Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse av metromode.se. Genom att använda metromode.se godkänner du detta.

Läs merJag förstår!

Gilla oss på Facebook

Mina favoriter

SE ALLT

HUR FÅR MAN KONTAKT MED RYGGEN? SYNLIGA MAGMUSKLER? PUTIG RUMPA?

Svar på kommentarer…

Hur gör du när du springer intervaller på löpband, ”hoppar du av” bandet och står med benen på sidorna varje gång du vilar eller sänker/höjer du farten hela tiden? 🙂

SVAR: Det beror på vilken sorts intervaller jag springer. Men kör jag snabba korta intervaller ex spring 20s vila 10s så hoppar jag av och på. Att höja och sänka farten där kommer man aldrig att hinna.

hejhej jag undrar om du har någon koll på skinnymetea, teet som gör att man går ner i vikt sjukt snabbt. det jag undrar är om det är skadligt för kroppen som visa säger eller om det är en säker metod att detoxa som är teets funktion.

tack för att du är världens bästa inspiration!!.

SVAR: Tack snälla för din kommentar 🙂 Jag har inte hört talas om det och skulle inte tro att det är något jag skulle rekommendera. Det enda som långsiktigt funkar är en god kosthållning och träning. Kram Ida

Hej Ida! Tack för en grym blogg! Undrar om du har 
några tips för att få bättre kontakt med ryggen när jag kör
övningar som marklyft, pullups osv. Och sen undrar jag i fall du skulle
kunna visa hur man kan stretcha ut överkroppen på ett bra vis. 🙂

SVAR: Be någon kolla din teknik i övningarna? Ibland kan man tro att man gör rätt fast man kanske inte alls gör det. I pull ups är skuldersänkningen viktig för kontakten med ryggen. I startläget med raka armar så höj skuldrorna, sänk sedan skuldrorna innan du börjar dra dig upp och koppla in armarna. Personligen tycker jag att jag kan hitta kontakten bättre om jag bromsar in under den excentriskafasen (nedvägen) testa det.

I marklyft så kan du innan övningen att rulla bak skuldrorna och aktivera ryggmusklerna för att sedan hålla den aktiva under hela övningen. Se också till att stången glider längs/ eller väldigt nära benen under hela övningen så du inte bara låter stången hänga rakt ner.

Stretch för överkroppen kommer. Lycka till! Kram Ida

1. Tips för att få bort underhudsfettet på magen? Kost/träning? Har nämligen jättestarka magmuskler som syns bra på morgonen men som försvinner direkt under dan…
2. Bra övning för PUTIG rumpa? Min är ganska platt naturligt så får kämpa som tusan. Löptränar mycket och gör squats och allt vad det är.

Kram Josefin!

SVAR:

1. Testa dra ner på kolhydraterna, speciellt de snabba och ät mer protein. Sedan om det är så att du tycker att agen svullnar så kolla upp om du kanske är allergisk/känslig mot tex. mjölk och gluten? All träning är bra men variera din träning så du inte hamnar på en platå.

2. För att bygga och få en putig rumpa behövs styrketräning och då med tyngre vikter. Basövningar som tex. knäböj och utfall är bra. Optimalt är in du kör 10-15 reps och 70-75% av din max 1 Repetition vikt. Läs mer om det i mitt inlägg här!

Kommentera

Skicka Kommentar
Sparar din kommentar...
5kommentarer
  • Du pratar naturligtvis med din lokale programmerare en rumpa är inga problem tar dock några månader innan resultat.
    Emma självklart kan äta lite chips det är ju förbränningen som räknas.

    rebbex 2013-05-05 17:11:00 http://twitter.com/rebbex1
    Svara
  • Hejhej! Så många som frågar hur man gör för att få en lite större rumpa, jag vill göra motsatsen! Har redan en rumpa som står ut så mycket, skulle vilja ha lite mindre rumpa. Några tips på hur man kan göra för att få mindre rumpa? 🙂

    therese 2013-05-05 16:57:00
    Svara
  • Hej Ida, jag har ingen fråga till dig direkt men vill bara skriva av mig och säga att du är en så otroligt bra inspirationskälla att det inte är klokt! Finns ingen som kan jämföras med dig ens. Tack för att du gör det du gör så bra och hoppas du vinner i blog awards. Kram

    Jenny 2013-05-05 16:08:00
    Svara
    • Svar på Jennys kommentar.

      Tack snälla underbara du för den kommentaren! Värmer verkligen att få höra och blir ännumer inspirerad till att bloggaoch sprida träningsglädje 🙂 Kram på dig

      idawarg 2013-05-06 14:40:00
      Svara
  • Hej ida!
    älskar din blogg f1ör den ger mycket inspiration!
    Har lite frågor till dig:

    1. Vad äter du när du är godissugen? Är verkligen sockersugen hela tiden och försöker vänja bort de!

    2. Vad är bra och äta om man har proteinbrist? Är vegetarian och känner att jag ibland får i mig för lite protein. Äter ägg, bönor osv.

    3. Hur tränar man bort fett från lår/höfter?

    4. Varför är jordnötssmör så bra och nyttigt?

    5. Bästa fredags snackset (inte godis, chips och läsk då)?

    Tacksam för svar! 🙂

    Emma 2013-05-05 13:49:00
    Svara

senaste från Hälsa

Ida Wargs webbshop
Dölj
metro mode weekly

Signa upp dig till vårt nyhetsbrev!

Hälsa
Foodjunkie
Mode
Paulina Forsberg
Lifestyle
Josefin Dahlberg
Lifestyle
Tess Montgomery
Lifestyle
Henrietta Fromholtz
Mode
Emma Danielsson
Home
34 kvadrat
Lifestyle
Sandra Beijer
Lifestyle
Susanne Barnekow
Home
Andrea Brodin
Mode
Pamela Bellafesta
Lifestyle
Linn Herbertsson
Mode
Petra Tungården
Hälsa
Josefines Yoga
Lifestyle
Elin Johansson
Hälsa
Ida Warg
Lifestyle
Makeup by Lina
Mode
Mathilda Weihager
Mode
Fanny Ekstrand
Man
Niklas Berglind
Hälsa
Fannie Redman
Lifestyle
Vanja Wikström