mer på överkroppen också. Med styrketräning kan du göra din kropp tajtare och forma den. Jag skulle rekommendera att köra styrketräning med många reps (15-20) och stora övingar som utfall, knäböj mm. Genom att bygga upp axlar mm så kan du skapa propotioner som passar dina höfter. Lycka till Kram Ida

      idawarg 2013-11-26 20:31:00
      Svara
  • Nu har jag varit inne här och läst sedan jag själv började träna, och kan jag inte hålla tillbaka den här kommentaren längre. Du verkar så otroligt rar och sympatisk, vänlig – utan att bli mjäkig och löjlig som många andra träningsbloggare är när de ska ge tips som ”passar alla”. Du är verkligen superrar! Tränar och ger tips för tränandes skull, ingen ortorexinyans eller diethysteri; jag uppskattar verkligen detta. Du står ut i mängden – på ett underbart bra vis. Tack för en jättebra blogg!

    Karin Jenny 2013-11-26 16:27:00
    Svara
    • Svar på Karin Jennys kommentar.

      Hej tjejen och tack snälla fina du för den här kommentaren! Den gick rakt in i hjärtat och gjorde min dag! <3 Stor kram på dig!

      idawarg 2013-11-26 20:17:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Elin Johansson
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Ida Warg
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind