Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

VILKA ÖVNINGAR FÅR MAN BÄST KONTAKT MED RUMPAN?

Hej Vänner! I måndags var det total återhämtning med både behandling hos min Osteopat och sedan soffläge resten av kvällen. Därför kände jag för att köra ett ordentligt benpass igår.

GÅRDAGENS BEN/RUMPPASS:

– Blev Löpning till gymmet som uppvärmning.

– 12 st Benpress med ordentlig lutning (där man nästan ligger ner) 60kg x 3.

– 10st/ben Bulgariska utfall 24kg x 3

–  Superset: 10st/ben Uppkliv på bänk 24 kg  + 20 höftlyft 15 kg x 3

– 10st Raka marklyft 40kg x 4

– 12st Benpress (sittandes) 70kg  x 5

– Avslutade med Högintensiva intervaller på löpbandet där jag springer 20s och vilar 10s x 11

Idag är jag minst sagt lite mör och sjukt hungrig 😀 Haha så idag blir det till att mata min rumpa och ben ordentligt!

Vilka övningar ni får bäst kontakt med rumpan?

(I passet ovan finner ni de övningarna jag får bäst kontakt med rumpan med. Kan vara väldigt individuellt! )

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
10kommentarer
  • Hej, jag heter sara och har tre frågor till dig.
    1. kan du lägga ut bilder på dina tips då man gymmar rumpan. Jag har typ nyss börjat gymma men på mitt gym är det närmaste rumövningen jag känner till benpress. Känns som om jag aldrig kommer att bli av med mina celluliter jag har där!
    2. Jag förstår inte riktigt hur man ska äta .. jag tränar armar mkt nu då jag vill bygga muskler. Ska man äta mer än vanligt då?
    3.Hur ska man tänka de dagar då man kör konditionsträning, ska man verkligen äta lika mkt som man tränar bort? då förbränner man ju typ inga kalorier om man måste äta lika mkt som man tränar bort. förstår du hur jag menar?

    sarassida.blogg.se 2013-06-12 20:17:00
    Svara
    • Svar på sarassida.blogg.ses kommentar.

      Hej!
      1. Det kan jag absolut och har redan gjort. Kolla min youtubekanal där hittar du massa övningar 🙂
      2. Det viktiga är att du får i dig mycket protein som kött, fisk, fågel, ägg, kvarg, keso mm.
      3. Det viktiga är inte kalorier utan näringsinnehållet. Ät bra och proteinrik mat så kommer du få resultat.

      idawarg 2013-06-12 22:35:00
      Svara
  • Djupa plie get bra kontakt, men min favorit är kickbacks!

    Evelina 2013-06-12 13:05:00
    Svara
  • Då jag får allra bäst kontakt med rumpan är nog bäckenlyft, så brukar jag lägga på en 10kg-viktskiva över magen (som man får hålla i då haha, ser lite fult ut men det får det va värt för jäklar vad det bränner.) Även enbens-bäckenlyft på en bänk funkar, men det tar nog lite mer i låret än vad det gör i rumpan. Hip-abduction-maskinen är rätt bra med. Annars tycker jag de flesta klassiska rumpövningar som knäböj och utfall inte känns så värst mycket, förutom framsida lår. Testar pressa ner hälarna men hjälper inte haha.

    Nellie 2013-06-12 12:31:00
    Svara
    • Svar på Nellies kommentar.

      Ja höftlyft är grymma och jag kör ocksp med viktplatta. Haha man känner sig väldigt ful men det är en grym övning :)Enbenslyft tar mer i baksidalår

      idawarg 2013-06-12 22:36:00
      Svara
  • Hej Ida! tack för en grym blogg 🙂 Jag har en fråga ang det här med kontakt med muskler. Jag har grymt svårt att få kontakt med triceps. Jag hittar i stort sett ingen övning som tar 🙁 i smala armhävningar och dips exempelvis känner jag bara belastning på axlarna, vilket inte är så bra då jag har haft en överbelastningsskada i axeln. Har du några tips? kram & tack!

    Maja 2013-06-12 11:40:00
    Svara
    • Svar på Majas kommentar.

      Håller med dig helt. Triceps kan vara klurigt. Testa kör french press med skivstång istället, den bränner skönt i triceps

      idawarg 2013-06-12 22:37:00
      Svara
  • Hallå tjejen, grym blogg !!
    Måste bara få fråga vad det blir för skillnad när man nästan ligga ner / sitta upp i benpressen ??
    Har inte lyckats känna direkt vad som skiljer..
    många kramar från en träningstoka 🙂

    Jennie 2013-06-12 09:59:00
    Svara
    • Svar på Jennies kommentar.

      Hej och tack snälla 🙂 Det är en bra fråga och svår att svara på då typ alla benpressar ser olika ut. Igår så tog den liggande benpressen bara på framsida lår medan den sittande benpressen tog mycket mer på baksida/rumpa. Olika benpressar tar på olika ställen beronede på lutning och även lutning på viktplattan och på vissa benpressar kan jag ta bort mot 200kg medan några klarar jag inte av mer än 70kg. Som sagt blir detta ett flummigt svar då det finns så mycket olika sorters benpressar. Kör hårt! Kram Ida

      idawarg 2013-06-12 10:11:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Vanja Wikström
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Fanny Ekstrand
Home
Andrea Brodin
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Tess Montgomery
Mode
Paulina Forsberg
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Pamela Bellafesta
Hälsa
Josefines Yoga
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger