Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR MAN TIGHTA BEN? VARFÖR FÅR JAG INTE TRÄNINGSVÄRK? BLI AV MED SÖTSUG?

Svar på kommentarer…

Hur gör jag för att få slanka tighta ben? 🙂 Bästa träning för ben och rumpa?

SVAR: Tränar och äter rätt. Basövningar som knäböj, utfall, höftlyft, benpress mm är grymma. Här har du ett ben/rumppass som är toppen –> http://idawarg.chic.se/veckans-utmaning-ben-rumpa/

Hej! Jag äter lchf för tillfället och har gjort i 9 veckor, men det går segt. Har sammanlagt gått ner från 87 kg till 81.8 kg. Trivs dock väldigt bra med lchf som livsstil men vill nå min målvikt som är 60 kg snabbare! Jag är för övrigt 17 år och 166 cm. Vilket typ av mat rekomenderar du om inte lchf? Jag styrketränar just nu 2 ggr/vecka och är på pw 2-3 ggr/vecka. Tack på förhand!

SVAR: Hej! Lchf hjälper många men det gäller att äta ganska strikt för att få resultat vilket kan vara svårt ibland. En kosthållning jag gillar och inspireras av är Paleo/stenålderskost som är en gluten och mjölkfrikost med naturliga produkter. Äter inte strikt paleo utan tar in livsmedel som tex havregryn, quinoa och bönor. Testa den 🙂 Kram Ida

Jag får aldrig träningsvärk! Tkr att jag kör så jag inte klarar mer men känner aldrig av de dagen efter:/ stretchar ordentligt efter varje pass, kan de va därför elle vad gör jag för fel?

SVAR: Hej! Vad kör du för slags träning? Oftast får man mer träningsvärk av styrketräning. Varierar du din träning? Din kropp kanske har vant sig med de övningar/vikter/rörelser som du gör och har anpassat sig. Testa någon helt ny träningsform eller variera in träning. Men sedan är det så att vissa får lättare träningsvärk än andra så du behöver inte göra något fel.

Jag blir sjukt sötsugen när jag är trött, ledsen eller stressad och äter sötsaker/glass/småkakor/choklad flera gånger i veckan som en form av tröstätande! Hur skall jag komma ur det?

SVAR: Se till att äta bra mat regelbundet så du inte faller dit. HÄR kan du läsa mina bästa tips mot sötsug.

Hej! Först måste jag säga hur fantastiskt bra jag tycker din blogg är!! Så himla motiverande och inspirerande! 😀
Jag undrar hur jag ska göra för att bränna så mycket fett som möjligt? då jag lider av lite övervikt. Har även ett enormt socker/godissug hela tiden! Har du några bra tips om hur man blir av med detta??
Återigen, tack för en grym blogg!

SVAR: Tack snäla fina du för kommentaren 🙂 Det bästa är att skaffa sig en sund livsstil med bra mat och träning. Skippa allt vad snabba kolhydrater heter och ät mycket protein, bra fett och långsamma kolhydrater. Se kommentaren ovan för tips mot sötsug 🙂 Kram Ida

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
5kommentarer
  • Hej Ida! Tack för en toppenblogg och all inspiration till att leva ett hälsosammare liv! Jag skulle vilja ge ett tips till de som har svårt med att bli av med sina sötsug. Det är något som funkat för mig och som samtidigt lärt mig allt om nutrition och ett hälsosamt liv. Det är staysharpbestrong 5 dagars detox plan, den finns på svenska och är ett sätt att komma igång samt få utbildning i hur man äter rätt. Jag tror att du med skulle gilla det Ida, mjölkfri och glutenfri är den med. Googla så kommer du till hemsidan och kan läsa mer. Ett tips för den som vill 🙂

    Johanna 2013-05-16 23:14:00
    Svara
  • Hejhej underbaraste Ida. Vill börja med att säga att du är bäst helt enkelt ! Tack för all inspiration och alla råd man får här på din blogg 🙂 . Jag undrar om du har några tips på hur man kan gå upp i vikt? Har alltid haft bra ämnesomsättning, tränar på gymmet ca 2-3 ggr/veckan och har ett jobb där jag är igång hela tiden (servitris) . Är inte helt missnöjd med min kropp men ett par kilo till hade inte skadat . Väger 60 kilo och är 1,79 m lång . Vill ha lite tips på vad jag kan äta och hur ofta jag bör äta / dag 🙂 tack på förhand <3

    Denise 2013-05-16 20:13:00
    Svara
  • Hej Ida!
    Tack för att du inspirerar mig till en sundare livsstil varje dag!
    I Februari började jag träna mer löpning och jag blev helt fast. Nu har jag fått sån värk i båda mina knän, jag antar att dem är överansträngda. Har vilat en vecka nu men jag har fortfarande ont. Har du några tips om hur jag blir av med smärtan? och har du några bra träningsalternativ medan jag fortfarande har ont? Kram!

    emelie 2013-05-16 14:40:00
    Svara
  • Hej! Är det möjligt att få slankare rumpa och lår genom att köra mestadels styrketräning och inte så mycket kondition? Jag tränar styrketräning 4 gånger /vecka (ca 1 h /gång) och kompletterar det med ca 40 min konditionsträning /gång (30 min pw och 10 min löpning för att värma upp). Grejjen är att jag tycker att styrketräning är kul medans konditionsträning enbart känns segt. Mitt mål är att minska omfånget på mage/rumpa/lår med några centimeter samt minska fettprocenten i hela kroppen och samtidigt öka muskelmassan. Tack för en fantastiskt bra blogg! 🙂

    Malin 2013-05-16 13:57:00
    Svara
  • Hej världens bästa Ida, och tack för att du som vanligt förgyller min dag med härlig träningsinspiration!
    Har du smakat Lokas nya smaker med jordgubbsglass, citronpaj och chokladshake? Vad tycker du i så fall om dem? Skulle du rekommendera att dricka en sådan när sötsuget slår till, eller är det att stimulera suget? Kram!

    Frida 2013-05-16 12:12:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Mode
Paulina Forsberg
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Home
Andrea Brodin
Hälsa
Josefines Yoga
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Vanja Wikström
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Foodjunkie
Mode
Fanny Ekstrand
Lifestyle
Linn Herbertsson
Lifestyle
Makeup by Lina
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Tess Montgomery
Hälsa
Fannie Redman
Man
Niklas Berglind
Mode
Chrystelle Eriksberger