Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MIN ÄLSKADE EFTERRÄTT

Efter middagen så vill jag alltid äta ”efterrätt”! Gör jag inte de så kan jag inte sova 😀 Haha.

Igår så blev det havreyoghurt med solrosfrön, gojibär, chiafrön, kokosflingor och vaniljpulver. YUMMIE!

Behöver lite mer inspo så tipsa mig gärna om er bästa och godaste efterrätt?!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
31kommentarer
  • Brukar baka ett veganst bananbröd med havregryn, tar en slice av det efter maten tillsammans med lite nötter. Supergott!

    Ellie 2013-11-20 23:59:00
    Svara
  • Skär upp äpple i bitar, stek i kokosolja i en stekpanna tillsammans med kanel och havregryn och rör om allt på svag värme. Lägg upp i en djup tallrik och servera med havre yoghurt och rostade solrosfrön. MUMS!

    Tack för en grymt inspirerande blogg 🙂
    / Maria

    Maria 2013-11-20 19:42:00
    Svara
    • Svar på Marias kommentar.

      Det här låter så gott så jag höll på att trilla av stolen 😀 Haha! Ska definitivt testas!

      idawarg 2013-11-20 22:02:00
      Svara
  • Mitt favoritrecept på nyttiga efterrätter är helt klart morots mugcake. Smaken är som baken men jag tycker att det smakar morotskaka! Receptet: Blanda 1 dl havregryn, 1/2 dl vatten, 2 msk kvarg, 2 tsk kokosolja, 1/2 msk kanel, 1/2 msk stevia (eller honung) & ca 1 riven morot. Ha i mikron i 3 min. Ta ut och vänd ut den på en tallrik. Stryk över ett lager kvarg blandat med en skvätt honung och lite vanilj. (som philadelphian på en morotskaka)& valnötter! Såå gott! / http://ellinorjohansson.forme.se

    Ellinor 2013-11-20 19:19:00
    Svara
    • Svar på Ellinors kommentar.

      Jag har hört talas om dessa mugcakes men har aldrig haft micro. men nu i nya lägenheten så har jag det så nu jäklar ska jag testa 😀

      idawarg 2013-11-20 22:01:00
      Svara
  • oh detta ser helt underbart gott ut!

    jag brukar (när jag vill hålla det VÄLDIGT nyttigt) bara blanda kvarg, med mitt hasselnöts/choklad proteinpulver och 1 tsk kakao. asså det är såååå otroligt gott! heaven! 😉

    //paulinasuonvieri.blogg.se

    paulina suonvieri 2013-11-20 18:53:00
    Svara
  • Raw chokladmousse/glass. Mixa banan, avokado och kakao slät med en stavmixer. Man kan också ha i t.ex. chokladproteinpulver, honung eller stevia. Lägg i en skål och ät direkt eller ställ in den i frysen ett tag om man vill. Man kan toppa den med massa gott som bär, cocos, eller krossade hasselnötter. Jättegott och enkelt 🙂

    Emma 2013-11-20 18:21:00
    Svara
  • I o m att jag deffar för tillfället så är det svårt för mig att klämma i mig efterätt i o m att jag ofta äter upp det sista till middag haha. Men det här är två superenkla varianter som jag verkligen älskar:
    1) Funlight (strawberry kör jag) och linfrön, låt stå en stund i kylen. I o m att linfröna i princip går rätt igenom kan man säga att det är hur kalorifritt som helst 🙂
    2) Body science Casein 100% milk protein dubble chocolate med mjölk – in i kylen – världens nyttigaste chokladpudding. SÅ GOTT!

    nikepaj @ instagram 2013-11-20 16:28:00
    Svara
  • Kvarg, hallon & lakritspulver. Blanda & ställ i frysen i 30 minuter! Som hallon-lakrits glass!! 😀

    Emma 2013-11-20 15:39:00
    Svara
  • ”Clean Nutella Bliss Balls” MUmma! http://cleaneatingsurvivalguide.com/recipes/2013/11/19/clean-nutella-bliss-balls

    linn 2013-11-20 14:59:00
    Svara
  • Åh, vad glad jag blev när jag såg det här inlägget! Jag uppskattar verkligen när du delar med dig och visar att även du är mänsklig som njuter av en (nyttigt) efterrätt! 🙂
    Jag brukar avsluta med färsk frukt, blandning av torkad frukt och nötter, och en skvätt havremjölk i téet (Y)

    Olivia 2013-11-20 13:55:00
    Svara
    • Svar på Olivias kommentar.

      Haha jag är alltid hungrig och äter alltid efterrätt och jag är definitivt mänsklig 🙂 Å det låter supergott , tack för tipset! <3

      idawarg 2013-11-20 21:53:00
      Svara
  • Åh, vad glad jag blev när jag såg det här inlägget! Jag uppskattar verkligen när du delar med dig och visar att även du är mänsklig som njuter av en (nyttig) efterrätt! 🙂
    Jag brukar avsluta med färsk frukt, blandning av torkad frukt och nötter, och en skvätt havremjölk i téet (Y)

    Olivia 2013-11-20 13:51:00
    Svara
    • Svar på Olivias kommentar.

      Haha jag ätar ALLTID efterrätt hur mycket middag jag än käkat 😀 Min pojkvän skrattar alltid åt mig för att jag ständigt är hungrig 😀 <3 <3 <3

      idawarg 2013-11-20 13:57:00
      Svara
  • Kolla in den har bloggen! http://www.food4inspiration.se/ Har testat manga recept och allt ar supergott! profilen finns aven pa instagram och heter food4inspiration – rekommenderar den starkt

    Kira 2013-11-20 11:03:00
    Svara
  • Hej bästa Ida!
    Jag förstår inte det här med vaniljpulver.. Är det nyttigt? Innehåller det mycket snabba kolhydrater? Stimulerar det sockerberoende? Kan man äta det dagligen? Tacksam för svar 🙂
    Kram!

    Nathalie 2013-11-20 10:51:00
    Svara
    • Svar på Nathalies kommentar.

      hej tjejen! Det är en naturlig smaksättare bara.Innehåller mindre än 1 g kolhydrater/tsk och kanppt några kalorier så endast en god sockerfri smaksättare 🙂 Kram

      idawarg 2013-11-20 11:08:00
      Svara
  • Glass på banan. Skiva banan. Frys. Kör i matberedare tills den har glasskonsistens. Man kan behöva ha i lite vatten. Och man kan blanda i råkakao, nötsmör eller vilka frysta bär/frukter man vill för att få annan smak på glassen.

    Charlotta 2013-11-20 10:40:00
    Svara
    • Svar på Charlottas kommentar.

      Gott! Även glass på avokado är ett hett tips! Mixa avokado med frysta bär typ hallon och kanske lite vanilj! Rekommenderas starkt 🙂

      M 2013-11-20 12:44:00
      Svara
    • Svar på Charlottas kommentar.

      ÅÅÅÅ vad hungrig jagh blev. Det ska jag definitivt testa 🙂 tack för tipset!

      idawarg 2013-11-20 10:46:00
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        När jag är lat köper jag Innocent’s äpple/kiwi/lime smoothie och gör glasspinnar på den.

        Man kan ta vilken smoothie som helst eller juice och lägga i färsk eller fryst frukt och bär i formarna.

        Charlotta 2013-11-20 15:36:00
        Svara
  • Smothie på mandelmjölk, banan, hampaprotein, kockosolja, blabär och mycket kakao! YUM.

    Maja 2013-11-20 10:20:00
    Svara
    • Svar på Majas kommentar.

      Mums det låter jättegott! Ska jag definitivt testa nu när jag fått tillgång till ett kök igen. 🙂

      idawarg 2013-11-20 10:25:00
      Svara
  • Sattvabageriet i Gamla stan har utmärkt glutenfri/sockerfri fika som bovetemuffins och carobdröm. Lite mäktigt att äta en hel men en brukar skära en liten bit och dricka med te eller kaffe. Annars är jag just nu väldigt förtjust i hackat svenskt äpple med kanel och lite vaniljkvarg 🙂

    Arw 2013-11-20 09:15:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Josefines Yoga
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger