Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

GLÖM INTE BORT BAKSIDAN AV KROPPEN!

Var och körde ett härligt pass under lunchen. Har äntligen skaffat mig gymkort! haha. Har tidigare alltid tränat på WorlClass eftersom jag varit anställd PT där, men sa upp mig i början av sommaren för att endast köra eget och därför tillhör jag inget gym, men nu jäklar. Känns kul och inspirerande att byta träningsmiljö!

Dagens lunchträning var det fokus rygg. Baksidan av kroppen är det väldigt många som glömmer bort, speciellt killar då det är roligare att träna något som man själv ser som typ bröst, mage och biceps. Just de 3 som jag precis nämde är de 3 musklegrupper jag väldigt sällan tränar separat då de inkluderas bra när man tränar andra musklegrupper.

Dagens pass såg ut så här…

Totalt 33 chins med lite hjälpvikt uppdelat på 5 set.

Totalt 33 pull-ups uppdelat på 5 set.

20st stående rodd 20kg x 3

20st latsdrag i maskin 30kg x3

Avslutade med 7st smala latsdrag 35kg x 3

Jag efter dagens pass…

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
8kommentarer
  • Hej Ida! Jag älskar din blogg och undrade om du kunde hjälpa mig med en fråga?

    Jag vill köpa en pilatesboll, gymboll eller vad man ska kalla det men är osäker på storleken! Jag såg billiga på rusta.se, men då finns det en som är 55 cm och det står att den är för de som är 150-160 cm långa, sen en som var 65 cm och var för de som var 160-170 cm.

    Sen när jag läste på stadiums sida stod det att man skulle ha en 60 cm boll och man var 155-165 cm lång. Jag är 155 cm lång och 13 år och undrar då om jag ska ha en 65 boll, 55 boll eller 60 boll? (60 bollen fanns ej på rusta så den blir ju inte lika billig isf hehe snål).

    Amanda 2013-07-30 22:43:00
    Svara
    • Svar på Amandas kommentar.

      Hej och tack snälla 🙂 Jag är inget proffs på pilatesbollar och storlekar. Jag tycker inte det spelar så stor roll utan tar alltid den som finns tillgänglig och det går alltid kanon 🙂 Dock så kan jag tycka att en liten boll oftast är lite jobbigare än en stor boll så jag skulle satsa på 55 eller 60 🙂

      idawarg 2013-07-31 11:41:00
      Svara
  • Hej Ida!

    Guest 2013-07-30 21:00:00
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag tränar väldigt mycket ben och rumpa för tillfället.
    Och jag har sökt runt massor hur man ska gå tillväga för att få en större rumpa 😉 men min rumpa blir ”längre” men jag vill ju samtidigt att den ska bli bredare!
    Hur ska jag göra?
    Snälla svara i ett inlägg?
    kram!

    Wilma 2013-07-30 18:49:00
    Svara
  • Hej Ida!
    Jag känner mig starkare i höger sida av kroppen! Undrar om det finns något bra sätt att träna bort detta? Skulle vara väldigt uppskattat om du kunde göra ett inlägg om det här! kram linnea

    Linnea 2013-07-30 18:14:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Josefines Yoga
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Chrystelle Eriksberger
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Home
34 kvadrat
Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Sanne Alexandra
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Man
Viktor Frisk
Man
Marcus Schuterman