Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

PRIVATPERSONEN IDA WARG

Skulle vilja lära känna privatpersonen ida lite mer. 1.Hur gör du när du måste motivera dig? 2.Vilka är dina förebilder? 3. Hur träffades du och din pojkvän?  4. Hur ser en perfekt fredag ut för dig? 5.Saknar du dansen? 6.Vad är du rädd för?

SVAR: Jag har dragit mig lite för att skriva personliga grejer här på bloggen, men flera har frågat om det så kan passa på att fråga om ni vill ha mer personliga inlägg från mig eller ska jag hålla mig helt till träning och hälsa?

Här kommer i alla fall svar på dina frågor…

1. Jag har någon slags inbyggd PT i mitt huvud och jag har väldigt sällan dåligt med motivation till träning. Ibland händer det och då är det oftast när jag är trött och då tar jag istället vilodag eller dagar och vips så komemr motivationen tillbaka. Jag har haft en längre period med lite motivation, men sedan började jag träna Pole och då kom motivationen tillbaka. Väldigt viktigt för mig att jag tränar något jag tycker är roligt eller att jag har ett klart mål med min träning.

2. Oj vilken svår fråga. Jag inspireras dagligen av driftiga personer inom mitt yrke. Jobbar med marknadsföring och får därför träffa ägare och marknadschefer från stora och små företag nästan varje dag. Att höra hur de berättar om sina företag och ideer ger sådan inspiration! Finns så många starka och driftiga människor och jag älskar att umgås med människor med positiv energi! Några kända personer jag tycker är coola är Gillian Michels, Beyonce, Marilyn Monroe.

GIRL POWER.

3. Haha ja du det var han som såg mig och försökte bjuda ut mig några gånger utan större lycka. Men han gav sig inte och fick napp när han bjöd med mig på en MMA-gala i globen. Haha pojkar som slåss kunde jag inte tacka nej till! Vi hade en supertrevlig kväll och allt kändes bara jättebra då jag äntligen träffat en person som är lika konstig som mig! 😀 Idag på dagen har vi varit ihop i 2,5 år <3

4Med risk för att låta som en kärring… men en perfekt fredag för mig ser ut som så att jag jobbar 8-17, går direkt efter iväg till gymmet och kör ett härligt styrkepass med några vänner eller pojkvän för att sedan basta och gå iväg och käka en stor portion Thaimat och umgås.  Jag är oftast så himla trött fredag kväll efter en hel jobbvecka så brukar vilja ta det lugnt och komma i säng innan 00.00 🙂

5. Jag måste tyvärr säga nej på den frågan, vilket känns jätte konstigt! Dans har varit en väldigt stor del av mitt liv från det att jag började vid 7år tills för 1,5 år sedan då jag tvärt slutade. jag har alltid lovat mig själv att dansa så länge jag känner glädje och kärlek. Skulle det så vara hela livet så hade jag utan tvekan gjort det trots att man oftast inte har den bästa inkomsten. Men en dag märkte jag att där inte fanns någon glädje kvar alls så då slutade jag helt och gjorde en totalomvändning i mitt liv vilket jag stortrivs med. jag önskar att jag hittar kärleken till dansen igen för att kanske träna på hobbynivå. Det kommer inte hända i Sverige så ska se om Los Angeles kan väcka lite danskärlek i sommar 🙂

DiscoWargen i FloorFiller 2006.

3:an på Balettakademien 2011.

6. Alla brukar alltid kalla mig för att vara totalt orädd, vilket absolut inte stämmer. Jag älskar att testa nya saker och kastar mig gärna ut på okänd mark i nya projekt och jobb. Dock så har jag en väldig prestationsångest och är rädd för att göra fel och framförallt att göra andra männsikor besvikna. Det här är något jag jobbar med då det ofta gör att jag tar på mig alldelses för mycket och många gånger har nog den där välkända väggen varit läskigt nära.

Förutom det är jag livrädd för Berg-och-dalbanor (grinade som ett barn när jag åkte Balder på Liseberg), fiskar, att flyga och skräckfilmer!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
19kommentarer
  • Tusen tack för ditt svar! Nu är det svåra bara att komma igång! Har du något bra tips på det också? Jag tänker ju alltid ”jag kör igång imorgon, då måste jag börja” och sen när morgondagen väl kommer så tänker jag ”äh, jag kör igång imorgon istället, så bråttom är det inte!” Så jag skjuter på det hela tiden och då kommer jag automatiskt aldrig igång. Har tappat motivationen helt men samtidigt vill jag verkligen komma igång! Och vill även sluta äta snacks på kvällarna, det blir ofta choklad, mackor, glass eller liknande. Jag vill NÄSTAN alltid ha något att tugga på på kvällen, det nästan kliar i hela kroppen ibland annars, vill byta ut det onyttiga mot det nyttiga! Har du något tips på vad man äta för nyttigt på kvällen? Jag är ju absolut inte överviktig, är 1.64 lång och väger 54kg, men vill bli mer hälsosam och nyttig! Äter bra mat osv men det är snackset på kvällarna som förstör! Tacksam för svar! 🙂

    Rebecca 2013-06-13 08:32:00
    Svara
    • Svar på Rebeccas kommentar.

      Det är bara att bestämma sig och när man väl kommit igång så blir det lättare. Boka tid med en kompis för promenad/löpning så måste du ta dig dit 🙂 Ta dig en skål med skivad färsl frukt och bär med naturell yoghurt och kvarg till kvällsmat istället för godis och glass. Det är 100 gånger bättre för din hälsa 🙂

      idawarg 2013-06-13 11:02:00
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Tack för dina bra svar! Kan proteinbars vara något man kan äta också? Eller proteinshakes?

        Rebecca 2013-06-13 12:17:00
        Svara
        • Svar på Rebeccas kommentar.

          Glad att de uppskattas 🙂 Det kan det absolut vara. Proteinshakes är bättre än bars då bars ofta innehåller choklad och massa annat skumt 🙂

          idawarg 2013-06-13 12:24:00
          Svara
  • Tusen tack för ditt svar! Nu är det svåra bara att komma igång! Har du något bra tips på det också? Jag tänker ju alltid ”jag kör igång imorgon, då måste jag börja” och sen när morgondagen väl kommer så tänker jag ”äh, jag kör igång imorgon istället, så bråttom är det inte!” Så jag skjuter på det hela tiden och då kommer jag automatiskt aldrig igång. Har tappat motivationen helt men samtidigt vill jag verkligen komma igång! Och vill även sluta äta snacks på kvällarna, det blir ofta choklad, mackor, glass eller liknande. Jag vill NÄSTAN alltid ha något att tugga på på kvällen, det nästan kliar i hela kroppen ibland annars, vill byta ut det onyttiga mot det nyttiga! Har du något tips på vad man äta för nyttigt på kvällen? Jag är ju absolut inte överviktig, är 1.64 lång och väger 54kg, men vill bli mer hälsosam och nyttig! Äter bra mat osv men det är snackset på kvällarna som förstör! Tacksam för svar! 🙂

    Rebecca 2013-06-13 00:02:00
    Svara
  • Hej gulliga Ida. Jag lånade din bild av Marilyn Monroe och lagade ett eget inlägg med old school träningsbilder. Länkade såklart till din blogg och instagram, det var där jag fick min inspiration ifrån. Puss <3

    x Steffi

    www.steffit.com

    Stefanie 2013-06-12 21:05:00
    Svara
  • Måste bara skriva att jag tycker du är så himla himla söt och du är verkligen en så stor inspiration!!!!

    Anna 2013-06-12 20:04:00
    Svara
  • Hej! Jag mejlade dig men förstår om du inte har tid att svara så ställer frågan här så kanske du kan ta upp det här på bloggen eller svara här. Jag undrar om du har några tips och råd om hur jag ska kunna få tillbaka motivationen till att börja träna igen? Till en början iaf börja springa varje dag. Har försökt men ger upp lika snabbt igen då jag just nu har en usel kondition och inte orkar springa långt alls, verkligen inte långt, och tycker då att det är helt värdelöst och ger upp! Jag har ju hund så går alltid en långpromenad varje dag och ibland kan det bli upp mot milen, men känner att det inte är någon träning och inte räcker! Hur ska jag kunna få upp konditionen på ett bra sätt så att jag inte tröttnar och hur får jag tillbaka motivationen? Supertacksam för svar!

    Rebecca 2013-06-12 18:07:00
    Svara
    • Svar på Rebeccas kommentar.

      Å tack för ditt mail och jag ber om ursäkt över att jag inte svarat men min tid räcker tyvärr inte till och man når mig lättast genom att kommentera här på bloggen. Nu svar på din fråga…Ett bra sätt är att skynda långsamt. Din kropp måste bli van vid löpning så börja långsamt. Ett bra tips är att börja gå 2 min och jogga 1 min och köra sådana intervaller i 30 min i någon/några veckor för att sedan öka. Se till att ha bra skor på dig när du springer. Kram Ida

      idawarg 2013-06-12 22:32:00
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Tusen tack för ditt svar! Det svåra är att ta sig ut och komma igång bara! Har du något tips på det också? 🙂 jag tänker alltid ”imorgon kör jag igång” och sen när det väl kommer till morgondagen så tänker jag ”äh, jag börjar imorgon, så bråttom är det inte!” Så jag kommer aldrig igång och börjar, skjuter bara på det hela tiden! Vill även kunna sluta äta gottigott på kvällarna framför tvn, eller iaf börja äta något nyttigt på kvällen istället för en macka, choklad, glass eller liknande, supersvårt! Jag vill ju NÄSTAN alltid ha något att tugga på på kvällen. Jag är ju absolut inte överviktig, är 1.64 lång och väger 54kg. Men vill bli mer nyttig och hälsosam för hälsans skull och även för att det är bra!

        Rebecca 2013-06-12 23:25:00
        Svara
  • Hej!
    Läste inne på Keelas blogg att du gör kost-scheman. Hur går det till? Hur mycket tar du för det?

    Såg att du la upp din mejl adress men vill inte mejla dig och störa då jag är intresserad men inte 100% säker på att jag har råd. 🙂

    Tine 2013-06-12 16:17:00
    Svara
    • Svar på Tines kommentar.

      Hej tjejen! Yes jag hjälper folk med kost över internet. Det går till så att jag skickar över en kosnultation med frågor jag behöver veta för att sätta upp ett kostschema efter dina mål. Sedan så får du även coach i 5 veckor via mail och så ändrar vi, lägger till, tar bort om något inte funkar. Ett kostschema tar jag egentligen 2000kr för men har just nu ett erbjudande att man kan köpa det för 1495kr. Kram, ida

      idawarg 2013-06-12 16:33:00
      Svara
      • Svar på idawargs kommentar.

        Vad kostar det om man vill ha dig som PT + kostschema ? 🙂 Tänkte önska mig det i födelsedags present. Jag har sjukt dålig kondition + vill ha en lite mer hälsosammare vardag så tror det blir bättre med båda och ^^

        Tine 2013-06-13 13:29:00
        Svara
  • Känner igen mig i det du skriver om att man uppfattas som orädd, men i verkligheten så är man ganska nojjig och har enorm prestationsångest! HÄRLIG blogg. Älskar bilden ”DiscoWargen i FloorFiller 2006.”. Du verkar vara en grym tjej!

    hanna 2013-06-12 15:54:00
    Svara
    • Svar på hannas kommentar.

      Haha jag lilla discowargen 🙂 tack snälla för din kommentar, skönt att höra att någon mer känner så. Kram på dig

      idawarg 2013-06-12 16:34:00
      Svara
  • hejsan! Jag har blivit helt intressera av om jag äter rätt eller inte, jag vill bygga muskler men finns det något som man äter som bygger ner istället?
    jag har blivit typ rädd för vad jag stoppar ner mig om dagarna så tänke fråga dig bara för jag är ingen person som kan äta frukost, vet inte varför men jag tycker inte om det (kan bero på att det är tidigt på morgonen) så jag brukar göra en milkshake med – mjölk,vanljyougurt,rått ägg,hallon, fiber havregryn och en halv avokado. Jag är så rädd om något är dåligt osv, jag försöker hitta i din blogg om såna inlägg men jag hittar inte… kan vara att jag inte förstår så mycket av din design men om du kanske kan ge mig lite tips om man osv, typ en milkshake…

    En sista grej också att jag har hört att om jag tex kör armar på gymmet ena dagen så får jag inte göra det på 48 timmar sedan för musklerna måste vilja annars bryts dom ner? är det sant?

    Tack ida för att din blogg finns!

    Http://biszczis.blogg.se

    Louisebiszczak 2013-06-12 12:47:00
    Svara
    • Svar på Louisebiszczaks kommentar.

      tack snälla för din kommentar! De ingredienserna som du nämner är toppen och mycket bra mat så fortsätt med det om det funkar 🙂
      Angående träning så beror det på vilket mål du har med träningen och hur hårt du kört på just en muskelgrupp. har du kört riktit tungt och vill bygga så behöver muskeln återhämtning i minst 48 timmar. Har du kört 1 övning per muskelgrupp och är ute efter att tappa vikt så är det bara att köra på 🙂 Kram Ida

      idawarg 2013-06-12 16:36:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Petra Tungården
Lifestyle
Susanne Barnekow
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Linn Herbertsson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Fanny Ekstrand
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Mode
Pamela Bellafesta
Mode
Chrystelle Eriksberger
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Paulina Forsberg
Man
Niklas Berglind