Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

INTERVJU MED MÅ BRA + NY KRÖNIKA

Blev intervjuad av Sveriges största Hälsotidning Må Bra igår…

Vill ni läsa ännu mer om den populära 5:2 dieten så kan ni göra det i min nya krönika på Nyheter24…

 

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
6kommentarer
  • Hej! Jag har en fråga… Jag vill testa att köra en lättare form av PF (periodisk fasta) typ 16:8, men finns det då större risk att man drabbas av typ magkatarr eller ökad produktion av magsyra? Är det farligt att vara hungrig? Jag äter alltid frukost annars, och jag är bara rädd att jag ska få problem med magen om jag testar PF några dagar. En gång när jag testade att äta enligt 16:8 en dag så fick jag ont i magen efter att jag ätit mitt första mål. Har det någon betydelse vad man äter vid respektive mål under tiden man fastar? Jag äter i regel näringsrik, glutenfri lågkolhydratskost, inte lchf, men lite kolhydrater 🙂

    (Nu blev det flera frågor i en, men hoppas att du kan göra mig lite klokare iaf).

    Tack för en bra, inspirerande och lärorik blogg!

    Emma 2013-08-31 00:54:00
    Svara
  • Hej Ida! Är nyfiken på din syn på sojaprodukter eller vegetariska produkter såsom sojafärs , quornbiffar e.t.c. Soja är ju exempelvis känt för att vara GMO-odlat, men jag tycker ändå att ICA:s gott liv-sojafärs har värden som är snarlika proteinvärdet i vanlig köttfärs t.ex vilket är bra då jag vill ersätta animaliskt protein med andra alternativ. Är sojafärs något som jag kan byta ut min nötfärs emot eller är det alldeles för ”konstgjort”? Är vegetariska produkter något du själv förespråkar? Kramar

    Felicia 2013-08-29 20:45:00
    Svara
  • Fungerar vilket proteinpulver som helst eller har du något speciellt du dricker på morgonen om du tränat? 🙂

    Amanda 2013-08-29 19:18:00
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Det ska vara 100% protein dvs. så lite kolhydrater som möjligt. Jag använder Fitnessgurus ONE BAKE.

      idawarg 2013-08-29 19:22:00
      Svara
  • Hej Ida! Du har en grymt bra blogg och du är faktastisk på att både inspirera och motivera! I samband med krönikan och intervjun i tidningen Må Bra, undrar jag vilken tidning som du kan tipsa om som handlar om just träning, kost och fitness? 🙂

    Elin 2013-08-29 19:16:00
    Svara
    • Svar på Elins kommentar.

      Hej Elin! Tack snälla vad glad jag blir 🙂 Må bra är Sveriges största Hälsotidning och gör ett jättebra jobb. De skriver mycket om kost och träning men är lite mer ”snälla” och skriver även mycket om inre hälsa. Vill du ha lite mer Hardcore så tycker jag iForm, Topphälsa och Fitness Magazine är bra. Kram Ida

      idawarg 2013-08-29 19:24:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Fannie Redman
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Vanja Wikström
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Emma Danielsson
Man
Niklas Berglind
Mode
Fanny Ekstrand