Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

NO REST

Det blev ingen vilodag igår i alla fall. Blev så sugen på att testa mitt nya träningspass när jag var på gymmet att jag inte kunde låta bli. Haha, men både jag och kroppen var taggad så varför inte? Tar min vilodag imorgon istället 🙂

Efter passet igår så blev det en lång stretch med fokus på alla mina stela områden, dvs. vader, rumpa, sidan av bålen, bröst, axlar och nacke. Så skönt att få igång blodcirkulationen! Ska bli mer noga med min egen stretch framöver då jag väldigt ofta prioriterar bort den.

STRETCHAR NI OFTA ELLER ÄR NI SOM MIG ATT DEN ALLT FÖR OFTA BORTPRIORITERAS?

Jag stretchar helst med varma kläder som sitter löst och vacker, lugn musik i örat. Just nu lyssnar jag helst på Själen av en vän med Ken Ring.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
11kommentarer
  • Älskar verkligen att stretcha när jag tar mig tid men oftast har jag bråttom iväg och prioriterar också bort den. Finns inget värre än att strecha när man är stressad då det bara blir halvdant och allmänt fel. Men tack för påminnelsen. Ska genast bege mig till gymmet och avsluta med en lång stretchstund efteråt 🙂

    Anna 2013-11-15 15:26:00
    Svara
  • Jag älskar att stretcha! Så skönt att varva ner efter ett träningspass så jag stretchar varje gång jag har tränat! 🙂
    http://netas.nu

    Neta 2013-11-14 15:13:00
    Svara
  • Är typ stretchingberoende.. 🙂 Men har hört från flera håll att ny forskning visar att sån här klassisk, statisk stretching inte skulle ge någonting. Att man bara ska göra dynamisk rörlighetsträning istället. Vad tror du, hur brukar du stretcha? Kram em

    Emelie 2013-11-14 12:53:00
    Svara
  • Jag stretchar tyvärr nästan aldrig 🙁 känns som att det tar för lång tid efter hockeyträningen!!!

    Lina 2013-11-13 17:04:00
    Svara
  • alltå..jag älskar att stretcha men har hört att man helst inte skall göra långa sådana efter ett tung styrkepass (något med mjölksyran osv) vilket gjort att jag i princip slutat det det och (såklart) blivit mycket styvare vilket jag inte gillar…hur är det egentligen?

    camilla 2013-11-13 15:39:00
    Svara
  • Älskar din blogg! Hittade nyligen hit men du är en sådan otrolig inspirationskälla för mig.

    Linnea http://linneastockholm 2013-11-13 14:47:00
    Svara
  • Jag stretchar rätt mycket i gymnastiken så försöker även stretcha efter andra träningspass. Däremot tycker jag att det är segt och jobbigt så det blir väl lite fusk ibland.

    http://fultraning.blogg.se 2013-11-13 13:58:00
    Svara
  • Älskar att stretcha! Känns verkligen gött i kroppen! Och jag vill ju få långa användbara muskler, inte bara stela klumpar… Gör det efter varje pass, minst 5 minuter, men ibland gärna 20! 🙂 Justin Bieber är perfekt nedvarvningsmusik (obs. jag är iiinte tonåring haha!)

    Vad tycker du är bra träningsmusik då? vad får igång dig? 🙂

    Johanna 2013-11-13 12:47:00
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      ja känns så bra efter stretching! 🙂 Haha ja justin är bra! Jag brukar gilla att träna till fartfylld house och popmusik som Avicci, lady gaga, britney mm.

      idawarg 2013-11-13 15:20:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger