Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR BLIR JAG AV MED MACKBEROENDET? RÄTT TEKNIK I SQUATS?

Jag beskriver mig själv som en ”mackoman” ett eget påhittat ord som helt enkelt betyder att jag är beroende av mackor. Jag älskar bröd, och äter säkert minst 6 mackor per dag, och då menar jag verkligen minst 6 mackor. Men alltid då när jag har ätit mellanmål blir jag trött, och antar att det är för att jag stoppar i mig så mycket snabba kolhydrater? Vad skulle jag kunna äta istället för mackor? Som mättar bättre, inte är äckligt och får mig pigg. Gillar smoothies, bär och allt sånt, men när jag äter mellanmål så blir jag inte mätt på det och trycker då i mig dom där mackorna… 
Tack på förhand, kram!

SVAR: Hej! Det låter som du skulle behöva byta ut några av dina mackor till något mer proteinrikt som tex kyckling, ägg, kalkon, kvarg, keso, naturella nötter, proteinshake. Protein håller du dig mätt på längre och skapar inte blodsockerdippar på samma sätt som kolhydrater gör. Lycka till Kram Ida

Hej Ida!
Grym blogg!;-)
Jag har en liten teknikfråga, när jag gör squats så fäller jag fram väldigt mycket med överkroppen så att jag viker mig nästan dubbelt. Det är fysisk omöjligt för mig att göra en squats (oavsett med eller utan vikt) med någorlunda upprätt överkropp. Vad kan jag tänka på? Är det något jag behöver stretcha eller liknande för att bli bättre på detta?:-)
Kram!

SVAR: Hej och tack för din kommentar. Det här är ett vanligt problem och beror ofta på att man har för korta vader eller att underbenet tar i fotbenet och det blir ett stopp. Testa lägga nogot under hälarna (tex 2 viktskivor) som du står på när du gör dina squats. – Se bilden nedan.

Tog en skärmavbild på en av mina videos så därav det snygga ansiktsuttrycket 😀

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
2kommentarer
  • Hej! Tack för en bra och inspirerande blogg. Jag se en liten fråga. Jag tränar fem dagar i veckan, mestadels styrketräning och jag har hört att man ska äta typish 1200 kcal/dag. Nu är mitt problem lite att jag tycker att det är svårt att få i mig så mycket och istället kanske jag får i mig 800 istället. Får jag resultat av träningen ändå eller tränar jag i onödan då?

    Louise 2013-05-24 18:58:00
    Svara
  • hej! jag har ett problem. Under de här halvåret har jag börjat ta tag i min hälsa samt kost. Jag har valt bort godis, och andra godsaker och mår super bra av de och har inget problem att stå emot alls faktiskt.Men problemet är när jag är med andra människor, tex mina kompisar när de tar glass och jag säger nej är de som om jag framställer de som ”tjocka” ”ohälsosama” och de blir alltid konstig stämning när jag sitter och tittar på när min kompis äter en bulle. Jag menar, jag älskar mina vänner, jag har ingeting emot vad de väljer att äta, och de sista jag vill är att de ska få dåligt samvete eller känna sig tjock av att umgås med mig för det. Vad gör man?..

    Sara 2013-05-24 17:19:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Fannie Redman
Hälsa
Foodjunkie
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Lifestyle
Dasha Girine
Home
Andrea Brodin
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Home
34 kvadrat
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Sandra Beijer
Hälsa
Träningsglädje
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Elin Johansson
Mode
Fanny Ekstrand
Mode
Petra Tungården
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Susanne Barnekow
Lifestyle
Makeup by Lina
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger