Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GLUTENFRIA FIKON SCONES

Eftersom jag inte äter gluten och är allergisk mot jäst så är det inte ofta jag äter bröd. Men igår lekte jag lite i köket och bakade glutenfria fikonscones utan alla grejer som jag är allergisk mot. De blev supergoda och här kommer receptet…

Ingredienser: 1 dl kokosmjöl, 1,5 dl havremjöl, 1-2msk ONE BAKE – LÄNK, 1 krm pepparkakskrydda, 2 hackade torkade fikon, 1krm vaniljpulver, 2 ägg, 1dl havremjölk, Chiafrön att ha på toppen.

Gör så här: Sätt ugnen på 150 grader. Blanda alla ingredienser i en bunke. Jag klickade ner smeten i 6st muffinformar och strödde chiafrön på toppen. In i ugnen i 27-30 min.

Jag njöt av mina med en stor klick ekologisk kokosolja – LÄNK på och några skivor kalkon och skivad gurka. MUMS!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
3kommentarer
  • MUms! Måste testas!

    http://RebeccaCecilia.blogg.se 2013-09-29 19:05:00
    Svara
  • Kan man skippa att ha i fikonen eller kan man ta något liknade? Är väldigt överkänslig mot fikon, får utslag på hela kroppen…

    lovisa 2013-09-28 00:31:00
    Svara
  • Hej ida! Jag har en fråga till dig jag hoppas du kan svara på. Jag är 23 år och tränar regelbundet styrka och kondition, äter varierad hälsosam mat och unnar mig lite då och då. Men det händer ingenting med min kropp. Jag har provat ändra träningen, kosten osv men ingenting händer. Jag är inget fan av att räkna kalorier och tycker bara att man ska äta bra mat med mycket grönsaker och mindre halvfabrikat.

    Många har pratat om appen Shapeup och jag valde att testa den i några dagar för att få ett hum om hur mycket jag får i mig och hur mycket jag gör av med. Enligt den ska jag få i mig ca 1700 kcal om dagen om jag vill tappa 0,5 kg i veckan, (jag vill tappa lite extra hull på 4-5 kg). Och enligt den så får jag i mig för lite dom dagarna jag tränar och måste nästan äta en hel extra måltid för att komma upp i 1700 kcal. Kan det vara så att det är det som ”bromsar” träningsresultaten? Jag tränar 4-5 ggr i veckan plus ca 4-5 PW på ca 1 timme. Så mer mat eller mer vila? Det är inte svårt att träna och äta bra mat men det är svårt att hitta balansen så det blir rätt. Vore väldigt tacksam för svar, och tips på hur man hittar den där balansen 🙂 Kram!

    Caroline 2013-09-26 20:47:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Vanja Wikström
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger