Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GRYMT BRA ÖVNING FÖR AXLARNA

Axlar har blivit en av mina favoritmuskelgrupper att träna då jag behöver det i Polen + att jag tycker det är grymt snyggt med vältränade axlar. En övning som nästan alltid finns med i mitt pass är den klassiska militärpressen.

Militärpress. Stå höftbrett och håll bålen anspänd. Greppa en skivstång ganska brett (lite bredare än axelbredd) och pressa den rakt upp mot taket utan att tappa stabiliteten i bålen. För sakta ner stången till brösthöjd och vänd sedan upp igen. Tänk på att hålla skuldrorna sänkta och försök att undvika att luta dig bakåt mer än du behöver.

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
9kommentarer
  • den är så jävla jobbig haha!! det blir alltid att jag böjer bak i ryggen när det blir tungt:(

    Clara 2013-09-03 19:57:00
    Svara
  • Kan man köra denna även med handlar? Eller är det att föredra med stång? 🙂

    Lina 2013-09-03 08:56:00
    Svara
  • Hej Ida!

    För ett år sen när jag var på konståkningsläger, så kom jag hem med en knäskada. Så sen dess har jag inte kunnat träna, eller ja tappat lusten. All min träningsvilja försvann. Men nu känner jag att jag vill sätta igång igen, och förbränna allt fett jag har lagt på mig och bilda muskler igen.

    Alla säger att jag är smal o.s.v men jag själv känner mig så sjukt fet och äcklig. Allt fett får mig nästan att må illa. Jag vill speciellt få bort fett på mage, runt armarna och rygg/skulderbladen. Så runt bålen kan man säga. Har du några bra styrke och kost tips? (springning och kondition är väldigt svårt med tanke på knäna) Vore väldigt tacksam för svar och hjälp. Älskar din blogg!

    Anonym 2013-08-11 22:41:00
    Svara
  • Linda Ray: Du kan ha på så mycket vikt som du orkar lyfta 🙂

    Em 2013-08-06 22:01:00
    Svara
  • Hej, hur mycket väger stången, hur mycket vikt kan man ha på ? Tack för en mycket bra blogg!

    Linda Ray 2013-08-06 21:02:00
    Svara
    • Svar på Linda Rays kommentar.

      Jag kör med ca 20kg men det är väliigt individuellt och har man inte tränat axlar förut så bör man vara försiktig och testa sig fram till rätt vikt. Målet är ju självklart att lyfta så tungt som du kan till önskade repetitioner

      idawarg 2013-08-07 01:52:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström