Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

TILLBAKA PÅ BANAN EFTER VILODAG

God Morgon Vänner! Just nu känner jag för att göra så här…

 

Åh vad skönt det skulle vara, men passar sig inte direkt på ett kontor 😀

Igår tog jag en vilodag då min kropp kändes helt slut och jag hade/har träningsvärk i hela kroppen efter förra veckans benpass och Pole Dance. Igår kände jag inte alls för att träna men tänk vilka under en vilodag kan göra och idag är jag på banan igen! Poängterar åter igen att det är så viktigt att ta vilodag/vilodagar när kroppen känns trött och träningsmotivationen dalar.

Dagens planer är att efter jobbet vid 16.30 träna en klient för att sedan träna mig själv + stretcha ut kroppen. Känner att det behövs!

Hur mår ni? Ska ni träna idag? I så fall vad? Jag är nyfiken 🙂

 

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
16kommentarer
  • Min träning idag har blivit terräng-löpning (mjukt underlag, upp- och nerförsbackar) 4,7 km och sen totalt 8 minuter plankan, din stretch för benen och några gymnastik-övningar 😀

    Johanna Sundström 2013-06-18 21:51:00
    Svara
  • Hej Ida! tack för en super bra och inspirerande blogg! jag har två frågar gällande träning som jag hoppas du kan svara på 🙂 Anser du att det är träning att ta en pw på 10 km istället för att ex springa eller ta sig till gymmet? jag har nämligen svårt att acceptera de dagar jag väljer att göra detta ist för ex gymmet, jag känner att jag inte tränat tillräckligt. Sedan undrar jag vad du tycker om ridning och allt man gör i ett stall, dvs rider,mockar,bär hinkar och ryktar etc. Räknas det som träning eller mer en aktiv vardags syssla? 🙂 har nämligen egen häst och fixar med han alla dagar i veckan men jag vet inte om jag ska räkna det som träning eller inte..mvh Carro 🙂

    Carro 2013-06-18 14:08:00
    Svara
    • Svar på Carros kommentar.

      Det beror på vad du har för mål? Har du som mål att tappa vikt så kan absolut en lång promenad räknas som träning. Jag har som mål att bli stark och bygga muskler och räknar endast mina styrketräning, pole och intervall som träning. Tar jag en promenad är det för mitt välmående. Men i perioder då jag vill deffa så lägger jag in snabba PowerWalks som träningspass då de hjälper mig mot mina mål. Så det är bara du själv som kan avgöra om du räknar PWs som träning i ditt träningsupplägg mot dina mål. Hänger du med?

      idawarg 2013-06-19 09:40:00
      Svara
  • Jag ska strax sticka ut på en kortare löprunda för värma upp kroppen lite och sedan plåga mina små ben med ett härligt och brännande styrkepass på altanen! 😀 Om jag inte är allt för hungrig efteråt (haha) ska jag även avsluta med en ordentlig stretch!

    Vickan 2013-06-18 14:04:00
    Svara
  • Skulle behöva träna för att tighta till mina lår som inte är så smickrande nu under sommaren när man ska kunna gå i shorts utan att det dallrar som gelé så fort man rör sig. Men blir nog det imorgon, tänker inte hetsa igenom att tvinga mig själv att träna varje dag.

    Arw 2013-06-18 13:03:00
    Svara
  • Ska precis ge mig ut på en springrunda… =)

    Ligger i mina träningskläder i sängen och tänkte ta en snabb titt in på din blogg först, för lite motivation… =)

    Kram från Emma

    Emma 2013-06-18 11:48:00
    Svara
  • Jag kom precis in efter en 6 km löprunda i det fina (men otroligt varma) morgonvädret. Känns så skönt att börja dagen med träning för nu kan jag lägga mig och sola utan att behöva tänka på att träna efteråt! 🙂

    Rebecca 2013-06-18 10:02:00
    Svara
  • Sitter och dricker en kopp svart kaffe och ska strax ut på en lång pw 🙂

    L 2013-06-18 09:53:00
    Svara
  • Idag blir det spinning i intervaller i 55 minuter, skönt att få svettas lite efter en dag på jobbet. Tack för en super bra blogg!! Fungerar som en av mina största inspirations källor! Skulle uppskatta lite tips på ”bra” frukost, tycker det är så svårt att variera fukosten. Tyvärr kan jag inte äta gröt, gillar det helt enkelt inte..

    Johanna 2013-06-18 09:14:00
    Svara
    • Svar på Johannas kommentar.

      Härligt och svettigt! 🙂 Tack snälla vad glad jag blir av att höra det! Absolut kan jag ge mer tips på nyttig frukost. Jag själv är också dålig på att variera mig. Håll utkik så kommer det! Kram Ida

      idawarg 2013-06-18 09:17:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger