Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TIPS PÅ NYTTIGA LUNCHSTÄLLEN I STOCKHOLM

Något som jag unnar mig är att köpa mat ute varje dag. Jag lägger inte pengar på alkohol, festkvällar, godis eller andra laster så därför har jag lovat mig själv att få köpa mat ute varje dag. Egentligen hade jag önskat att jag hade mer tid att spendera i köket hemma, men så är inte läget och just nu så prioriterar jag jobb och min egen träning mer. Men någon gång i framtiden ska jag prioritera om.

Jag jobbar på Östermalmstorg och där runt omkring finns det mängder med bra matställen, allt från ekologiska salladsbodar till thai och sushi. Mina favoriter är Freshii, Tysta Mari, Dr. sallad, Panini, Ecoist och Thai House.

Har ni några favoritlunchställen att rekommendera?

Så här ljuvlig såg min lunch ut idag…

Chevreboll, rödbetor, quinoa, sallad, tranbär, lax, avokadoröra, äppelcidervinegrette.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
16kommentarer
  • Hej! Tack för en super bra blogg! Jag har kommenterat den här frågan men är inte säker på om du svarat, så jag kommenterar igen i hopp om att få svar:) Jag äter och tränar väldigt bra och har gjort det en lång tid. Om ungefär 1 månad så åker jag till thailand och jag kommer att vara där i ungefär 4 veckor. Jag har varit där många gånger förut så jag vet vilket utbud på mat det är där och det är ju väldigt annorlunda mot vad jag brukar äta. Det är mycket vitt bröd, vitt ris, pommes osv. Eftersom jag är där så länge så vill jag verkligen göra det bästa av situationen och äta så bra jag kan. Har du några tips på vad jag kan äta/dricka osv? Är nudlarna bättre än riset? Är ett fruktfat bra som frukost ( finns inte så mycket andra nyttiga frukost alternativ..) Är den rena kokosmjölken i en kokosnöt nyttigt? Ja, jag skulle verkligen vilja ha hjälp hur jag på bästa sätt kan göra det så hälsosamt som möjligt så jag inte tappar allt. Jag ska försöka gå på promenader på stranden varje dag & hitta gym som jag kan gymma på. Skulle verkligen bli super glad för svar. Kram på dig.

    Amanda 2013-06-23 13:43:00
    Svara
  • Hej Linn! jag håller inte alls med dig. Att inta snabba kolhydrater efter träning behövs inte om du inte ska köra ett stenhårt konditionspass samma dag igen. Att utesluta kolhydrater helt tycker jag inte att man ska göra men att fylla på med snabba kolhydrater är onödigt och speciellt om man är ute efter att tappa vikt. Många utbildningar lär ut det fortfarande men det finns forskning som säger emot. Martin Löwgren har skrivit en bra artikel om det om du vill läsa mer –> http://axonblogg.se/maste-man-dricka-kolhydrat-efter-styrketraning/#comments

    idawarg 2013-06-20 11:34:00
    Svara
    • Svar på idawargs kommentar.

      Hej Ida! Fast artikeln du syftar till talar ju om styrketräningen och hänvisar till en vetenskaplig studie baserat på 10 personer. Att ”häva” i sig kolhydrater kan jag absolut hålla med är onödigt om som personen i det inlägget skriver, men som jag nämnde,att ta 1 banan efter ett konditionspass är bra för återhämtningen. Efter styrketräning behövs absolut framför allt proteiner och inte kolhydrater, medan i konditionsträning tvärtom (men proteiner behövs också). Vill man få resultat, må bra och gå ner i vikt utan att bryta ner muskelmassa så behöver man få i sig, som jag beskrev i ovanstående inlägg. Trevlig midsommar!

      Linn Johansson 2013-06-20 15:14:00
      Svara
      • Svar på Linn Johanssons kommentar.

        Nej hans artikel syftar inte bara på styrketräning. Har man kört ett konditionspass och ska senare samma dag köra ett till träningspass så kan det absolut vara bra med ett återhämtningsmål innehållande snabba kolhydrater och protein. Ska man inte det så behöver man inte fylla på med snabba kolhydrater för återhämtningens skull utan det räcker med sin vanliga kost. Som du säkert vet så bygger inte kolhydrater några muskler så varför är det viktigt att få i sig snabba kolhydrater för att förhindra muskelnedbrytning? Det är protein som är viktigt att få i sig i så fall som ett återhämtningsmål direkt efter träning för att förhindra muskelnedbrytningen.
        jag är absolut inte emot kolhydrater på något vis, men tycker att det här med återhämtningsmål med snabba kolhydrater är överskattat och onödigt om man som jag sa innan inte tränar flera pass om dagen.

        idawarg 2013-06-20 15:38:00
        Svara
  • MUMS, ska försöka göra något liknande till lunch imorgon 🙂

    Emma 2013-06-19 22:23:00
    Svara
  • Hej Ida! Nu är jag säkert lite jobbig som tjatar om nåt som redan finns men skulle inte du kunna lägga upp en till stretchvideo? Jag har stretchat det programmet du lade upp för ett tag sen men vill gå vidare och prova lite nya övningar men har dålig koll på stretchövningar. Jag skulle bli mycket tacksam om du ville lägga upp en till video med stretch här på din underbara blogg!
    Kram Maja

    Maja 2013-06-19 20:45:00
    Svara
    • Svar på Majas kommentar.

      tack snälla för din kommentar och jag tycker bara det är kul med önkemål. En ny stretchvideo för överkropp kommer upp under helgen 🙂

      idawarg 2013-06-19 22:32:00
      Svara
  • Hej ! Kan man träna styrketräning och showdans under samma dag? Om man kan, så vilket ska man göra först?

    anna 2013-06-19 16:09:00
    Svara
    • Svar på annas kommentar.

      DEt kan man. Spelar ingen roll vilket du gör först men se till att du får i dig ordentligt med energi mellan passen. Kram Ida

      idawarg 2013-06-19 19:11:00
      Svara
  • Hej Ida! Älskar din blogg! Jag har ett litet problem! Jag tränar (spinning och gym) några gånger i veckan för att bli lite mer fit och förlora några onödiga extra kilo! Men efter var träning så bli jag hysteriskt hungrig och MÅSTE ha i mig kolhydrater. Asså knäppt mycket, bara vräker i mig allt jag kommer åt på ca 15 min. Sen går det över. Min fråga är alltså, finns det något bättre att äta eller har du något tips på hur jag inte ska få detta sug? Tacksam för svar!

    Moa 2013-06-19 15:10:00
    Svara
    • Svar på Moas kommentar.

      Hej och tack snälla! Testa att få i dig något proteinrikt istället som en proteinshake, kvarg, keso, ägg istället direkt efter träning. Då borde du stilla suget. Kram Ida

      idawarg 2013-06-19 15:17:00
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        För återhämtningens skull är det dock bra att få i dig lite snabba kolhydrater också, börja med en banan inom 15 minuter efter avslutat konditionspass och komplettera med protein som mättar betydligt bättre, men uteslut inte kolhydraterna 🙂 Det behövs för immunförsvaret som är känsligt efter träning och för återhämtningen så att du är pigg och alert och kan fortsätta prestera vid nästa träningspass. Lycka till! (linnharordet.wordpress.com) /Utbildad nutritionist 🙂

        Linn Johansson 2013-06-19 16:56:00
        Svara
  • Var på freshii här om dagen för att köpa deras Green wrap men de hade slut på kålen 🙁 Brukar annars köra på vetekattens glutenfria mackor eller en plocksallad från Ica.

    Arw 2013-06-19 15:00:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Home
Andrea Brodin
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Emma Danielsson
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Paulina Forsberg
Home
34 kvadrat
Man
Niklas Berglind
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Makeup by Lina