Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

PT IDA

 Igår träffade jag min klient Annica. Hon ska vara med och tävla i Pole Dance tävlingen ”Battle Of The Pole” som StodioDQ håller i i början av nästa är. Så jäkla coolt att hon vågar ställa upp. Just nu kör hon stenhårt med Pole Träningen medan jag och Annica fokuserar enbart på stretching när vi ses. Annica är nämligen grymt stark men behöver bli rörligare för att klara av de svåra tricken. Kommer även hjälpa henne  och coacha henne med dansen när hon fått den av koreografen. Ska bli galet kul att följa! 🙂

Så här såg det ut igår på vårt stretchpass…

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • Hej Ida! Du ger mig grym motivation och inspiration jag bara älskar din blogg! Jag hade verkligen uppskattat om du ville göra ett inlägg om ett bra stretching-program för det är nämligen så att jag har som mål att kunna gå ner i spagat på nyår men känner mig lite vilsen i vilka övningar man ska göra! Kram Frida

    Frida 2013-11-12 10:16:00
    Svara
  • Hej!
    Jag undrar ifall du gör kost schema och PT:ar online?
    Vad kostar detta isåfall?
    Svara gärna i ett inlägg 🙂

    Lina H 2013-11-11 21:07:00
    Svara
  • Hej Ida! Jag skulle vilja bli vigare och mer rörlig, har du några bra tips på övningar och/eller träning för en vigare och smidigare kropp? 🙂

    Carolin 2013-11-11 21:06:00
    Svara
  • Hej Ida! Jag undrar om du har några bra övningar för att stärka bålen och hållningen då jag har tappat all min styrka i just bålen och vet inte hur jag ska få upp den igen..? Tack för Sveriges bästa träningsblogg!

    Johanna 2013-11-11 20:52:00
    Svara
  • Hej Ida! Jag är en tjej som är 17 år gammal och har under det senaste halvåret varit väldigt mycket sjuk. Allt från magkatarr till öroninflammation, förstoppning, halsont osv. Innan tränade jag väldigt mycket, men nu krävs det bara ett par träningspass innan jag blir sjuk igen. Min pappa säger att det är på grund av att jag pressar mig själv för mycket under de första passen, men för mig är det väldigt svårt att låta bli. Jag vet inte om det har blivit en ond cirkel där immunförsvaret har blivit sämre på grund av att jag inte tränar och att då blir lätt för bakterierna och viruset att attackera. Har du något tips? Jag mår verkligen inte bra utan träning!

    Sedan har jag en till fråga, jag går på gymnasiet och i skolmatsalen serveras det inte alltid bra mat. Maten är helt klart ätbar men inte alltid den nyttigaste. Jag vill inte ta med mat för så gör man inte. Hur ska jag få ihop en bra kompott av det som serveras? Det finns ofta konstiga sallader, men i dessa finns det också dressingar osv. Vad tycker du om kolhydrater i kost, äter du pasta, potatis, ris osv? Tror du att det är fel av mig att dra ner på dessa på grund av att jag fortfarande är en tonåring som växer?

    Anonym 2013-11-11 19:28:00
    Svara
  • Hej jag är en tjej på 16år och under det senaste året började jag att träna väldigt mycket mer en innan och samtidigt börja äta hälsosamt. En optimal träningsvecka består idag utav 3-4 pass på gymmet och 4 gånger konståkning och utöver det går jag ut och tar promenader men sitter däremot hela dagarna då jag går i skolan. Under detta året har jag tappat mycket i vikt från att väga runt 64kg till att vara nere och vända på ca 50kg då jag samt är 168cm lång. Och nu vill jag verkligen få balans och gå upp lite i vikt och samtidigt äta hälsosamt och träna. Förstår att det kan vara svårt att svara på men skulle vara väldigt tacksam för svar hur jag på bästa sätt skulle kunna gå upp dom kilon som behövs 🙂
    Din blogg är jätte bra läser den varje dag!!

    Alice 2013-11-11 17:42:00
    Svara
  • Heej!
    Jag har en liten fråga som jag skulle vara oerhört tacksam om du ville svara på detta.
    Jag är en tjej som tränar ungefär 3-4 ggr i veckan = 6-7h i veckan. där två timmar eller ibland tre är styrketräning.
    Min fråga är hur jag får ner procentuell fett i kroppen. När jag tränar så mycket vill jag gärna ha mer resultat än det jag får. Jag vill minska fett% men ha kvar muskelmassan för att se mer vältränad ut. Några tips? och hur länge tar det innan man läger märke på det? 🙂
    Kram!! 🙂

    Catrine 2013-11-11 17:37:00
    Svara
    • Svar på Catrines kommentar.

      Inga frågor jag kan svara på då allt beror på vad du äter och hur du tränar. Bästa är att ta hjälp av en duktig PT som kan lägga upp kost och träning specialdesignat efter dig. Kram Ida

      idawarg 2013-11-11 17:41:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Man
Niklas Berglind
Mode
Emma Danielsson
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Josefines Yoga
Home
34 kvadrat
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Fannie Redman