Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

MIN VECKA PÅ INSTAGRAM

För ännu mer träningsinspiration följ mig på instagram @idasfitness

1. Lunchade i solen med the boss of StudioDQ. // 2. Körde 2 timmar Open Pole. // 3. Hade armhävningar som veckans utmaning. // 4. Hade konsultation med min nya klient Keela.

1. Tränade på core/balansövning. // 2. Hade konsultation med min nya klient Annica. // 3. Käkade banan och mandelsmör. // 4. Tränade ännu mer Pole och fick ännu mer konstiga blåmärken 😀

1. Njöt av min proteingröt och den underbart goda kokosoljan från Fitnessguru. // 2. Körde lite StreetPole 😀 // 3. Välkomnade första riktiga sommarvärmen. // 4. Körde första PT-passet med Annica.

1. Bokade resa till LA. // 2. Köttade ben på gymmet. // 3. käkade bananpannkakor. // 4. Tränade ännu mer Pole.

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
1kommentarer
  • Jag undrar om du skulle vilja hjälpa mig att reda ut lite frågetecken om vad som rör träning och kost.

    Jag är 17 år gammal och lite överviktig (lite för mycket fett runt mage, armar och lår..). Har ganska bra koll på hur jag ska äta och vad jag ska äta, så det är inget ”problem”. Det jag undrar är HUR jag ska träna för att nå bra resultat.

    I februari förra året skaffade jag ett gymkort och har tränat ca 3 ggr i veckan sedan dess. Då har jag tränat kondition och styrka, utan fokus på någon speciell muskelgrupp. Har även powerwalkat och sprungit däremellan. Jag har verkligen märkt resultat, starkare, smidigare, bättre kondis, lite mindre fett, mår bättre mentalt osv – utan att egentligen ha satsat seriöst. Men det vill jag göra nu i sommar när jag har mer tid!

    Så nu till min fråga – hur ska jag tänka med träningen? Jag vill helst av allt komma ned några kilo i vikt (ska jag säga att jag vill få bort överflödigt fett istället?) men också forma min kropp. Inte nödvändigtvis bygga stora och synliga muskler eller se deffad ut, bara.. Lite smalare, där man också ser antydan till muskler? Mer hälsosamt liksom. MEN JAG BLIR SÅ FÖRVIRRAD! Vissa säger att man inte ska kombinera styrketräning med ordentlig konditionsträning, eller att man inte kan nå resultat på båda samtidigt. Måste jag alltså satsa helhjärtat på att komma ner i fettprocent innan jag kan träna muskelstyrka eller kan jag kombinera dem? Som jag sa har jag inget mål med att nå en speciell vikt, bara se hälsosammare och mer vältränad ut.

    Är det på något sätt fel att äta hälsosamt, konditionsträna varje dag i veckan och styrketräna ordentligt utöver det?
    Tacksam för svar, är SÅ förvirrad när det gäller hur man ska träna!!

    Li 2013-06-03 19:10:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Dasha Girine
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger