Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR MAN ABS? HUR TONAR MAN KROPPEN?

1. Hur gör man för att snabbast få abs?
2. Vilken träning föredrar du personligen?
3. Hur mycket ska man äta till frukost? Är bara en tallrik gröt för lite?
4. Kan du inte lägga upp bra övningar några gånger i veckan man kan göra hemma eller på gymmet?
5. Hur ofta tränar du?
6. Kan du lägga ut fler recept utan proteinpulver? Jag får inte köpa det för mina föräldrar!

Ps, har bakat wargens nyttiga bröd flera gånger nu! VÄRLDENS GODASTE BRÖD!

MVH en glad läsare

SVAR: Här kommer svar på dina frågor…

1. Vi alla har abs där under men man måste oftasr minska på fettprocenten för att få fram dem och det gör du genom rätt träning och hälsosam kosthållning.

2. Jag  personligen föredrar styrketräning med friavikter och egen kroppsvikt som tex. trx, kettlebells, Pole Dance mm. Gillar också intervaller. Jag är väldigt rastlös och gillar när det är tempo och effektivt. Just nu tränar jag min underkropp med tyngre vikter och längre vila och tycker det är ganska tråkigt, men vill få lite mer volym på den och måste därför anpassa träningen.

3. Oj det är helt omöjligt för mig att svara på då det är olika för alla. Bara en tallrik gröt låter för lite, bra att få i sig lite protein också. Testa att knäck i 1 ägg i gröten under tillagning och/eller ha keso på gröten.

4. Det kan jag absolut, håll utkik 🙂

5. Det varierar, men oftast blir det 5 gånger i veckan + vardagsmotion.

6. Absolut. Det du kan göra annars är att byta ut proteinpulver mot tex. mandelmjöl, kokosmjöl, havremjöl eller annat mjöl. 🙂

Tack snälla och vad kul att du gillar mitt bröd 🙂 Kram Ida

Vad skulle du satsa på för övningar i gymmet om man vill tona kroppen och tappa vikt? Hur många sets/reps, hur små indelningar av muskelgrupper? Hur många gånger i veckan? *Vilsen tjej som tappat bort gym-lusten*

SVAR: Jag skulle satsa på cirkelträning med 15-20 reps på varje övning och lite vila mellan övningarna. Kör 3-5 gånger veckan.

Varm mjölk blandat med kakao och honung, vad anser du om det? Är det ett alternativ om man försöker äta nyttigt och hålla vikten?

SVAR: Jag säger bara MUMS! Jag brukar alltid värma mandelmjölk och blanda med kakao och ibland lite honung. Har du problem med sötsug så skulle jag rekommendera att dricka det med måtta tills du nått din målvikt.

Hej Ida! Har läst din blogg i flera år nu och vet att du tidigare varit väldigt förtjust i morötter. Nu undrar jag bara om du fortfarande tycker lika mycket om det? Haha töntig fråga kanske men ändå!

SVAR:Haha vad kul att du kommer ihåg det. Jag hade en period då jag alltid käkade 2-4 råa morötter innan jag skulle sova. Jag älskar fortfarande morötter men det gör tyvärr inte min mage 😀 Råa morötter är tufft för magen att bryta ner så nu brukar jag ha det i min sallad eller tillaga dem då det blir lättare för magen att ta hand om. 🙂

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
13kommentarer
  • abs på 3 månder http://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474

    k-l 2013-07-15 14:04:00
    Svara
  • Hej Ida!

    Jag har en (ganska stor) fråga som jag tänkt ställa dig och kanske även Fashionablefit, då jag ser er två som otroligt starka och inspirerande PT-tjejer!

    Om du som PT hade fått en förfrågan av en klient som du ser är underviktig, eller har ett ohälsosamt/överdrivet förhållande till mat och träning – vad hade du då gjort? Hade du tagit dig an denna klienten för att få henne eller honom på rätt spår, eller inte? Jag funderar mycket på om instruktion från en PT kan hjälpa eller stjälpa, eftersom man då mer koncentrerat fokuserar på kosthållningen, vilket kan få en person med anlag för ortoerxi eller anorexi ännu sämre. ELLER om det hjälper då en PT kanske uppmuntrar mer kaloriintag och ett ”bättre” synsätt. Samtidigt är det kanske upp till en läkare att göra denna bedömningen? Och att just prata nyttig mat med en person som redan tror att hen är tjock kanske inte är en ultimat konversation..
    Vad hade du gjort? Är detta något du diskuterar med andra PT kollegor?

    Anledningen jag frågar är att jag ser två-tre tjejer på mitt gym som är uppenbart underviktiga, och jag blir extremt påverkad av detta. Jag kan gå till gymmet och känna mig snygg, smal och vältränad (vilket jag också är) men när jag står bredvid dessa känner jag mig som en JÄTTE vilket får mig att känna mig illa till mods. Borde gym/PT stänga av sådana klienter från gymmen för att inte uppmuntra att sådana ideal sprids och för att förhindra att personen går ner ännu mer i vikt? Vad tänker du?

    Blir även så himla ledsen när jag ser andra yngre tjejer på gymmet samtidigt och tänker att dom tror att man ska se ut så.

    Tack för en superinspirerande blogg!

    Julia 2013-06-17 20:03:00
    Svara
  • Hej Ida!
    Måste bara först säga att jag älskar din blogg, som alla andra 🙂
    Min fråga är hur du menar med vila mellan träningarna?
    Tränar du inte alls de dagarna eller är du ute och promenerar/tränar en annan muskelgrupp?

    Tack!

    Kramar Kajsa

    Kajsa Johansson 2013-06-17 17:20:00
    Svara
    • Svar på Kajsa Johanssons kommentar.

      Tack snälla vad glad jag blir! 🙂 På mina vilodagar så brukar jag antingen vila helt (som jag gjort idag) eller om jag känner för det tar jag en promenad eller stretchar lite. Med träning menar jag aktivitet som man tar i och blir svettig av 🙂

      idawarg 2013-06-17 21:36:00
      Svara
  • Har svårt att motivera mig när jag tränar själv på gymmet. något tips?
    tänkte testa å gå på pass å se om de funkar bättre, veet du om bodyattack är bra?
    några tips för hur man lättare går ner i vikt? bästa tipsen på träning om man vill gå ner i vikt? 🙂

    Anonym 2013-06-17 15:27:00
    Svara
    • Svar på Anonyms kommentar.

      Träna med en vän, träna något du tycker är roligt och sätt upp mål med din träning. Pass kan vara ett bra aletrnativ. TRänar aldrig det själv så vet inte så mycket om de olika passen. Bästa är att testa dig fram till vilket du gillar bäst 🙂 I vikt nedgång är kosten A-o och sedan är all motion bra. Träna 2-5 gånger i veckan + vardagsmotion och bra hälsosam kost.

      idawarg 2013-06-17 21:35:00
      Svara
  • Jag måste bara fråga, vad är det mesta antalet armhävningar du gjort i en följd? 🙂

    jjennaa.blogg.se 2013-06-17 14:13:00
    Svara
  • Känns som att du har mycket problem med din mage rent spontant och att det finns mycket dont’s hur gör du när du blir bortbjuden och får du inte utstå kommentarer rätt så ofta? Mest för att relatera till det PT-Fia skrev ett inlägg om tidigare. Jag är glutenintolerant och käkar helst bara sött till helgen i form av hemmagjort, choklad eller yoghurtglass/sorbet. Tycker att jag fått frågor om jag ”bantar” och att ”lite fika gör ju inte att du blir tjock”. Inga klagomål från min sida på dig bara av rent intresse då detta fenomen verkar vara ganska vanligt. Vi vet ju bäst själv (oftast) vad vi mår bra av 🙂

    Arw 2013-06-17 13:25:00
    Svara
    • Svar på Arws kommentar.

      Just nu går jag på en allergibehandling och då vill de att jag håller en superstrikt diet och inte äter något som jag är allergis/överkänslig mot. Jag får utstå kommentarer och frågor kring min kosthållning hela tiden nu eftersom det är mycket jag inte får äta som tex. mjölk, vetemjöl, jäst, alkohol, svamp, socker, jordgubbar, hallon, kiwi, hasselnötter.

      När jag blir bortbjuden så äter jag inte för att vara artig utan tar heller diskussionen då jag betalat stora pengar för min behandling och sköter jag mig kan jag bli helt frisk och då kommer det vara värt ALLT slit och alla frågor 🙂

      Jag vet exakt hur min mage reagerar på olika livsmedel och för mig är det inte värt det att njuta av en bulle då jag vet vilka konsekvenser som kommer :S haha. Så stå på dig om det är så att du inte vill äta men känner dig tvingad.

      idawarg 2013-06-17 14:11:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Home
34 kvadrat
Mode
Emma Danielsson
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Linn Herbertsson
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Mode
Mathilda Weihager
Man
Niklas Berglind