Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

POLE? HUNGRIGARE UNDER VILODAG? TRÄNA MED TRÄNINGSVÄRK? STRETCH?

Svar på kommentarer…

Hej!
Tack för en super blogg, du är super inspirerande!
Undrar om du vet något ställe man kan träna pole fitness i Borlänge, Dalarna eller om det finns någon kunnig person i närheten. Vill så gärna börja träna det, velat provs det länge men alla dina bilder gör mig bara ännu mer sugen. Lär du ut pole fitness? Vill så gärna börja träna pole fitness!
Kan inte du ge några bra tips på goda och enkla mellis som man kan ta med sig och inte behöver ligga i kylskåp också.

SVAR: Hej och tack snälla 🙂 Nej vet tyvärr inte det. Vet att de har i Gävle, kanske lite närmare än Stockholm :S Kan dock rekommendera att komma hit i sommar och vara med på Summercamp på StudioDQ. Läs mer HÄR!

Jag har blivit tillfrågad att lära, men har tackat nej då jag vill lägga full fokus på min egen träning just nu. Har under 10 år undervisat i ”vanlig dans” och älskar det men tillslut bev det lite mycket. Men någon gång i framtiden kommer jag säkert börja lära 🙂 Goda och enkla tips på mellis kommer i ett separat inlägg så håll utkik. Kram Ida

Hej Ida! Tack för världens mest jordnära, inspirerande och verklighetsanpassde blogg!

Jag har frågor till dig idag.

1. Jag blir alltid superduperhungrig på mina vilodagar, varför blir jag det? Borde jag inte vara hungrigare när jag tränat? Vad kan jag göra åt det för att inte ligga på överskott?

2. Jag vill också kunna hålla foten över huvudet! HUR? HJÄLP? Var börjar jag?

3. Hur ser du på att träna med träningvärk? Jag brukar köra ben på onsdagar och söndagar men ibland sitter träningvärken fortfarande i, ok att träna ändå?

SVAR: Tack snälla för de komplimangerna. Precis så jag hoppas att ni ser på mig och min blogg <3

1. Det här är inget konstigt. Du har dagen eller kanske några dagar innan jobbat hårt med kroppen och den behöver återhämtning i form av vila och mat vilket du ska ge den under vilodagarna.

2. Haha nu hänger jag inte med riktigt men jag antar att det är att du vill bli vigare. Det är bara att börja stretcha. Stretcha rumpa, höftböjare, framsida-, baksida och insida lår. Följ mitt stretchprogram nedan och kör det minst 4 gånger i veckan och se om du märker skillnad?

3. Det beror lite på vad du har för mål och hur träningsvärken påverkar din träning? Har du som mål att gå ner i vikt/förbränna är det ingen fara men ska du bygga är det bra om muskeln är helt återhämtad så att du kan lyfta så tungt du behöver. Men träningsvärk behöver inte betyda att muskeln inte är återhämtad så jag skulle säga att det är up to you att känna efter.

Hej, ska bara börja med att tacka för en sjukt bra blogg! Du inspirera mig till att börja träna mer på allvar eftersom jag håller på med dans i fritiden.

1.Jag har alltid undrat om man kan träna under sin mensperiod?
2. Har du några bra tips att träna när man går långa dagar i skolan och inte har tillgång till att gå på gym.

Tack för en grym blogg, fortsätt med vad du gör!

SVAR: Tack, snälla för din kommentar 🙂

1. Det kan man absolut göra och har man problem med mensvärk kan träning lindra detta.

2. Yes. Man kan göra både styrka och kondition hemma. Kör cirkeltränigspass där du stter ihop 3-6 styrkeövningar och kör dem på rad utan vila. Vila sedan någon minut och kör 4-6 varv av dem. Grymt bra och effektivt träningspass. Du hittar flera tips på sådana pass här på bloggen och min youtubekanal och fler kommer så håll utkik 🙂

Hejsvejs!

Jag vet att du skrev att du haft en illa sträckning i hamstring! Jag har en sträckning där sen 2 år tillbaa som har läkt ihop fel och aldrig riktigt vill bli bra,( även fast jag går till naprapaten osv.) har du något tips? Så himla jobbig specielt när jag dansar varje dag.. 🙁

Sedan undrar jag även varför jag ibland får täningsvärk efter att ha stretchat? Jsg har förstått att det inte är bra, men det är så svårt att veta hur hårt man ska stretcha… blir man alls vigare om man får träningsvärk efteråt?
Tack för att du bloggar, det du skriver känns så pålitligt!

SVAR: Hej och tack för dina ord vad glad jag blir av att höra dem! Yes jag har dragits med en sträckning i hamstring i ca 4 år. Bor du i Stockholm skulle jag rekkomendera dig att söka hjälp hos Carl Askling på FeelGood som är Hamstringspecialist. Annars skulle jag söka mig till en naprapat som gör stötvågsbehandlingar som kan hjälpa dig. Antagligen har du ett ärr som är stumt och som behövs mjukas upp igen och stötvågsbehandling var den behandlimg som funkade bäst för mig.

Stretch måste man ha tålamod med och sjunka in längre och längre. När jag stretchar så stretchar jag minst 2 min i varje stretch och sjunker längre och längre ner. Ha på dig varma kläder och ta det försiktigt då det är lätt att skada sig i extrema stretcher och det tar tyvärr lång tid att läka. Träningsvärk kan man få om man måste hålla jobbiga positioner, tex. jag brukar få det nr jag stretchar överkropp och står på händer och brygga. Men får du det av att du tar i förmycket i stretcharna så skulle jag rekommendera att ta det lite lugnare och stretcha längre istället eller ha någon som pushar på så du kan slappna av.

Lycka till!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
4kommentarer
  • Hej!
    För ca 2 år sen fick jag en rejäl benhinneinflammation som höll i sig rejält i 3 månader. Det jobbiga är att det går aldrig riktigt bort. Har du något tips på vad jag kan göra? Det kommer och går lite som det vill och när det väl kommer gör det riktigt, riktigt ont. Det krångliga är att jag läser dans på gymnasiet så jag dansar väldigt mycket och därför kan jag inte bara släppa allt och vila. Finns det något att göra för att det ska försvinna som gott eller kommer det alltid sitta i?

    Tack för en jättebra blogg!

    Johanna 2013-06-08 15:30:00
    Svara
  • Hej! Jag har gått ned mycket i vikt och jobbar nu på att få muskler, vilket har gett bra resultat hittills. Men hur får jag bort fettet på underarmarna? Det försvinner liksom aldrig… Eller det kanske är där för att stanna? Jag äter fettsnål mat och tränar rätt så jag förstår inte varför just det fettet sitter kvar!! Finns det nåt knep? Haha! Lite udda kanske, men tacksam för all hjälp jag kan få! Kram!

    Sara 2013-06-08 14:54:00
    Svara
    • Svar på Saras kommentar.

      Inte alls udda och sitter precis och skriver ett inlägg om det som kommer upp imorgon eller måndag så håll utkik 🙂

      idawarg 2013-06-08 20:19:00
      Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Dasha Girine
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Träningsglädje
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Home
34 kvadrat
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Makeup by Lina
Hälsa
Fannie Redman
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger